MC-tema på Lidl, billigt!

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Var precis och köpte en hjälm, var den sista L som jag hittade i 3 butiker. Måste vara rätt skumma storlekar. Skulle vilja se den som får på sig en S!! Men måste säga att Biltema-hjälmen är 10 ggr skönare och andas iallafall lite mer kvalitet.

Kollade på deras höga stövel för 399 men kom rätt snabbt fram till att en gummistövel och en raggsocka skyddar minst lika bra. Deras låga sko var ett skämt, mjukare än mina låga sportskor.

Ni som letar tankväska i Malmö-området, Lidl på Knivgatan hade 3 st kvar precis.

Nä, har nog verkligen insett att man får vad man betalar för. Även om nu hjälmen fick godkänt i testet igår så tjänar det ju inte mkt till om man inte kan ha den på sig längre än en timme. Får duga som extrahjälm dock.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Var precis och köpte en hjälm, var den sista L som jag hittade i 3 butiker. Måste vara rätt skumma storlekar. Skulle vilja se den som får på sig en S!! Men måste säga att Biltema-hjälmen är 10 ggr skönare och andas iallafall lite mer kvalitet.


Ni som letar tankväska i Malmö-området, Lidl på Knivgatan hade 3 st kvar precis.

Provade en M hjälm igår (har en Arai S) och det var precis den gick på. Satt ungefär lika bra som hemvikt wellpapp också.

Möjligen gammal info nu, men tankväskor fanns 5 kvar efter jag hämtat mitt ex på Lidl på Limhamn igår 17.30.
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Slog till på en tankväska från Lidl idag och jag är faktiskt imponerad av mängden finesser. Kändes som ett bra köp. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har haft min Lidl tankväska sedan 2005 04 29, då "Cleaner" här på forumet skickade upp en med posten.

Då kostade den 89.90, och den är flitigt använd sedan dess, jag har kört 20kg frusen hundmat i den, en jättebatteriladdare till bilen, semesterpackning och nu senast 5kg palt i den, jag skulle inte kunna klara mig utan den och mitt bagagenät som jag också köpte för en spottstyver.

Det är inte hur mycket prylarna kostar som räknas, utan hur välanvända dom blir...
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
B-Square magnet-tankväska TR-1075


Fick en Lidl tankrygga i present och med personlig uppfattning så tycker jag att den med tanke på priset 279:- har: "Mycket plats att erbjuda, verkar smidig att ha att göra med både på tank och utan tank, både till packning och praktiska lösningar för att underlätta för personlig elektronik så som mobil och GPS samt är smidig att ha med sig utan hojen":

B-Square MAGNET-TANKVÄSKA från Delta-Sport Handelskontor GMBH, Wragekamp 6, D-22397 Hamburg, Delta-Nr. TR-1075.

Maximal volym: 25L, Maximal vikt: 5kg

Tankryggsäck för motorcycklar, som ryggsäck, axelväska eller som magväska.

  • 2-delad tankväska av robust polyester (PU-beläggning)
  • Fäster stabilt: 20 magneter (dock inte tung)
  • Undersida med halkfri beläggning
  • Kan utökas från 13 till 25 liter
  • Avtagbar botten med extra fack för kartor (GPS)
  • Huvudfack med låsbar dragkedja (riktigt minihänglås ingick)
  • Extra nätväska på insidan av locket
  • Sidofack för glasögon och mobiltelefon med kabelutgång
  • Ena sidofacket är avtagbart och kan användas som magväska
  • Extra remmar för tank och styre
  • Integrerad regnhuva av svart polyester
  • Inklusive handtag, remmar och avtagbar axelrem till axelväska

Jag är allergisk mot packväskor etc. på sporthojar och vart ute efter PVC facket till att lägga GPS, men jag tror nog att jag kan möjligtvis använda hela väskan vid en kommande hoj semester, så pass är det :tummenupp!
 
Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
men vad fan, hälften av grejerna finns ju bara i "region2", fan att man tillhör "region1" :mad: Och dom som bor i region 2 vill säkert ha saker som bara finns i region1...

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.service.s.regions.index

Jag mailade Lidls kundtjänst och fråga om tankväskan om dom kunde svara på om det skulle komma till lidl i Helsingborg, fick detta svar tillbaka

------------------------------------------------------------------------------------
Hej Kim!

Våra nya kampanjartiklar finns i regel över hela landet samtidigt, undantaget från denna regel är att vi har restbestånd från en "gammal" kampanjartikel, som inte räcker för att täcka hela landet. dvs. istället för att skicka ut en liten mängd till hela landet, löser i detta genom att ge en region en större mängd. Det beklagliga med denna lösning blir ju att kunder som vill köpa varan inte har samma tillgång, beroende var i landet de bor, vilket nu är fallet. Det glädjande är att om en kampanjartikel säljer bra så kommer vi ta in artikeln till försäljning igen.

Med Vänlig Hälsning
Lidls Kundtjänst

------------------------------------------------------------------------------------

Så det skall ju enligt dom finnas på de flesta lidl butikerna.
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Måste ju åkt på årets blåsning. Bad syrran i sthlm att köpa walkie-talkien.

Fått den nu och när jag öppnar paketet så ligger där bara EN st walkie talkie:huvet

Vem f-n ska jag prata med nu då??? Gosh.....

Kampanjen är över, går inte att köpa till en. Nån som har nå tips på annan kompatibel walkie-talkie? Kan alla snacka med denna Twintalker 6800?

Känner mig blåst :gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Måste ju åkt på årets blåsning. Bad syrran i sthlm att köpa walkie-talkien.

Fått den nu och när jag öppnar paketet så ligger där bara EN st walkie talkie:huvet

Vem f-n ska jag prata med nu då??? Gosh.....

Kampanjen är över, går inte att köpa till en. Nån som har nå tips på annan kompatibel walkie-talkie? Kan alla snacka med denna Twintalker 6800?

Känner mig blåst :gnissla

Du kan snacka med alla andra som har en PMR-radio, dvs såna som alla har, säljs överallt och kostar mellan 129:- till 999:- och inehåller ungefär samma elektronik...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Japp, funkar utmärkt!

Jag köpte ett par att ha som snabbtelefon till det andra ekipaget när vi åkte på husvagns semester och som snabbtelefon mellan vagnarna när vi stod på camping.

Efter det hittar man massor av tillfällen då dom är "bra att ha".

På motortävlingar, både för att ropa efter lökiga mekaniker som står i korvkö, men även ofta för att höra vad funkisarna säger åt varandra (vissa banor har PMR som funktionärsradio)

När man åker och fiskar, vandrar, bogserar en bil, justerar en tv antenn/parabol osv...
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Kan tyvärr inte rekommendera walkietalkien, i vart fall omodifierad. Det är alldeles för lågt ljud för att det ska fungera. Ifall man kapar av högtalarsladdarna och skarvar dit sina favorit inearlurar så borde det vara finfint. I orginalskick var det bara att ta ur efter ett par mil. Funkade endast stillastående och med avstängd motor, dock är det riktigt bra kvalité och prylar för det priset!

Den satans tankväskan var slut (eller rättare sagt, personalen på två olika Lidl hade ingen aning om vad jag pratade om) så det blev till att köpa Biltemas istället...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tack! =)

Blir till att åka till teknikmagasinet då.

Är det nån spec kanal som oftast används vid officiella sammanhang? som de du beskrev? Eller får man leta sig fram?

Det är bara 8 kanaler, allt skit som skrivs om "36 kanaler" är dumheter.

Det är 8 kanaler och 36 subtoner, du kan ställa din radio på till exempel kanal 8 subton 22 så öppnar bara din radio ljudutgången om någon sänder på kanal 8 med subton 22.

Jättebra för att slippa höra alla andras tjafs, men pratar någon annan på kanalen (oavsett vilken subton dom har inställd) så är kanalen upptagen och försöker du prata samtidigt blir det bara ankbajs.

Ställer man inte in någon subton så hör man alla som pratar på kanalen, jättebra om man vill lyssna på alla, eller förvissa sig om att kanalen är tom från annan trafik.

Vissa radios har möjlighet att scanna dom 8 kanalerna, bra om man är nyfiken/inte vet vilken kanal dom andra använder.

Husvagns/husbilsfolk använder någon speciell vägkanal och någon annan när dom står på camping och vill fråga alla på hela campingen om dom har en korkskruv....
 
Last edited:

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
B-Square MAGNET-TANKVÄSKA från Delta-Sport Handelskontor GMBH, Wragekamp 6, D-22397 Hamburg, Delta-Nr. TR-1075.

Maximal volym: 25L, Maximal vikt: 5kg


5 kg, det blir inte mycket det...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
B-Square MAGNET-TANKVÄSKA från Delta-Sport Handelskontor GMBH, Wragekamp 6, D-22397 Hamburg, Delta-Nr. TR-1075.

Maximal volym: 25L, Maximal vikt: 5kg


5 kg, det blir inte mycket det...

Det är säker det jävla Tüv som inte godkänner mer!

Sansad körning så klarar den 20kg utan problem.
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Det är bara 8 kanaler, allt skit som skrivs om "36 kanaler" är dumheter.

Det är 8 kanaler och 36 subtoner, du kan ställa din radio på till exempel kanal 8 subton 22 så öppnar bara din radio ljudutgången om någon sänder på kanal 8 med subton 22.

Jättebra för att slippa höra alla andras tjafs, men pratar någon annan på kanalen (oavsett vilken subton dom har inställd) så är kanalen upptagen och försöker du prata samtidigt blir det bara ankbajs.

Ställer man inte in någon subton så hör man alla som pratar på kanalen, jättebra om man vill lyssna på alla, eller förvissa sig om att kanalen är tom från annan trafik.

Vissa radios har möjlighet att scanna dom 8 kanalerna, bra om man är nyfiken/inte vet vilken kanal dom andra använder.

Husvagns/husbilsfolk använder någon speciell vägkanal och någon annan när dom står på camping och vill fråga alla på hela campingen om dom har en korkskruv....

Tack för infon GuW! :tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Lidl LÅS

Skulle vilja ha lite nya lås, Lidl är ju gratis! Skulle jag beställa ifrån någon MC-handlare ett ABUS lås för över 1000.-- kronor med försäkringsgodkännande vart ju säkert frakten högre än Lidl priset på hela låset.

Motorcykellås, kedja av härdat stål :va
149:-*

• Textilöverdrag skyddar motorcykeln mot repor
• Ca 10 mm kraftiga kedjelänkar
• Inkl. låscylinder med två vändbara nycklar
• Längd: ca 120 cm

Vad ska man tro, känns ju lite som ett skämt! Och vad gör tjuven..... bara skrattar och säger idag behöver en ju inte jobba för det?

Claes Ohlsson som har bra priser ska ha 729.-- för sitt lås!

Låskätting, Zeus,
med inbyggt lås. Nylonbeklädd. Längd: 100 cm. Klass 3 godkänd.
Artikelnummer 34-7837
729,00

Visst är det bäddat för en del ?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top