Min flickvän berättade för mig att en säljare på hennes jobb haft ett samtal med en kund som i hög hastighet precis blivit omkörd av en motorcykel. Kunden såg den krascha kort därefter in i betongmuren om jag uppfattade saken rätt. Samtalet avbröts då och jag antar att kunden stannade för att hjälpa till.
Jag kan inte göra någon ritning, men ska i text försöka beskriva hur det ser ut på plats. Vad jag kan bedöma har föraren av motorcykeln kört från stan. Motorvägen svänger svagt åt höger innan vägbygget vilket skymmer sikten. Hastighetsbegränsningen är satt till 110 km/h. Man har satt upp skyltar som sätter ner farten till 90, 70 och tillslut 50 km/h inne i högersvängen. Baserat på berättelsen ovan tror jag att föraren ignorerat dessa. Det sitter även en skylt som förklarar hur vägsträckan ser ut efter 50 skylten. Går inte att ta miste på. Strax efter 50 skylten så är det betongblock på båda sidorna av vägen. Vägen svänger skarp åt vänster för att sedan gå åt höger och vänster ut på motorvägen igen. Det är fortfarande två filer hela vägen. Man kan säga att det är en S-kurva som korsar den gamla motorvägen om du förstår hur jag menar. En temporär lösning tills dess att ombyggnaden är färdig.
Överlåter till någon annan att tala om exakt var föraren krockade. Känner inte till omständigheterna kring olyckan närmare än det jag beskrivit.
Hoppas att föraren återhämtar sig från kraschen.