MC parkerad i cykelställ

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Suzuki RF 600 R
Jag fick 1000kr i "kontrollavgift" av Aimopark efter att ha parkerat bland cyklarna, Jag har ställt hojen i bland cyklarna sen 1991 har aldrig råkat ut för detta. Gissar att det är mc hatande cyklistaktivist som angivit mig, då de efter jag parkerat första gången ställt sina jävla battericyklar så nära att jag fick krypa fram till skivbromslåset så jag samtidigt stötte till hojen så hjälmfan åkte i backen,
När kom tillbaka efter min lilla tur ställde jag mig på som jag tänkte mindre attraktivt del av cykelstället för att undkomma aktivisterna... så får jag en liten gulrosett knuten på kopplingshandtaget. Ja trodde jag såg i syne
1000spänn är ju för fan 2års försäkring med min classic Suzuki RF600 :(

Jag fick 1000kr i "kontrollavgift" av Aimopark efter att ha parkerat bland cyklarna, Jag har ställt hojen i bland cyklarna sen 1991 har aldrig råkat ut för detta. Gissar att det är mc hatande cyklistaktivist som angivit mig, då de efter jag parkerat första gången ställt sina jävla battericyklar så nära att jag fick krypa fram till skivbromslåset så jag samtidigt stötte till hojen så hjälmfan åkte i backen,
När kom tillbaka efter min lilla tur ställde jag mig på som jag tänkte mindre attraktivt del av cykelstället för att undkomma aktivisterna... så får jag en liten gulrosett knuten på kopplingshandtaget. Ja trodde jag såg i syne
Haha Bittert Gubbe suck it up! Nya tider nu.. :hjarta

Högst tveksamt om Aimo Park hade rätt att sätta böter vid cykelställ.
Deras åtaganden är ju avsedda parkeringar för fordon.
Cykelställ brukar knappast vara del av det.
Då ska det skyltas parkeringsanvisningar som för bilparkering.
Cykelställ brukar oftast stå intill fasader, alltså intill byggnader.
Det brukar vara svårt att beivra mc som står där då fastighetsägaren (företag, hyresvärd, eller Brf) inte brukar ha parkeringstjänst vid cykelställ.
”Lapplisa” eller Polisen brukar inte heller kunna bötfälla vid cykelställ då det inte tillhör kommunal gata intill byggnader.
Men fastighetsägaren kan ansöka om hjälp med bortforsling om det står fordon på tomten.
Det bör vara ett högst udda avtal för parkeringstjänst om Aimo verkligen skulle ha rätt att bötfälla.
Någon annan kanske har bättre insikt?
Hade jag varit du så hade jag kollat vad som gäller.
Jag skulle inte bli överraskad om Aimo överskridit sitt uppdrag och bötfällt på plats de ej har juridisk befogenhet till.

Var är cykelstället beläget?
Intill fastighet eller på utmärkt parkeringsområde?

Aimopark är några förbannade skurkar, & att få rätt mot dem är som att rymma från forna DDR, men kämpa på! Förhoppningsvis får du rätt, de förbannade parkeringsnazisterna måste ju ge med sig nån gång.

Nyheter
Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS

Wunderlich lanserar tre sky...

Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano