MC semester i Europa?

Nyteknik skrev:
Kräver första förband? :confused:

I Polen var dom väldigt intresserade av gröna kortet och första förband efter att vi åkt dit för fortkörning... skumma preferenser. Vi hade allt med oss så det enda som kostade var fortkörningen och det gick på den hiskeliga summan av ca 40 kr.

Det billigare alternativet är ju att blåsa ner genom Polen, ner till gränsen mellan Polen och Slovakien. Det ska visst vara ett fint område. Budgetbajking i Tatra massivet. Funderar på att köra ner dit i början av juli. Nån som har lust att hänga me?

Så så.. Raggningsförsök nr 3 då.. Nån som vill följa med? Måste bara åka, även om det bli ensam :( .. Får se hur långt man kommer men Frankrike måste det i vart fall bli..
Fast det vore ju kul med lite sällskap :)
Som sagt; åker 3:e Juli.
Fler tips på sköna resmål i Frankrike vore smutt!
Tack tack boys.
//B

BillSkullman skrev:
Som sagt; åker 3:e Juli.
Fler tips på sköna resmål i Frankrike vore smutt!
Tack tack boys.
//B

Route de Napoleon! (osäker på stavning) Om du nu ska till Frankrike, jäklans vilka långa, svepande kurvor och utmärkt beläggning.

Zakopane(tatrabergen på polska sidan)

Hittade lite info av en holländska som besökt området:

Most of the High Tatra is situated here, and tourism seems to be of a different kind here: the area is rather wealthy looking, without any of the free-enterprize-small-business tourism buildings like we saw in Poland. It looks like the High Tatra in Slovakia has always been the place to go for wealthy people, and that no changes are needed. As a result, the area looks both richer and quieter. The roads were excellent, freshly tarred, curves all over, magnificent views, motorcyclist's heaven.

Infon finns på denna sida

Last edited:
Hej! 2000, var det för sovvagn? Jag kollade lite men gav upp för man var tvungen att fylla i så förbannat mycket... Det fanns kupé för 3 personer men jag kom aldrig så långt så jag fick ett pris. Här är det jag valde. Är 2000 förresten tur och retur eller bara enkel resa?

Outward Journey

Departure: Hamburg-Altona
Arrival: München-Ost
max. height 205 cm
Date: Wednesday, 28.07.2004
Fare category 2 DB AutoZug Overnight
Loading period car: 20:50 21:40
Loading period bike: 20:40 20:55
Departure: 22:00

Train no.: 1485 Arrival: 07:53

Inclusive: small breakfast
Gastronomy: Light meals and beverages can be obtained from the service team

Inward journey
Departure: München-Ost
Arrival: Hamburg-Altona
max. height 205 cm
Date: Saturday, 07.08.2004
Fare category 3 DB AutoZug Overnight
Loading period car: 19:45 20:40
Loading period bike: 19:45 20:20
Departure: 21:45

Train no.: 1484 Arrival: 07:08

Inclusive: small breakfast
Gastronomy: Light meals and beverages can be obtained from the service team

mamartin skrev:
Ett annat tips ar om man vill hinna med Italien pa 8 dar kan man ta bil taget fran Hamburg till Munchen det koster runt 2000 men spar mycket tid + hela transportvagen som kan vara lite dryg pa en sporthoj. Kolla pa die bahn, tysklands tag. Skulle sjalv ner i sommar men p.g.a. en olycka fick vi avboka.
Ha en bra trip!!! :tummenupp

Behöver du tips på vägar i norra(östra) Italien PM mig så kan jag ge dig olika tips. Fördel med Italien jmf tex med franska sidan är att det är betydligt tätare intervall med bensinstationer.
/C

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...