mc snuten

R1_killen skrev:
2356675

vadå lipar ?! vem lipar?!!!! skrev det bara för att folk kan se va det e för grisar till mc poliser som glider runt med ett stort flin på läpparan o bötar folk som jobbar o betlar deras jävla löner fattar du det lr!!!??

du stick till www.Bike.se fortsätter du med den atityden så blir du iaf inte långvarig här... du fattar inte att "Grisen" läser dom här sidorna lr..finns MC poliser som kör med oss privat...

precis som jag skrev innan så går det ju att snacka sig ur böterna men ni verkar inte riktigt så kyliga för att kunna det...

R1_killen skrev:
2356675
vadå lipar ?! vem lipar?!!!! skrev det bara för att folk kan se va det e för grisar till mc poliser som glider runt med ett stort flin på läpparan o bötar folk som jobbar o betlar deras jävla löner fattar du det lr!!!??

:corn

Gottis skrev:
2356708 du stick till www.Bike.se fortsätter du med den atityden så blir du iaf inte långvarig här... du fattar inte att "Grisen" läser dom här sidorna lr..finns MC poliser som kör med oss privat...

precis som jag skrev innan så går det ju att snacka sig ur böterna men ni verkar inte riktigt så kyliga för att kunna det...

vem e det som attityd här killen?! bad ja om ditt kaxiga inlägg lr?! ja skrev tråden för lite upplysande syfte så kommer du o säger att ja lipar?!!

seriöst så tycker ja det va grisit att ge oss böter om vi nu kör med dom "privat" tror dom att man kan hugga oss i ryggen o sen va kompisar med oss?! vill du ha en sån kompis?!

för det andra va vi HUR TREVLIGA som helst mot dom o skämta o höll på sen va det kniv i ryggen! hallå snälla vad gör det om vi har skyllten på ett snyggt ställe? så länge den syns lr har ja fel?

hållundan skrev:
2356712 Hihi, humor!

Undrar vem som är gris om trådstartarens R1'05 blir stulen...

vad har det me saken att göra? det e lite dubbel moral att köra runt me oss o sen ge oss böter lr vad tycker du?!

Last edited:
R1_killen skrev:
vad har det me saken att göra? det e lite dubbel moral att köra runt me oss o sen ge oss böter lr vad tycker du?!
Det är väl dubbelmoral av något? Att först tycka illa om polisen för att de bötfäller dig (vilket du borde haft med i din kalkyl) för att köra med felaktig skylt och/eller placering och sedan om hojen blir stulen, då ska minsann polisen jobba järnet för att hitta just DIN hoj och sätta dit alla AS som snor hojar.

Vad gällande poliser som kör runt med "oss" för att sedan ge "oss" böter har jag inget att tillägga. Så vitt jag vet har jag aldrig varit ute och kört med en polis...

Men visst, det finns "värre" saker som polisen borde prioritera, helt klart...

R1_killen skrev:
2356733seriöst så tycker ja det va grisit att ge oss böter om vi nu kör med dom "privat" tror dom att man kan hugga oss i ryggen o sen va kompisar med oss?! vill du ha en sån kompis?!

Det är skillnad på att vara kompis och göra sitt jobb för att försöjra sin familj! Om jag vore snut, hade jag gjort mitt jobb till punkt och pricka. Annars har jag nog inte kvar jobbet särskilt länge.

Jag är lojal mot mina jobb. Sen får de som tycker att jag är dum i huvet när jag är polis lära sig att skilja på mitt jobb & hurdan JAG är som person på fritiden.

Men allvarligt, precis som de flesta av oss så skiljer man väl på jobb o privatliv? Räcker väl o gå på AW med jobbet för att den "sura chefen" ska bli "schyssta killen" o bjuda på öl o berätta galna historier...

Det är alltid pissigt o åka dit, men är det uppenbart ett lagbrott så är det väl inget o grina om? (fanns ju inget "tvivel" över om skylten var laglig eller ej)

När de låg bakom mig låg jag i 55-60 på 50väg, har lite tvivelaktigt monterad skylt o blinkers, race-avgas som låter för mycket. De kunde också tagit mig för att jag drog om en buss och inte stannade vid ett övergångsställe.

Det är knappast nån nyhet att de gärna plockar hojar som saknar eller har hemmagjord regskylt.. till nästa gång kan du ju tejpa fast en 500-sedel bak på originalskylten under kutsen så har du böterna finansierade redan...

R1_killen skrev:
2355018 ja o 2 polare blev stannade idag inne i stan av mc gubb polisen ! 300 spänn i böter + ombesiktning för skylten i hjul huset!!! så kommer dom stanna inte om ni har skylten där dom har ingen förstålse för hur en sport hoj blir förstörd med skylt hållaren påsatt.. förtör hela bakpartiet på hojarna...och inga besserwiser inlägg då ja e lite hetsig i mitt humör ...thanx:tummenupp :

körde förbi er på en blå r1 när ni stog och pratade med ordningsmakten. ingen i sällskapet inkluderat poliserna såg särskilt :) ut.

lyckades själv köra fel vid ica focus igår och drog på bra in på en gata för att vända, tittar upp och får se typ 40 poliser som står och har någon form av möte...men inget lipande från deras sida. :tummenupp

det gäller nog att få tag på "rätt" polis...

kan nog va läge att ta det lite lungt i och runt stan denna vecka miniskylt eller ej. tog en sväng idag och det e ganska mycket blåklädda lite överallt

Ja, det är väl lite så att man är lite nojjig när det är poliser i denna mängden.
Man tar andra vägar, undviker kontakt, osv, får för sig att de bara vill
"sätta dit en " för något. Känner jag ofta, och tänker sedan, nä, vad ska de sätta dit mig för, jag har ju inte gjort något...:va

Nä, polisen är bra att ha, och det är ju faktiskt inte olagligt att köra hoj, det är upp till var och ens samvete att köra "rent" om man inte vill ha närmre kontakt.
Vet man att man inte har micklat skylt/avgas eller något annat tveksamt, så är det bara att tuta och köra.:tummenupp

Måste kännas grymt jobbigt att åka omkring, och ha taskig magkänsla för en sån skitsak som skylten, som endast är ens eget fel när man åker fast.
Det är ju en så typisk grej, där det är uppenbart att något är fel.
Skulle du sätta upp ett stort plakat på bilen om du inte erlagt p-avgift med?

Last edited:
Gott att se lite riktiga sporthojjare[tm] ute och förhandla med ordningsmakten! Upp till kamp kamrater!

martin77 skrev:
2357303 körde förbi er på en blå r1 när ni stog och pratade med ordningsmakten. ingen i sällskapet inkluderat poliserna såg särskilt :) ut.

lyckades själv köra fel vid ica focus igår och drog på bra in på en gata för att vända, tittar upp och får se typ 40 poliser som står och har någon form av möte...men inget lipande från deras sida. :tummenupp

det gäller nog att få tag på "rätt" polis...

kan nog va läge att ta det lite lungt i och runt stan denna vecka miniskylt eller ej. tog en sväng idag och det e ganska mycket blåklädda lite överallt
:yoparty

ja såg att par st som gled förbi:) nä ja va väl inte så glad för ja tyckte att det va överdrivet att ge böterna men det hjälpte inte hur vi än sa o hur trevliga vi än va.. tyckte det kunde räcka med en varning om att dom inte skulle vara toleranat med detta för ja trodde me att det inte va så farligt o gick att snacka sig ur mene men böterna e betalda o det e lämnat för länge sen:tungan

Alming skrev:
2357375 Ja, det är väl lite så att man är lite nojjig när det är poliser i denna mängden.
Man tar andra vägar, undviker kontakt, osv, får för sig att de bara vill
"sätta dit en " för något. Känner jag ofta, och tänker sedan, nä, vad ska de sätta dit mig för, jag har ju inte gjort något...:va

Nä, polisen är bra att ha, och det är ju faktiskt inte olagligt att köra hoj, det är upp till var och ens samvete att köra "rent" om man inte vill ha närmre kontakt.
Vet man att man inte har micklat skylt/avgas eller något annat tveksamt, så är det bara att tuta och köra.:tummenupp

Måste kännas grymt jobbigt att åka omkring, och ha taskig magkänsla för en sån skitsak som skylten, som endast är ens eget fel när man åker fast.
Det är ju en så typisk grej, där det är uppenbart att något är fel.
Skulle du sätta upp ett stort plakat på bilen om du inte erlagt p-avgift med?

ja lr hur! ja undviker dom me men än var vi körde den dan inne stan så fanns dom där! o mkt riktigt så brydde vi inte oss om dom för vi tänkte att vi inte syns ändå säkert o dom inte brydde sig om var vi hade skylten men men ..det blev en dyr glass hahahaha

flugan skrev:
2356962 Visst är det underbart :tummenupp
:tuttar

Last edited:
dom flesta vet väl att polisen vill ha in så mycket pengar dom kan, och "ombyggda" hojar är ju godis för dom! synd med dina 300:- tänk.. du kunde istället käkat gott med din polare!!:pannkyss

volbey skrev:
2360152 dom flesta vet väl att polisen vill ha in så mycket pengar dom kan, och "ombyggda" hojar är ju godis för dom! synd med dina 300:- tänk.. du kunde istället käkat gott med din polare!!:pannkyss

jo fan ja vet! vi skulle ba in till stan o ta en glass..

R1_killen skrev:
2355018 ja o 2 polare blev stannade idag inne i stan av mc gubb polisen ! 300 spänn i böter + ombesiktning för skylten i hjul huset!!! så kommer dom stanna inte om ni har skylten där dom har ingen förstålse för hur en sport hoj blir förstörd med skylt hållaren påsatt.. förtör hela bakpartiet på hojarna...och inga besserwiser inlägg då ja e lite hetsig i mitt humör ...thanx:tummenupp :
Förståelse och förståelse, dom gör ju iallafall sitt jobb...

men jag förstår att du är arg.... stannar dom mig nu med mitt bakdäck så blir jag inte heller glad.... :(

Miss_Orchidee skrev:
2371522 Förståelse och förståelse, dom gör ju iallafall sitt jobb...

men jag förstår att du är arg.... stannar dom mig nu med mitt bakdäck så blir jag inte heller glad.... :(

vad e det för fel på ditt bakdäck då?:)

Miss_Orchidee skrev:
2371522 Förståelse och förståelse, dom gör ju iallafall sitt jobb...

Har du fått på ett riktigt däck nu igen eller är det bara slut??
Slicks:yoparty :yoparty

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...