Mc olycka i Norrköping

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Åkte nyss förbi en rejäl Mc olycka utanför Svärtinge (2 mil utanför Nrk). Minst en total kvaddad r1 samt en bil . Be till hojguden att han klarat sig. Verkade vara någon form av gruppåkning. Såg inge roligt ut hoppas det gick bra.Man får sig ju en ordentlig tanke ställare vad man håller på me.

O varje gång jag hör eller läser om en MC-olycka tar jag mig en alvarlig funderar på om jag verkligen ska fortsätta köra... :( Håller tummen varje gång att det inte är någon man vet vem det är. Tänker på de anhöriga!

Den mannen som omkom i den här olyckan var en av de bästa MC förarna jag stött på under min hojkarriär ...

Spelar ingen roll hur duktig man är som förare när något som detta händer, den här mannen hade stenkoll på hojhantering ...

Lider hårt med alla anhöriga och de som var med när det hände ...

R.I.P

När jag höll på att ta kortet för 100 år sen
så sa en Norton-ligist så här:
"Bilar.. jag kör som de är älgar ALLIHOPA!"

Det är en bra överlevnadstaktik,
själv litar jag aldrig på att en bilist
uppvisar något som liknar rationellt
beteende när jag motorcyklar.

Däremot har jag krockat med bilar flera ggr
på trampcykel :mad:

Ta det lugnt där ute,

Vuken> Var du med o åkte??

Jag är själv från Norrköping, åkte därifrån tidigare idag.

På bilderna ser det ut som att bilen ifråga är på fel sida vägen, kan ju tänkas att han kört om en annan bil. Och om jag inte ser fel så är det där vid Kolstad, bilen har kommit från Finspång o precis där bilen står så är det ju en kurva från Norrköpingshållet...
Mycket möjligt att det var så.

Vilket som, Många tankar till hans anhöriga och även till de som var med vid tillfället!!!

/Niklas

campar skrev:
Vuken> Var du med o åkte??

Jag är själv från Norrköping, åkte därifrån tidigare idag.

På bilderna ser det ut som att bilen ifråga är på fel sida vägen, kan ju tänkas att han kört om en annan bil. Och om jag inte ser fel så är det där vid Kolstad, bilen har kommit från Finspång o precis där bilen står så är det ju en kurva från Norrköpingshållet...
Mycket möjligt att det var så.

Vilket som, Många tankar till hans anhöriga och även till de som var med vid tillfället!!!

/Niklas

Jag var inte med när det hände, jag vek av några timmar tidigare ...

Det stämmer att det är i kolstad backen, exakt hur det gick till är inte klart ännu ...

/ Micke

Vuken skrev:
Den mannen som omkom i den här olyckan var en av de bästa MC förarna jag stött på under min hojkarriär ...

Spelar ingen roll hur duktig man är som förare när något som detta händer, den här mannen hade stenkoll på hojhantering ...

Lider hårt med alla anhöriga och de som var med när det hände ...

R.I.P

Sånna där killar brukar köra lite för fort :hej

Croc>
Och det där tycker du är en vettig kommentar för tillfället + att det har väldigt mycket med saken att göra när du inte ens vet hur olyckan gått till?!!!

Skärp dig!!

Usch.. det är för fan TVÅ olyckor på samma kväll... En i Svärtinge å en åt Skärblackahållet.. :(

/B

Det var inte i kolstadbacken. Det var några hundra meter därifrån mot Norrköping. Motorcykeln kom av okänd anledning över i fel körfält.

Har åkt med killen en gång. Vila i frid A :(

Tappat kontrollen... Stod det. Kan ju vara journalisttavla i vanlig ordning. Eller är det ännu en MC-dåre som ville vara värst?

Vilka är de bästa förarna? De som kan jonglera med hojen eller de som överlever?

Sorg

Vila i frid.

Kan någon förklara vad det är med journalistjävlar egentligen. Läste idag följande. "...kollisionen inträffade då en motorcyklist körde in i en vänstersvängande bil. Orsaken till olyckan är ej känd."

För oss som kommer ihåg något av körskolan är det alltid den som svänger vänster som är vållande i detta läge. Är det enbart 5p dokusåpa, 5p svengelska och 100p glöm allt vad heder heter som journalister läser???

Hm var ute i tingsbröten idag, såg dock inget och det var tur det med damsällskap och två barn i bilen.

Tragiskt och onödigt, två olyckor i närområdet samma dag.

En sak är helt klar i alla fall. Jag vill INTE byta jobb med fotografen Andreas. Åka runt och fotografera trasiga motorcyklar tillhörande döda människor låter inget vidare kul.

håkanolsson skrev:
Tappat kontrollen... Stod det. Kan ju vara journalisttavla i vanlig ordning. Eller är det ännu en MC-dåre som ville vara värst?

Vilka är de bästa förarna? De som kan jonglera med hojen eller de som överlever?

MC dåre? Du vet inte vad du pratar om! Killen var 43 år och har många många års erfarenhet av sporthoj. Vem har sagt att han jonglerar med hojen? Öppna inte munnen mer för det kommer bara ut dynga iallafall!

Fy va tragiskt.... :(

Det är ju knappt nåt kvar av hojen, inget kul att se på.

Må han vila i frid, och hoppas anhöriga o vänner stöttar varann så gott det går.

//R

Re: Sorg

ething skrev:
Vila i frid.

För oss som kommer ihåg något av körskolan är det alltid den som svänger vänster som är vållande i detta läge.

Jo, det stämmer ju, men förutsätter inte det att motparten håller laglig hastighet? Meningen med hastighetsbegränsingar är ju att man ska hinna se dom som man ska lämna företräde åt, innan det är för sent. :fakta

Jag påstår ingenting angående olyckan i Norrköping, eftersom jag inte alls vet hur den gick till.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back