mc parkering hur tänker vv?

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
I sommras ställde jag hojen på gatan medans jag va nere 15min för att hämta mina jobbtider när ja kommer tillbaka har nån liten :censored (lapplisa) vart framme och bötfällt hojen. jag blev ju förbannad och ville ha en förklaring varför det hamnat på 700:- (speciellt när min dåvarande er5a inte blockerade för någon)

Vägverket svarar att om jag ställer en hoj på "gångbana" räknas det som jag kört upp bilen och ställt den där! hur tänker man då? dom är ju inte riktigt kloka. nu har det gått flera månader och fortfarande inte kommit över det.. lite långsynt men iaf.

Undrar om någon vet hur om man får ställa sig på en parkeringsplats avsedd för bil? okej att dom kommer hävda att man måste ha parkeringen betald, men första bilförare som ser en hoj med betald parkering kommer ju sno den. har för mig att ja frågade VV om det i sommras men minns ej va dom svarade. om ingen vet ska ja ta och slå en signal imorn.'

måste påpeka att VV har ordnat bra med platser i stockholmsområdet men dom räcker inte alltid

:corn långt inlägg

Last edited:
kasjo skrev:
I sommras ställde jag hojen på gatan medans jag va nere 15min för att hämta mina jobbtider när ja kommer tillbaka har nån liten :censored (lapplisa) vart framme och bötfällt hojen. jag blev ju förbannad och ville ha en förklaring varför det hamnat på 700:- (speciellt när min dåvarande er5a inte blockerade för någon)

Vägverket svarar att om jag ställer en hoj på "gångbana" räknas det som jag kört upp bilen och ställt den där! hur tänker man då? dom är ju inte riktigt kloka. nu har det gått flera månader och fortfarande inte kommit över det.. lite långsynt men iaf.

Undrar om någon vet hur om man får ställa sig på en parkeringsplats avsedd för bil? okej att dom kommer hävda att man måste ha parkeringen betald, men första bilförare som ser en hoj med betald parkering kommer ju sno den. har för mig att ja frågade VV om det i sommras men minns ej va dom svarade. om ingen vet ska ja ta och slå en signal imorn.'

måste påpeka att VV har ordnat bra med platser i stockholmsområdet men dom räcker inte alltid

:corn långt inlägg

Tycker en mc ska betraktas som en cykel i parkeringssynpunkt. Lite förmåner tycker jag allt vi ska få för de höga premierna. :banana

Fick också 700 för ett tag sedan med samma motivering. Bestred, men utan lyckat resultat. Tycker det är skrämmande. Speciellt när handläggaren hos Polisen hänvisade till en MCparkering ca 2 km därifrån. Jag knallar nog med helställ så långt för att lösa ett ärende på 10 minuter. NOT...

Åt helvete tycker jag.

Kan de sätta en lapp och skinna någon stackare på ett par hundringar så gör det det. För att de inte själv får ha en hoj och är avis och helt körda i skallen!
/fredde

Ställer ni hojarna där det är stoppförbud=700 spänn i böter
tycker jag att ni är jävligt klantiga :rolleyes:
Parkeringsvakterna begår tjänstefel om dom struntar i att
rapportera ditt(ert)fordon.Det spelar ingen roll om "fordonet"är en
hummer eller en DT 125:a
Ställ hojen på ett P-förbud eller en P-plats (utan att betala) så
går dom för det mesta bara förbi utan att bry sig.

.

xrperra skrev:

.
Finns ju en hel del olika ställen med stoppförbud... Alltså, de kan se ut på många olika sätt. Men visst, förbjudet är det ju.

Säger bara en sak. Ni skall vara glada att ni inte bor i gbg.. Här e dom e helt tokiga.. Jag har fått flera tusen på hojen i böter. Och det spelar ingen roll vart man ställer sig. Men det e helt ok för dom om jag ställer mig på en vanlig parkering.

ducceper skrev:
Säger bara en sak. Ni skall vara glada att ni inte bor i gbg.. Här e dom e helt tokiga.. Jag har fått flera tusen på hojen i böter. Och det spelar ingen roll vart man ställer sig. Men det e helt ok för dom om jag ställer mig på en vanlig parkering.
Det var i GBG jag fick böter ;)

Justus Järn, Södra Vägen 51... :mad:

Jag fick ett lära mig en gräj när jag tog Mc kortet att jag skule betala och ta med mig biljeten i fickan och fick jag P-böter så visar man upp biljeten.
Vet ej om det funckar men man har ialafal not som visar att man har betalt. Men man gör som man vill. Det ända är att do tar så :censored bra bitalt för parkeringarna i GBG.

:censored Ett knep är att man ringer det tele nr som står på biljet automaten och meddelar att maskinen inte tar ens pengar och så måste man uppge maskinens nr (det står på) och så får man säga reg nr på sin hoj\bil. sen får man stå gratis :censored

xrperra skrev:

.
Jääsp!!! Vilken PATETISK person du Xrperra måste vara eller!!

Inte lär du få någon sympati här på sporthoj Xrperra :kocko.

Jag ser att det du skriver här på sporthoj är ett stort skämt av dig eller?

Annars måste jag ge dig diagnosen Autism :nurse

PS gör som Oldman? Ta bort nummerplåten :lol

MVH Docktor Oldman :tomten

Oldman skrev:
Jääsp!!! Vilken PATETISK person du Xrperra måste vara eller!!

Inte lär du få någon sympati här på sporthoj Xrperra :kocko.

MVH Docktor Oldman :tomten

Jag ber inte om sympati jag tycker bara att folk ska tänka
lite själva innan dom får 700 spänn i böter :va

Dyrt nog att åka hoj utan onödiga "extraavgifter" men det
är ju valfritt,finns många :tomten här på sporthoj!

.

I strängnäs gäller P-skiva i hela "stan" det kan ju bli ganska intressant med hoj? :tungan

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026