MC-tema på Lidl, billigt!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Skulle vilja ha lite nya lås, Lidl är ju gratis! Skulle jag beställa ifrån någon MC-handlare ett ABUS lås för över 1000.-- kronor med försäkringsgodkännande vart ju säkert frakten högre än Lidl priset på hela låset.

Motorcykellås, kedja av härdat stål :va
149:-*

• Textilöverdrag skyddar motorcykeln mot repor
• Ca 10 mm kraftiga kedjelänkar
• Inkl. låscylinder med två vändbara nycklar
• Längd: ca 120 cm

Vad ska man tro, känns ju lite som ett skämt! Och vad gör tjuven..... bara skrattar och säger idag behöver en ju inte jobba för det?

Claes Ohlsson som har bra priser ska ha 729.-- för sitt lås!

Låskätting, Zeus,
med inbyggt lås. Nylonbeklädd. Längd: 100 cm. Klass 3 godkänd.
Artikelnummer 34-7837
729,00

Visst är det bäddat för en del ?

Biltmea har både godkända kättingar och lås som kostar ca 300kr st.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Skulle vilja ha lite nya lås, Lidl är ju gratis! Skulle jag beställa ifrån någon MC-handlare ett ABUS lås för över 1000.-- kronor med försäkringsgodkännande vart ju säkert frakten högre än Lidl priset på hela låset.

Motorcykellås, kedja av härdat stål :va
149:-*

• Textilöverdrag skyddar motorcykeln mot repor
• Ca 10 mm kraftiga kedjelänkar
• Inkl. låscylinder med två vändbara nycklar
• Längd: ca 120 cm

Vad ska man tro, känns ju lite som ett skämt! Och vad gör tjuven..... bara skrattar och säger idag behöver en ju inte jobba för det?

Claes Ohlsson som har bra priser ska ha 729.-- för sitt lås!

Låskätting, Zeus,
med inbyggt lås. Nylonbeklädd. Längd: 100 cm. Klass 3 godkänd.
Artikelnummer 34-7837
729,00

Visst är det bäddat för en del ?

Om Abus lås går på 17 sekunder så är det inget att jämföra med, oavsett hur dåligt Lidl-låset egentligen skulle vara.
[YOUTUBE-ID]VC3hFr8p2ck[/YOUTUBE-ID]

Ska du låsa fast dina dyrgripar i garagegolvet för att förhindra stöld finns nog ingen vettig kätting, inte om tjuven vet vad han håller på med. Exemplet nedan är bättre än många, men att den inte går av "by hand" så har nog proffs med sig vettigare elektriskt drivna hydrauliska kapare eller motsvarande.
[YOUTUBE-ID]ozppzywsLsk[/YOUTUBE-ID]

För tjuvar och långfingriga som inte vet vad de håller på med så duger säkert Lidls variant lika bra som Abus. Ska du inte bära med dig kättingarna så köp Lidl-lås för samma pengar som för ett Abus-lås så får du garanterat bättre skydd!
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet att de sålde Goretex-strumpor nån gång. Såna hade jag velat ha. Någon som sett om de har några? Kampanj eller ej?
 

sunkann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Grums
Hoj
r1 -01
Kompisen köpte ett intercom att använda mellan förare och passagerare som funkade jätte bra tyckte jag, det var med lurar som man satte i örat kommer inte ihåg hur mikrofonen var satt men skulle vilja ha ett likadant. någon som vet om lidl ska sälja sådana i sommar igen?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Går det att beställa saker som inte finns i sin egen region?

SKulle vilja köpa deras walkie-talkie, men finns inte i "norr" (Nyköping)

Deras regnställ ska iaf finnas här, och det tänkte jag slå till på. Kan va skönt att slippa bli genomsur om man måste köra i regn, och även kan funka på längre turer när det är lite halvkallt, med ett extra lager som skyddar mot vinden tänker jag.
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Går det att beställa saker som inte finns i sin egen region?

SKulle vilja köpa deras walkie-talkie, men finns inte i "norr" (Nyköping)

Deras regnställ ska iaf finnas här, och det tänkte jag slå till på. Kan va skönt att slippa bli genomsur om man måste köra i regn, och även kan funka på längre turer när det är lite halvkallt, med ett extra lager som skyddar mot vinden tänker jag.

Regnstället köpte jag förra året i april och det fungerar jättebra mot vind och vatten!
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Jahapp nu var det dags å fynda igen, måste bara rekommendera alla till att inte köpa deras MC handskar. Andas INGENTING så om man har tänkt att köra mer än i en timme, så måste man förbereda sig för handsvett. Väldigt bra i övrigt, vattentäta och sköna.

Lidl låsen, är de godkända hos försäkringsbolagen?
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Är låset något att ha? Någon som är hemma på området och kan säga om det är skit eller ej?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Låsen är inte godkända av försäkringsbolagen... hade dom varit det så hade det garanterat stått.. Är dom något att ha? allt är bättre än inget men om dom inte är klass 3 eller värre så skulle jag nog inte bemöda mig med att släpa omkring på det.. möjligtvis som lås #5/6/7 på hojen när jag åker på semester..
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Med risk för att avslöja att jag är helt dum i huvudet... var i hela friden hittar man sortimentet för årets MC-tema? Hittar bara lite vårdprodukter på deras hemsida, mest för bil?
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Med risk för att avslöja att jag är helt dum i huvudet... var i hela friden hittar man sortimentet för årets MC-tema? Hittar bara lite vårdprodukter på deras hemsida, mest för bil?

Nej, du är inte dum. Däremot verkar det som att dom har ändrat sortimentet en aning sedan igår :va
 
  • Gilla
Reaktioner: ft

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Samma fråga här, om inte blir det ett biltema lås ist! :yoparty

De flesta lås ska ha ett "godkännandemärke" från stöldskyddsföreningen (ett stiliserat öga) för att försäkringsbolagen ska ge full ersättning vid stöld.
logo.png
.

Men det är ju mest för att få pengarna tillbaka ifall cykeln blir stulen som man har ett godkänt lås. Den som vill ta hojen gör ju det iaf. Man kanske skyddar sig mot den "tillfällige tjuven".

Men ett godkänt lås från biltema för 349:- släpar man ju knappast med sig under sadeln, däremot ett godkänt skivbromslås (oavsett utformning) är ju enkelt att släpa med sig.

Vill man inte lägga en tusenlapp på ett ABUS-lås så kolla in blocket. Där är det många som säljer lås (för att dom bytt cykel t.ex. och nya cykeln kan inte ha det gamla låset). Å snart kommer kommentarerna "säljaren vet ju vem han sålt låset till å då kommer han ju några dagar senare och tar den..." Ja, den risken får man väl ta.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Och det svaret kom efter ett år! Kanon!

Någon som vet när årets "mc-tema" på lidl är?
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Och det svaret kom efter ett år! Kanon!

Någon som vet när årets "mc-tema" på lidl är?

Jahaja, då gäller det att skynda sig med svaret här, det går tydligen på tid... Anledningen till att jag svarade var för att det fanns en länk från en annan tråd som handlade som samma ämne. Men lidl's mc-tema började för ganska precis en månad sedan.

Tillräckligt snabbt svar?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top