Mc + sportbilssamkörningar

Skulle själv aldrig köra om det är bilar på banan, kan bara tänka mig vad som händer med en bil i häcken och man går omkull i ett S parti och glider tvärs över banan, vilket för övrigt är rätt vanligt förekommande. Dessutom skulle en bil anpassad för bana piska skiten ur mig överallt utom på rakan vilket skulle gjort det lite meningslöst för min egen del.

Nej bilar i ett pass o MC i ett. Är man nyfiken på om man kör snabbare så bara kolla varvtiderna på bilarna o försök slå det.

Förstår inte riktig vad trådskaparen är ute efter, Vad finns det för anledning ?
En standard bil har inte mycket att hämta men dom bilar du pratar om har vägegenskaper långt över en mc så varför vill du förnedras för jag antar att du tror att din cyckel är snabbare.
Vill du vinna över en bil skall du nog prova dragracing då du har fler hk/kg men akta dig om den är byggd för det för då har du ingen chans där heller tyvär.
Bara till att aceptera att bilar har bättre bromsar och är betydlig snabbare i kurvorna. :pannkyss

Jag är väl medveten om att sportbilar kan ha större kurvhastighet än hojar. Men det är ju när man kör nära gränserna av hur snabbt man kan köra, vilket jag inte är intresserad av på allmän väg. Inspirerande tempo i böjjarna med lite extra gaspådrag på rakorna. Tycker bara det hade varit lite skoj att se lite fräcka sportbilar in action, de flesta man ser är ju mest posörer på torg och gator. Kunde va skoj att se hur de beter sig när de får arbeta lite och inte bara steka sig i solen.

Jag är väl medveten om att sportbilar kan ha större kurvhastighet än hojar. Men det är ju när man kör nära gränserna av hur snabbt man kan köra, vilket jag inte är intresserad av på allmän väg. Inspirerande tempo i böjjarna med lite extra gaspådrag på rakorna. Tycker bara det hade varit lite skoj att se lite fräcka sportbilar in action, de flesta man ser är ju mest posörer på torg och gator. Kunde va skoj att se hur de beter sig när de får arbeta lite och inte bara steka sig i solen.

håller med där... men egentligen är det väll bara o trasha deras träffar...men ja hade nog inte gjort det i mindre grupp än 4-6hojar...:D ja brukar dra till Street Race träffar på sommaren...brukar vara uppskattat...

samma som när det är Elmia Custom and Car Show då brukar ja (inte i år dock det va fan snö ute...:gnissla ) joina det gänget som kommer ifrån Malmö via Hbg, Ljungby m.m brukar dock bli tråkigt vid Ljunby :rolleyes: så då blir det "hejdå" :arsele

Förstår inte riktig vad trådskaparen är ute efter, Vad finns det för anledning ?
En standard bil har inte mycket att hämta men dom bilar du pratar om har vägegenskaper långt över en mc så varför vill du förnedras för jag antar att du tror att din cyckel är snabbare.
Vill du vinna över en bil skall du nog prova dragracing då du har fler hk/kg men akta dig om den är byggd för det för då har du ingen chans där heller tyvär.
Bara till att aceptera att bilar har bättre bromsar och är betydlig snabbare i kurvorna. :pannkyss

På vilket sätt har dom bättre bromsar? Att dom kan bromsa längre in i kurvorna är det ingen som betvivlar men bättre bromsar kan du glömma.

På vilket sätt har dom bättre bromsar? Att dom kan bromsa längre in i kurvorna är det ingen som betvivlar men bättre bromsar kan du glömma.

Det är bevisat sedan länge att bilar BROMSAR bättre än hojar. Bilar har även bättre väggrepp än hojar, men bris på "mod" eller snarare förståndet till självbevarelsedrift gör att många bilförare inte utnyttjar kapaciteten som finns till väghållning, de flesta mc-förare kör fortare med sin mc på kurvig väg än vad de skulle våga med sin bil är ett faktum, fast med en bil så skulle man kunna åka ÄNNU fortare. Själv har jag blivit frånåkt av en 940 på krokgig väg, jag körde rätt fort, men det var inget mot 940-snubben, bilen gungade betänkligt i kruvorna men höll sig på vägen, jag satt och höll andan en stund....

Själv vill jag inte vara i närheten av bilar när det svänger, och jag tycker att det är klart obehagligt att ha en bil några meter bakom mig. :gnissla
/J

Jag gillar tanken. Jag har alltid drömt om att gå in i en kurva med hög fart och veta att bakom mig sitter det en 22årig kille med kalsongerna 10cm upp på ryggen och kepsen på tre kvart dunkande nyproducerad skåne hipp hopp i sin -03 subaru med det nyaste kjolpaketet.

Fast att titta i backspegeln brukar vara tämligen förbjudet på alla former av bankörning, dom ska ju tejpas, vridas undan, eller helst tas av. All fokus ska ju vara framåt, vad folk gör bakom en ska man ju skita i!

Helt riktigt. Vid normal bankörning gäller denna tumregel.

Allmänhetens körning på Nürburgring är dock ingen vanlig normal bankörning.
Är man inte överjävlasnabb där är det ren självbevarelsedrift i att hålla god koll bakåt. :fakta

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage