MC-Parkeringar?

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hej på er!

Finns det några dedikerade MC-parkeringar i Västerås? I så fall var? Var brukar ni parkera när ni är på stan?

Vet att det finns MC-parkeringar på stora torget mot bill&bob, men om man måste pynta för att stå där det vet jag inte. Har försökt få tag i nån på stadshuset som vet men blir bara kopplade till personer som inte vet.

Det är mc-parkering på Stora torget och det kostar inget. Sen finns det mc-parkering vid stadshuset - längs husväggen vid cykelparkeringen. Åk mot ån och sedan får man åka upp på trottoaren - skylten syns väl.
I parkeringshuset i Skrapan är det bara att åka förbi bommen och ställa sig på platsen rakt fram - den är markerad för mc. Det är de platser jag kommer på så här på rak arm...

Sen kan man stå på Punkt phus, gtatis om man parkerar på dom rutor som är för små för en bil, dom ligger oftast först på raderna, är liksom bara en trekant

Sen finns det mc-parkering vid stadshuset - längs husväggen vid cykelparkeringen. Åk mot ån och sedan får man åka upp på trottoaren - skylten syns väl.
Stod där för nått år sen med bilen och då blev den nedskiten med säkert 100 blaffor med fågelskit så ska man parkera där så sker det på egen risk:huvet

Törs ni alltså ställa hojjarna i parkeringshusen? Känns som det är ganska fritt för provsittningar och annat pill på hojjen?!?

Hej på er!

Finns det några dedikerade MC-parkeringar i Västerås? I så fall var? Var brukar ni parkera när ni är på stan?

Brukar inte långtidsparka alls när jag väl tar ut hojen, då den blivit enbart ett nöjesföremål istället för ett bruksföremål..måste jag parkera så har jag oftast översikt på den.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa