Mc Resa I Thailand 2006-2007

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Jag ska resa på MC genom Thailand under vintern.. Alla som vill och kan får hänga på.. När exakt vet jag inte, det beror på vem som ska med osv... Skriv upp intresse så kolla jag igenom i sommar... :tummenupp

1: Maffan
2:

Maffan skrev:
2042503 Jag ska resa på MC genom Thailand under vintern.. Alla som vill och kan får hänga på.. När exakt vet jag inte, det beror på vem som ska med osv... Skriv upp intresse så kolla jag igenom i sommar... :tummenupp

1: Maffan
2:

Var försiktig, jag har bott där i 2 år och vet hur många som omkommer varje år. Och det beror inte på dig- utan nästan alltid lastbilar, bussar, fulla thailändare på MC/moped. Ska ni hyra i Mc i Thailand? Dom flesta som hyr ut godkänner inte att man lämnar provincen.

Har du frågor som du inte får svar på, PM:a mig, så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
2042977 Var försiktig, jag har bott där i 2 år och vet hur många som omkommer varje år. Och det beror inte på dig- utan nästan alltid lastbilar, bussar, fulla thailändare på MC/moped. Ska ni hyra i Mc i Thailand? Dom flesta som hyr ut godkänner inte att man lämnar provincen.

Har du frågor som du inte får svar på, PM:a mig, så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.

Mvh//ZS

Hehe ja, helt ofarligt var det inte. Tog mig typ 2dagar innan första besöket på sjukstugan :3freak :hihi Sprit, hojjar och sandaler är en skitkass kombination :hihi

Malmö-motard skrev:
2043003 Hehe ja, helt ofarligt var det inte. Tog mig typ 2dagar innan första besöket på sjukstugan :3freak :hihi Sprit, hojjar och sandaler är en skitkass kombination :hihi

:hihi

Malmö-motard skrev:
2043003 Hehe ja, helt ofarligt var det inte. Tog mig typ 2dagar innan första besöket på sjukstugan :3freak :hihi Sprit, hojjar och sandaler är en skitkass kombination :hihi

Köra onykter hemma = :ajjabajja

Köra onykter på semester = :banana

Jag fattar ingenting!

Ja ska dit 3-4 veckor över jul o nyår men köra hoj i den trafiken där nere vägrar jag fan. bara det med vänster trafik e fan helt galet....

Skulle nog heller inte våga hyra hoj/skoter i större/mindre städer.
Phuket var det full rulle på gatorna med trafik.

Hyrde dock 125:a på Koh Lanta,där var det lungt och behagligt att ta sej runt på delvis skumpiga vägar :)

Ja gissa om man blir sugen på att joina din eventuellt planerade mc semester.
Förr eller senare ska jag nog till Thailand igen,norra delarna låter lockande.

Annars nåt som kommer bli nytt,finns redan lite resor dit är ju Kambodja.
Ska vara något billigare än Thailand att leva,turista i.
Vat Ankor (tempel) skulle vara pompigt att se live.

Ska oxå ner 3 veckor mellan Jul och nyår och håller helt med Brink....köra mc där nere måste man vara galen för att göra.....fast det är ju vad många av er är :rofl :pannkyss

R1 racer skrev:
2043529
Vat Ankor (tempel) skulle vara pompigt att se live.

Anchor Wat :blah , har varit där:) (Angkor Wat), vissa stavar det så. Vet inte vilket som är rätt faktiskt.

Last edited:
Zilversurfer skrev:
2043593 Anchor Wat :blah , har varit där:) (Angkor Wat), vissa stavar det så. Vet inte vilket som är rätt faktiskt.

He he sorry jag stava tydligen Ankor,sådana har vi i parken :hihi

Jädra gottegris!

Det är väl en riktigt imponerande upplevelse skulle jag tro eller?
Dess gigantiska storlek och träd,rötter osv som växer över bygget :)

Längesen du var där?
Semestra?
Hur är där att resa,ta sej runt osv?

Vill dit :4skrika

Last edited:
Zilversurfer skrev:
2042977 Var försiktig, jag har bott där i 2 år och vet hur många som omkommer varje år. Och det beror inte på dig- utan nästan alltid lastbilar, bussar, fulla thailändare på MC/moped. Ska ni hyra i Mc i Thailand? Dom flesta som hyr ut godkänner inte att man lämnar provincen.

Mvh//ZS
Fan va gött, jag har massor med frågor.. Jag tänkte köra inlandet,, kolla ruiner och andra historiska platser.. Ingen supa och pöka resa med andra ord.. Jag tänkte mig få något annat ur denna resa än svamp på snorren och skrumplever..

R1 racer skrev:
2043731

Häng på då... :tummenupp

BrInK skrev:
2043449 Ja ska dit 3-4 veckor över jul o nyår men köra hoj i den trafiken där nere vägrar jag fan. bara det med vänster trafik e fan helt galet....
Fan va gött,, men du, jag ska inte köra i städerna,, ska ut i djungeln och kolla kultur faktiskt... Ska du dit själv?

R1 racer skrev:
2043731 He he sorry jag stava tydligen Ankor,sådana har vi i parken :hihi

Jädra gottegris!

Det är väl en riktigt imponerande upplevelse skulle jag tro eller?
Dess gigantiska storlek och träd,rötter osv som växer över bygget :)

Längesen du var där?
Semestra?
Hur är där att resa,ta sej runt osv?

Eftersom jag bodde i Thailand 2 år 2001-2002, blev det en del resor i Asien. Flyget från Bangkok - Phnom Penh (kambodjas huvudstad) gick på 500 T/R:). Så att resa inom Asien är riktigt billigt.

Anckor Wat är oehört imponerande, men...jag trodde att man skulle i princip vara ensam vilse turist! Men, icke Tyskar & Amerikanare överallt, men det får man leva med.

Maffan skrev:
2048519 Fan va gött, jag har massor med frågor.. Jag tänkte köra inlandet,, kolla ruiner och andra historiska platser.. ..

Var i Thailand? Du kan köra överallt, men håll dig borta från Burmesiska gränsen.Har själv varit i Burma, men du måste ha med dig en Burmes- Annars kan det gå illa.

Sen är det olika Monsuner beroende på vilken del av Thailand du beffiner dig. Södra Thailand skall du åka Nov-Mars. Norra Thailand Juni-Sept. Du vill inte hamna i monsunregn med mc, det lovar jag- regnar lätt 1000 mm på 1 dag!!!!

Zilversurfer skrev:
2048540
Var i Thailand? Du kan köra överallt, men håll dig borta från Burmesiska gränsen.Har själv varit i Burma, men du måste ha med dig en Burmes- Annars kan det gå illa.

Sen är det olika Monsuner beroende på vilken del av Thailand du beffiner dig. Södra Thailand skall du åka Nov-Mars. Norra Thailand Juni-Sept. Du vill inte hamna i monsunregn med mc, det lovar jag- regnar lätt 1000 mm på 1 dag!!!!

Jag vet faktiskt inte. Du kan ju skriva en utförlig reseplan om du har koll på bra icke turist ställen.. Pallar inte med feta rosa europeer när man e i asien.. Jag ska åka ca en eller två veckor innan jul och vara där fem eller sex veckor är det tänkt..

Maffan skrev:
2048799 Jag vet faktiskt inte. Du kan ju skriva en utförlig reseplan om du har koll på bra icke turist ställen.. Pallar inte med feta rosa europeer när man e i asien.. Jag ska åka ca en eller två veckor innan jul och vara där fem eller sex veckor är det tänkt..

Utförlig resplan? Jag bedriver ingen resebyrå. Men åker du över Dec-Januari så kan du dra en linje vid Ranong och hålla Er nedanför, ner mot Songkhla, Hat Yai på öst kusten. Åk inte för mycket söderut, som du kanske vet är det mycket oroligheter nere vid Narathiwat.

Jag är kass på den typen av reseplan som du vill ha, fråga mig om dyksajter istället, så kan jag lägga upp en underbar vecka.

Zilversurfer skrev:
2048851 Utförlig resplan? Jag bedriver ingen resebyrå. Men åker du över Dec-Januari så kan du dra en linje vid Ranong och hålla Er nedanför, ner mot Songkhla, Hat Yai på öst kusten. Åk inte för mycket söderut, som du kanske vet är det mycket oroligheter nere vid Narathiwat.

Jag är kass på den typen av reseplan som du vill ha, fråga mig om dyksajter istället, så kan jag lägga upp en underbar vecka.

Vilka dyksites tänker du på? Similan Islands var löjligt nice... Vet du fler ställen som är lika bra?

Zilversurfer skrev:
2048851 Utförlig resplan? Jag bedriver ingen resebyrå. Men åker du över Dec-Januari så kan du dra en linje vid Ranong och hålla Er nedanför, ner mot Songkhla, Hat Yai på öst kusten. Åk inte för mycket söderut, som du kanske vet är det mycket oroligheter nere vid Narathiwat.

Jag tror inte hojen mår bra av att dyka... Men att få tips om vart man ska och inte ska är skitbra.. Man vill inte köra i monsun eller bli någon thailändsk kåkfarares bitch. :arsele

Tackar för tipsen... :tummenupp

Malmö-motard skrev:
2048888 Vilka dyksites tänker du på? Similan Islands var löjligt nice... Vet du fler ställen som är lika bra?

Det är bra, man ska lite längre ut för att få grymt bra Surin Island, Koh Bon, Koh Tachai,Richelieu Rock - sen givetvis Mergui Archipelago som är rankat bland dom 10 bästa dyksiterna i världen, dock är det burmesikt vatten- så det är endast Liveaboards som går dit med special tillstånd. Man får inte heller glömma syd östra delen där dyksiter som Hin Muang, Koh Ha, Hin Daeng and Koh Rok utmärker sig.

Similan har blivit lite förstört. Första gången jag dök där -93, var det riktigt nice, väldigt nära världsklass.

Som sagt ska ni på Dyksemester till Thailand, så bara fråga om goa ställen & och vilket dykbåt ni ska åka med

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT