Mc-ordinans, uttag av hoj

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
Tjenare
Har kollat runt lite och jag hittar inte vad jag läste för ett tag sedan,
att om man tar Mc-ordinansutbildning får man plocka ut en splitter ny hoj helt gratis är detta sant eller?

//Peter

Finnepinnen skrev:
2475893 Tjenare
Har kollat runt lite och jag hittar inte vad jag läste för ett tag sedan,
att om man tar Mc-ordinansutbildning får man plocka ut en splitter ny hoj helt gratis är detta sant eller?

//Peter

Jajjemensan, jag plockade ut en sprillans MV, men tala inte om det för så många, det är redan otroligt populärt att bli MC ordonans.
Dom har hotat med att man bara ska få välja ur BMW's sortiment om det blir för populärt.

Japp.... jag va oxå en av dom få utvalda att bli MC-ordinans....
Lite kallt vintertid...men det va de värt, när man hade en sprillans hoj som vänta.. :tummenupp

Jag tog en Augusta MV, vilken hoj! Kostar säkert 250 K på gatan. Sålde den dyrt efter ett par år.

Jag ska också gå på den utbildningen! Hur har ni andra gjort? Valt en dyr hoj och sålt för att tjäna pengar?
Vet inte hur jag ska göra:va

Vill ju egentligen ha en Hyosung 650 ultrarapido. Men den kostar ju bara 55000kr... Känns dumt att välja en så billig, även om det är min drömhoj.

Rätta mig om jag har fel, men man går alltså utbildningen och sen, när den är avklarad, får man välja precis vilken hoj man vill ha, inga begränsningar när det gäller pris etcetc?!?! :brinnerup

Låter ganska otroligt att försvaret skulle bjuda på det med tanke på hur mycket dom snålar in på?! :confused:

Begränsningar spelar ingen roll. Det är upp till dig att följa lagen.

Edit: Märker att vissa kommer att få ett väldigt hårt liv:rolleyes:

Rash skrev:
2475960 Begränsningar spelar ingen roll. Det är upp till dig att följa lagen.

Edit: Märker att vissa kommer att få ett väldigt hårt liv:rolleyes:

Eh jag menade begränsningar när det gäller pris, inte effekten! :tungan
Om det nu var så du hajjade det?

Jag syftade mer på om försvarsmakten var så värst sugen på att lägga 250 000 på en ny hoj åt varje person som går färdigt "utbildningen"?! :va

Finnepinnen skrev:
2475976 jag tycker det låter för bra för att vara sant men om det är så, så är det ju nice :P
Allvarligt talat! jag var ordonanns -98 då körde vi Husqvarna 258 med automat och så vitt jag vet så gör väl försvaret indragningar så du får nog nöja dig med en 258:a men det är inte fy skam, jag körde ca 400 mil småväg och skog den tid jag låg inne plus att det blev 120 mil med snöskotern också! Jag hade grymt roligt och mycket bra träning,lycka till

Min race hoj har Staten betalat när jag va klar med utbildningen så sa jag nu vill jag bli bäst i världen i Roadracing är ju inga problem när man har gått en sådan grym utbildning :yoparty

Eftersom att jag är mc-instruktör och har utbildat många ordonnanser kan jag intyga att du får välja precis vilken hoj du vill.

NOT, tror du på tomten? :pannkyss

Last edited:
GuW skrev:
2475918 Jajjemensan, jag plockade ut en sprillans MV, men tala inte om det för så många, det är redan otroligt populärt att bli MC ordonans.
Dom har hotat med att man bara ska få välja ur BMW's sortiment om det blir för populärt.

Bäst av allt är det även går att plocka ut nya slalomskidor så länge du intygar att du ska använda dem tillsammans med cyekln under vintertid:tummenupp

Jag plockade ut en flång ny PBV 3021,men vägskatten blev för mycket. Polarn plockade ut en Strv 121.

Ivil skrev:
2477062 Jag plockade ut en flång ny PBV 3021,men vägskatten blev för mycket. Polarn plockade ut en Strv 121.

Jag tycker det visar på aktningsvärd återhållsamhet att inte ta 122:an.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back