MC-skrotar i England?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jag försöker hitta extra fälgar till min CBR600RR-03 och funderade på om inte England vore ett bra ställe att leta på. Dom gillar ju 600:or. Är det någon som har nån lista på skrotar i det landet? Och är det någon som vet vad "mc-skrot" heter på engelska?

ZoulFly skrev:
Jag försöker hitta extra fälgar till min CBR600RR-03 och funderade på om inte England vore ett bra ställe att leta på. Dom gillar ju 600:or. Är det någon som har nån lista på skrotar i det landet? Och är det någon som vet vad "mc-skrot" heter på engelska?

Annars kan du ringa Sebastian nere i Hamm (Ruhr). Han har tydligen fälgar hemma till din....

Besonderheiten:
Unfallschaden (nicht repariert)
Beschreibung:
Schlachte CBR600RR PC37 Rahmen mit Brief Rahmen O. K. 2200 Euro, Gabel 500 Euro, Räder, Bremsanlage, Heckrahmen, Amaturen, Scheinwerfer, Auspuff, Tank Preise auf Anfrage. Weitere Teile unter: www. stores. ebay. de/motorradteilebursig

Händler:
MotorradTeile-Bursig.de
Lohweg 23
D-59065 Hamm

Ett tips om ni ska köpa hoj i england.
-99 köpte jag en gixxer på skrot i england, för att vara säker på att det inte bluff så ringde jag tidningen MCN, där jag hade hittat annosen.
dom gör oanmälda besök hos alla som annoserar i tidningen, och upptäcker dom nått skumt så är det färdig annoserat.
detta är en tjänst dom har för sina läsare, nummret finns i tidningen.

jorpes skrev:
Annars kan du ringa Sebastian nere i Hamm (Ruhr). Han har tydligen fälgar hemma till din....

Besonderheiten:
Unfallschaden (nicht repariert)
Beschreibung:
Schlachte CBR600RR PC37 Rahmen mit Brief Rahmen O. K. 2200 Euro, Gabel 500 Euro, Räder, Bremsanlage, Heckrahmen, Amaturen, Scheinwerfer, Auspuff, Tank Preise auf Anfrage. Weitere Teile unter: www. stores. ebay. de/motorradteilebursig

Händler:
MotorradTeile-Bursig.de
Lohweg 23
D-59065 Hamm

Ah, vilka sökmotorer det finns här på forumet :) Ringde dom men tyvärr var det inte rätt årsmodell. Sökandet fortsätter....

Tack för alla bra tips...nu har jag mailat åt alla möjliga håll så det är väl bara att vänta och se.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026