Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

Hm, jo de e ju sant att billigt ÄR/KAN vara bra.
Får kolla närmre på ryggskydden.(Stampa på dom lite).
får också kolla alla nycklar! hehe

Den som har ett 299-kronorshuvud gör du rätt i att köpa en 299-kronorshjälm att stoppa det i annars vore det ett slöseri med en massa dyra hjälmar som vandrar runt på billiga huvuden.

Maria1980 skrev:
Funkar kanske om det är lättlurade tjuvar :hihi Men sen har vi den andra kategorien av tjuvar :smasha

Jo, jag har inte tänkt att bara använda lås från LIDL :crash

Självklart kör jag med riktiga grejer som tex. ABUS skivbromslås och kätting.

Sedan kan man ju slänga på en kätting från LIDL, lite som avskräckande för tjuvarna.

199 kr eller vad det nu kostar tycker jag nog att det är värt.

Lättlurade tjuvar ser att det är ett lås, skiter i fall det är abus eller lidl lås och väljer en cykel utan lås.

Andra (mer riktiga bovar och banditer) ser en cykel som de ska sno och sedan så tar de skiten, oavsett om det sitter abus eller lidl lås på...

Så tror jag det är iallafall...

- Johan

Maria1980 skrev:
Funkar kanske om det är lättlurade tjuvar :hihi Men sen har vi den andra kategorien av tjuvar :smasha

TinaTjejen skrev:
jag har, å kommer aldrig köpa en enda grej från Lidl :smasha
Jag har handlat på lidl en gång.. och den tyska ölen var det inget fel på. tror det kostade en femma för 3.5% s ölen :fyllisar
kedjan där för 119 hidrar ju iaf grannarna från att försöka flytta hojen när dom tycker att man parkerat fel.

Visst!

Visst ett o annat skulle nog kunna vara prisvärt för de pengarna.
Typ knävärmare,balaklava luvan,tankväskan och mc täcket lixsom inte mycket som kan bli fel där,var säkert nåt smått o gott till som är schysst.
Intercom ja för dom pengarna kan man ju testa o slänga som nån skrev om det skulle vara rent skit.

Men att lägga pengarna på hjälm,stövlar och sådan skulle jag inte göra för 5-öre.

Lås däremot,visst säkert inga kvalitetslås men kombinerat med godkännda lås
kan ju de trots allt avskräcka amatör tjuven.Bättre ett lås förmycket än för lite
så blir nog att inhandla något sådant.

Japp Lidl säljer då nästan allt :hihi
Det hade liknande erbjudande förra året med "mc prylar" så det är kanske kärt återkommande varje år.

Ett kättinglås kan man väl ta o köpa sig. Köpte tankväskan förra året. Har inte använt den men den verkar vara vettig!

sgtpepper skrev:
En normal T-shirt kostar en hundring :fakta.

Inte på Lidl. där säljer de T-shirt i tvåpack för 39 kr denna vecka ;)

Sedan vill jag påpeka att Biltema säljer ett exakt lika dant lås för 99 kr och dessa lås är INTE godkända av försäkringsbolagen. Så lite kofot på ett sådant där lås så är det inget lås sedan. Bromsskivan håller bättre än låset.

Skulle inte ens köpa mat på Lidl....brrr :arsele :arsele

Jobbade en gång i tiden på ett företag som tillverkade och sålde snatterilarm och försäljningspriset bestämdes av marknadsavdelningen till 50000:- per styck.
Vi på produktionsenheten försökte hela tiden göra enheterna billigare och billigare och mycket tillverkades redan då i asien. totalt var vi 4st på produktionsavdelningen...

Tillverkningen kostade inte ens bråkdelen av försäljningspriset utan pengarna gick till ren vinst, betala löner och bonusar till chefer och säljare samt att betala ett helt otroligt vidlyftigt resande hos chefer. Själv fick jag flyga till Bryssel för att delta i ett möte, inte billigt...

Slutsats - priset har ingenting med hur bra en sak är.

Köper du en sak i en mc-affär är minst 50% rent pålägg i butiken och sen tillkommer 20% i moms på totalpriset Dessutom lägger generalagenten till sitt påslag och eventuellt även tull.

Skulle samma hjälmar säljas i en mc butik så skulle de troligen kosta 995:-

Jag skulle gissa att de duger allderles utmärkt till Mopedister och dylika...
EU regler angående säkerhet gäller ju även Lidl...

henki skrev:
vet nån om hjälmarna på nåt sätt är godkända?

Dom är säkert E13 godkända som så många andra billiga kinahjälmar, e13= luxemburg

Behöver jag tillägga att det inte finns nåt testcenter i luxemburg? ;)

Vad har alla emot Lidl? Är det det att deras varor har låg kvalitet? Arbetsvillkoren för personalen? Vore framförallt intressant och höra hur de som aldrig har vart inne där resonerar.

(deras öl är inte god...)

Håller med om att direkta säkerhetsgrejer ska man nog inte köpa där.

FreddaAbborre skrev:
Vad har alla emot Lidl? Är det det att deras varor har låg kvalitet? Arbetsvillkoren för personalen? Vore framförallt intressant och höra hur de som aldrig har vart inne där resonerar.

(deras öl är inte god...)

Håller med om att direkta säkerhetsgrejer ska man nog inte köpa där.

Jag kommer köpa någon hojgrej men efter det går jag aldrig in där igen.

Arbetsvillkoren för personalen är väl inte dom bästa. Sen gör Lidl allt för att fiffla in grejer som kanske inte borde säljas i Sverige. Sen är jag inte så mycket för utländskt kött man inte vet något om.

Det senaste var ju att dom klassade köttfärsen som något annat för att slippa salmonella tester på köttet. Uhhm va gott med lite salmonella till kvällsmat. :död

Väldigt intressant när Svensson tycker det är synd om dom svenska djuren och sen köper dom billigt skit från Tyskland. :kocko

Har sett hur djurhållningen skiljer i t .ex Indiana USA mot Sverige. Dom var ca 10-20år efter oss. Var det något djur som nös då gav man dom bara lite extra antibiotika istället för att höja värmen. Lösgående djur och en ströbädd att ligga på bara garvade dom åt. Bättre att ha djuren stående så trångt att dom bara kan ligga eller stå. Kräver ju mindre utrymme.

WestW skrev:
Jag kommer köpa någon hojgrej men efter det går jag aldrig in där igen.

Arbetsvillkoren för personalen är väl inte dom bästa. Sen gör Lidl allt för att fiffla in grejer som kanske inte borde säljas i Sverige. Sen är jag inte så mycket för utländskt kött man inte vet något om.

Det senaste var ju att dom klassade köttfärsen som något annat för att slippa salmonella tester på köttet. Uhhm va gott med lite salmonella till kvällsmat. :död

Väldigt intressant när Svensson tycker det är synd om dom svenska djuren och sen köper dom billigt skit från Tyskland. :kocko

Har sett hur djurhållningen skiljer i t .ex Indiana USA mot Sverige. Dom var ca 10-20år efter oss. Var det något djur som nös då gav man dom bara lite extra antibiotika istället för att höja värmen. Lösgående djur och en ströbädd att ligga på bara garvade dom åt. Bättre att ha djuren stående så trångt att dom bara kan ligga eller stå. Kräver ju mindre utrymme.

Ha ha, du har aldrig varit utomlands, eller hur?

Av någon anledning tycks du vara insatt i Amerikansk djurhållning (ett reportage på tv kanske?) men vad har det med Lidel att göra :confused:

billigt

Personligen tycker jag det är bra att det finns butiker som Lidl. De får in ett parti billiga produkter (fatta hur stora partier det är....).

Om man går ihop nårra polare å handlar i en hojbutik brukar man ju få mängdrabatt, Lidl´s rabatt är nog jävligt bra. Således kan de sälja en del produkter till väldigt billiga priser. Butikerna i sej kan inte påverka priserna. Att de sedan håller ner priserna (skulle ju kunna sälja till dubbla priset å tjäna massor) är förmodligen ett knep för att få in mer folk i sina butiker, folk som många av oss här, som inte skulle gå in där annars.
Det skulle dessutom förmodligen vara förödande för en så stor kedja som Lidl att sälja produkter som är direkt farliga..

/en som handlar det som behövs... när det behövs.. där det finns!

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!