Mc-relaterat brott !!

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Som någon på MC-mässan förra året sa "bättre trimma än att träna!". Såg inga vapen den mc-mässan heller..

Men har ingen annan märkt av att man blir betraktad på ett annat sätt om man kommer i mc-kläder och i så fall varför, tidningsrubriker?

Jag har inte märkt några negativa reaktioner när man kommer i MC-kläder. Där emot har jag varit med om att folk tycker det är lite häftigt. Sen bland oinsatta är det många som tror min hoj är ny. :rofl
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
10qcfh0jpg.gif
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Visst är det en lite löjlig vinkling, man drar ju i princip hela hojkulturen över en kam. Men samtidigt, om det är en kriminell MC-klubb inblandad, då har ju brottet troligtvis en koppling till den kulturen så även om det inte är ett "MC-brott" så är det ju ett brott relaterat till kulturen runt MC.

Vilken kultur då?

1: Gubbar i fransväst på Kawasaki Vulcan som käkar kanelbullar och dricker kaffe på ett fik 3 mil hemifrån och sen åker hem och målar staketet på villan?

2: Alla Koola killar som kör ZuPeR RRRrrrR!11hoj och hänger vid kiosken och fjunar runt på bakhjulet för att fukta trosa på någon fjortis?

3: Classic folket som tillbringar 12,5 månader av året med att leta efter en luftskruv till någon obskyr 68 kubikare som tillverkades i 417 ex mellan 1738-1956 i något avlägset hörn av europa?

4: Crossfolket som står med skyffel och skottar månadsinkomsten in i ett svart hål som heter racing?

5: Touring-folket som kör sin BMW längre under säsongen än vad de flesta kör bil under 4 år?

6: Alla som kör RR, se Crossfolket ovan.

7: Vi som bygger konstant utan att bli klara och mest fastnar i perfektionsdrömmen om hur hojen ska se ut när den är klar och under tiden kör "vanlig hoj" för att stilla kör-suget?

8: Samlarna som lägger hojar på hög och ställer ut, sök på Toyman för närmare förklaring.

9: Pendlarna som kör från A till B på bekväma, billiga hojar.

10: De så kallade 1% som snarare är en promille i detta landet. De som engagerar sig i "organiserad brottslighet" men mest tycks köra bilar i miljonklassen?

Antingen missuppfattar jag dig eller så kan ditt inlägg vara det dummaste detta året. Precis det tankesättet är orsaken till det dåliga rykte MC-kulturen fått.
När jag själv läser liknande löpsedlar/rubriker utgår jag ifrån att det handlar om HA/Bandidos/you name it.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Som någon på MC-mässan förra året sa "bättre trimma än att träna!". Såg inga vapen den mc-mässan heller..

Men har ingen annan märkt av att man blir betraktad på ett annat sätt om man kommer i mc-kläder och i så fall varför, tidningsrubriker?

Nej, du är inte ensam om detta "fenomen", det händer mig nu och hände även när jag vägde typ 67 kilo och va 183 cm lång. Så det handlar inte om mängden fett på kroppen, det handlar om hur hår du ser ut när du tar av hjälmen och blottar "hjälm-frissan":D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Som någon på MC-mässan förra året sa "bättre trimma än att träna!". Såg inga vapen den mc-mässan heller..

Men har ingen annan märkt av att man blir betraktad på ett annat sätt om man kommer i mc-kläder och i så fall varför, tidningsrubriker?

Nej, du är inte ensam om detta "fenomen", det händer mig nu och hände även när jag vägde typ 67 kilo och va 183 cm lång. Så det handlar inte om mängden fett på kroppen, det handlar om hur hår du ser ut när du tar av hjälmen och blottar "hjälm-frissan":D
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vilken kultur då?

<Lång jävla lista>

Antingen missuppfattar jag dig eller så kan ditt inlägg vara det dummaste detta året. Precis det tankesättet är orsaken till det dåliga rykte MC-kulturen fått.
När jag själv läser liknande löpsedlar/rubriker utgår jag ifrån att det handlar om HA/Bandidos/you name it.

Självklart syftar jag på 1%-kulturen och de kriminella kopplingar som brukar dras.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top