MC-stövlar

Nu när dollarn börjar bli träpengar så köpte jag ett par Alpinestars smx plus för strax under 1900 kr. Se bara till att de skriver "Gift" på paketet så kan man klara sig ifrån tull och annat
Hade´

Precis man kan ha tur. Checka tulltråden innan man gör sådant :tummenupp
Vissa har otur..

Var inne i en MC affär precis bredvid jobbet där de säljer Corsa-dojorna 3500:- lök så att det blir att beställa ett par, tydligen är de ganska små i storleken så man bör gå upp en fotstorlek om man bestället från nätet/USA.

Jag ska ha de Vita... dregel, inte nog med att de är mycket säkrare än ett par touringdojor de är ju fan assnygga med. :tummenupp

Mina stövlar är ganska bra. Jag har använt dom ganska hårt dock, vurpat nån gång, och skrapat dom mycket när jag svängt, kört lite i skogen också samt tagit i för mycket när jag krängde på dom så skosnöret gick av. Det är väl bra kvalitet egentligen men man får väl vara lite försiktig i alla fall, sen är dom ju främst för sporthojs åkande. Jag har använt mina till allt både offroad och gata så dom blev ganska fort skitna, men du vill ju ha vita...

Edit: Ja, Oxstar heter tcx numera, borde dock inte vara nån större skillnad.

Bifogat

• b0ts.jpg
    b0ts.jpg
    14.2 KB · Visningar: 136
Last edited:
Supertech-r 3200.- riktigt nice stövel! en av dom stora fördelarna är att du kan ta ur innerstöveln när du t ex fikar.. Hämta precis ut ett par från rollersmc ruskigt sköna och väldigt smidiga att ta på och av!

Jahaaaaaa.... var det DU!? Det kopplade aldrig jag.

Du kommer att bli grymt nöjd med dom där stövlarna. :tummenupp

Stövlar för 3 k och ännu värre!? Hoppsan.
Jag stönade högljutt när jag köpte ett par Prexport för 1500 kr...

Man behöver inte ta i så in i vassen varje gång utan kör ett standard läge hela tiden
Ok, men jag antar att dom borde gå att byta ut? Haft dom länge, sett nått slitage? Andra nackdelar eller fördelar?

Man vill ju vara rätt säker på att man blir nöjd innan man lägger ut så mkt pengar på ett par skor, därav frågorna :)

Stövlar för 3 k och ännu värre!? Hoppsan.
Jag stönade högljutt när jag köpte ett par Prexport för 1500 kr...
Man vill ju skydda sina stackars fötter, man har ju bara två att tillgå här i livet :gnissla

(eller tre) :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Back