Mc olycka i Norrköping

Tråkigt att behöva dividera vems fel det var när det händer nåt sånt hära.

Hur som helst så har hans annhöriga mist nån som stod dom nära samt att vi alla har mist ytterligare en sporthoj frände.

Skänker en tanke till dom annhöriga och nära vänner.

Mår upprikigt dåligt när jag ser bilden av hojen.

/ Stoppsladd

Börjar också fundera på om jag ska fortsätta åka hoj...
Har inte reflekterat så mycket över det tidigare, men nu har det börjat sätta djupa spår när man läser om alla olyckor som sker. :(

Ska sätta mig ner och ta en djup funderare över kommande vintern, sen får jag se om hojen säljs eller om den behålls nästa vår.

Ta det lugnt där ute...

Mår dåligt av att läsa & höra om alla olyckor, olyckan (Svärtinge)är ju bara nån mil ifrån där jag bor (Finspång),
Sänder en tanke till anhöriga m,m

R.I.P

//Gumpa

campar skrev:
Lite mera info om olyckan. (är inte i kolstad backen, lite närmare Svärtinge).

http://www.njn.se

:(

Bakdäcket på hojen ser väldigt slitet ut. Påminner en hel del om sönderburnade däck. Punktering som följd kanske och därmed en svårkontrollerad cykel ? Eller är det fotot som är missvisande ?

Plattslitna bakdäck ger väldigt försämrade vägegenskaper. Det är lätt att tycka att man är ekonomisk när man kör tills korden syns, men hur viktigt känns det med pengar i plånboken om man är död eller allvarligt skadad? Byt däck i tid.

Liksom alla andra här på forumet läser jag med sorg om de mc-olyckor som inträffar. Natrurligtvis är det först och främst djupt tragiskt när en olycka sker, oavsett vems felet är. Genom att få så mycket detaljer som möjligt om orsaken till olyckor kan dock vi andra kanske så småningom få inpräntat i hjärnan hur olika farliga situationer kan uppstå och förhoppningsvis undvika dem. Dessvärre blir en trafikolycka bara oftast en kort notis och man ställer sig frågande till hur det hela har gått till, jag tror att så mycket detaljer som möjligt runt själva händelseförloppet är till nytta både för bilister och mc-förare.

När jag själv är ute och kör kan jag ibland känna en stark rädsla, har bilen som står i begrepp att svänga ut sett mig, uppfattar jag själv det som sker runtom, osv. Det är ingen skön känsla men ibland stämmer allt, då är det underbart. Jag tycker inte att jag själv har järnkoll på hojhantering så jag försöker ta det lite lugnt men det är långt ifrån en garanti så länge som man inte är ensam på vägen.

En vädjan till er alla: ta det lugnt resten av sommaren.

Slutligen vill jag sända en tanke till alla de som varit inblandade i mc-olyckor, jag kan naturligtvis inte tillnärmelsevis förstå hur det känns men ni har mitt djupa deltagande.

ny tråd

Eftersom diskussion inte har med den tragiska
olyckan att göra och vissa åsikter därför kan
verka stötande så startade jag en ny allmän tråd
kring säkerhet här

Fan att sånt här ska hända!!! Jäkligt tråkigt att höra :(

Vila i frid.

//Magnus

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back