Liksom alla andra här på forumet läser jag med sorg om de mc-olyckor som inträffar. Natrurligtvis är det först och främst djupt tragiskt när en olycka sker, oavsett vems felet är. Genom att få så mycket detaljer som möjligt om orsaken till olyckor kan dock vi andra kanske så småningom få inpräntat i hjärnan hur olika farliga situationer kan uppstå och förhoppningsvis undvika dem. Dessvärre blir en trafikolycka bara oftast en kort notis och man ställer sig frågande till hur det hela har gått till, jag tror att så mycket detaljer som möjligt runt själva händelseförloppet är till nytta både för bilister och mc-förare.
När jag själv är ute och kör kan jag ibland känna en stark rädsla, har bilen som står i begrepp att svänga ut sett mig, uppfattar jag själv det som sker runtom, osv. Det är ingen skön känsla men ibland stämmer allt, då är det underbart. Jag tycker inte att jag själv har järnkoll på hojhantering så jag försöker ta det lite lugnt men det är långt ifrån en garanti så länge som man inte är ensam på vägen.
En vädjan till er alla: ta det lugnt resten av sommaren.
Slutligen vill jag sända en tanke till alla de som varit inblandade i mc-olyckor, jag kan naturligtvis inte tillnärmelsevis förstå hur det känns men ni har mitt djupa deltagande.