mc snuten

R1_killen

Ny medlem
Gick med
31 May 2006
Hoj
ja har en cykel...? räcker inte det..?
ja o 2 polare blev stannade idag inne i stan av mc gubb polisen ! 300 spänn i böter + ombesiktning för skylten i hjul huset!!! så kommer dom stanna inte om ni har skylten där dom har ingen förstålse för hur en sport hoj blir förstörd med skylt hållaren påsatt.. förtör hela bakpartiet på hojarna...och inga besserwiser inlägg då ja e lite hetsig i mitt humör ...thanx:tummenupp :

Bifogat

• Utgång med rebecca å vanesa 023.jpg
    Utgång med rebecca å vanesa 023.jpg
    125.7 KB · Visningar: 158
Fick häng av bill o bull också, la sig 5 meter bakom, men de tyckte väl jag var snygg o prydlig för de svängde av efter några kvarter...

jag vet hur du känner dig ...

Jag hade nog den största tur i världen idag. Varenda mc polis i länet var på E20 vid Lackarebäck. Dom sköt laser åt båda hållen. Men jag blev instängd i innerfilen efter Åbromotet mot stan av en lastbil och en gammal gubbe i en MB. Jag gled snyggt förbi alla strålar i långt under laglig fart. Ändå var det en mc snut som hängde på mig ända till Kallebäcksmotet, där svängde han av och vände. Nu sitter ju inte min skylt illa till, men den är riktad rakt upp i himlen. Han orkade väl inte ta det snacket antar jag:rolleyes: .

Bara gilla läget ska man vara fin får man lida pin, blivit stoppad två gånger för skylten aldrig fått böter kanske haft tur.

Jag fick 400 i böter förra veckan för min skylt, olika priser eller vad? Jag lindade dock snuten runt fingret och erbjöd honom porrfilm till kompispris (blev stoppad utanför jobbet) och vipps så var ombesiktningen ett minneblott. Konstapeln tackade nej till erotiken men tyckte väl det var lite kul så han var väl bara snäll mot mig :).

Kör med miniskylt då det är snyggt och syns ! De flesta snutar bryr väl siginte om det.. och tycker det är godkänt.
Då det skiter sig har man orginal skylten under cutsen och kan montera den på plats då man blir stoppad om snuten är grinig... Då får du felplacering 300:- och ingen ombesiktning..

illebror skrev:
2355059 Fick häng av bill o bull också, la sig 5 meter bakom, men de tyckte väl jag var snygg o prydlig för de svängde av efter några kvarter...

Alltid lika otrevligt när de ligger och hetsar bakom...

Nödvändigt att lipa i en tråd då, om du nu inte vill ha några "besserwisser's".

Fattar inte varför man håller på och joxar med det där. Inte fan ser ni skylten när ni kör?

Ädit: Äsch, det leder ingen vart ändå...

hållundan skrev:
2355642 Nödvändigt att lipa i en tråd då, om du nu inte vill ha några "besserwisser's".

Fattar inte varför man håller på och joxar med det där. Inte fan ser ni skylten när ni kör?

Du e bara süür för du måste jobba hela natten!:pannkyss

jag e ju posör goddammit!
Men vill farbror blå prata med mig stannar jag nog i alla fall:rolleyes: Inte så tuff att jag drar för att troligen smälla eller bli infångad ett par kvarter framöver, för att jag inte vill ha ombes. och böter...

hållundan skrev:
2355642 Nödvändigt att lipa i en tråd då, om du nu inte vill ha några "besserwisser's".

ojoj! semestern slut eller tjejen röda veckan?

Last edited:
Pinky skrev:
2355420 Jag fick 400 i böter förra veckan för min skylt, olika priser eller vad? Jag lindade dock snuten runt fingret och erbjöd honom porrfilm till kompispris (blev stoppad utanför jobbet) och vipps så var ombesiktningen ett minneblott. Konstapeln tackade nej till erotiken men tyckte väl det var lite kul så han var väl bara snäll mot mig :).

Ingen skylt = 400skr
Felmonterad skylt = 300skr

slangarn skrev:
2355974 Ingen skylt = 400skr
Felmonterad skylt = 300skr

Jag har liten skylt, han mumlade nåt om att han skriver det som "ingen skylt". Verkar ju rimligt, tack för info :tummenupp.

hållundan skrev:
2355642

Ähh Henke, vi osäkra grabbar måste ha liten (ingen, gömd) plåt. Annars ser ju inte hojen bra ut :hihi.

Last edited:
tja med tanke på hur många grisar som rullar runt i stan just denna veckan så skulle jag nog tatt det lungt med hojgasandet...

häromdan kom dom gåendes 8 (!!) i bredd nere på promenaden vid operan och plöjde runt bland folket.. va fan lixom :va

har alltigt haft en jävla tur och kunnat snacka mig ur just det med skylten men känns som jävla onödiga pengar att betala....men åt andra sidan fick ju 600 spänn i parkeringsböter förra fredagen för att jag bara skulle in på system bolaget och köpa 10 öl :mad:....Två minuter på en förhyrd parkering :argpådato

R1_killen skrev:
2355018 ja o 2 polare blev stannade idag inne i stan av mc gubb polisen ! 300 spänn i böter + ombesiktning för skylten i hjul huset!!! så kommer dom stanna inte om ni har skylten där

Nä, åka fast för smitning är mycket billigare.

hajtand skrev:
2355905 ojoj! semestern slut eller tjejen röda veckan?
Kombination! :tummenupp

Pinky skrev:
Ähh Henke, vi osäkra grabbar måste ha liten (ingen, gömd) plåt. Annars ser ju inte hojen bra ut :hihi.
Jepp, så är det. Uppenbarligen. :hihi

flugan skrev:
2356443 Nä, åka fast för smitning är mycket billigare.
Det är ju frekct! :yoparty

Att dessutom sedan whina om det på ett offentligt forüm och kalla polisen för gris tillhör 0utLowkutymen!

Gottis skrev:
2356457 Konstigt att dom inte lärde sig nått av sin polare med replican :va
Det är ju apcoolt att få "grishelikoptern" att landa på motorvägen. Vilken rövarhistoria att dra på förfesten utanför logen i Mullsjö!

Last edited:
Kid Dynamite skrev:
2355267 fan va d sög och få dom jävla 300:- böter och ombesiktningen
fortfarande grinig som fan

e det du mikael?

hållundan skrev:

vadå lipar ?! vem lipar?!!!! skrev det bara för att folk kan se va det e för grisar till mc poliser som glider runt med ett stort flin på läpparan o bötar folk som jobbar o betlar deras jävla löner fattar du det lr!!!??

flugan skrev:
2356443 Nä, åka fast för smitning är mycket billigare.
nä men stanna då o var duktig! skönt att det finns såna som du som e så duktig hela tiden..

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...