Javisst, helst ser jag ju att "snuten" försvinner helt så jag får köra precis som jag vill!

Eller helst inte. Självklart ska det vara trafikövervakning, men jag tycker att den känns lite snett prioriterad idag. Jag har mycket svårt att tänka mig att polisen själv styr över sin verksamhet, politikerna har antagligen alldeles för mycket att säga till om, och dom vill se många fällda, nollvisioner osv. Politikerna håller ju dessutom i anslagen...
Visst, min bekantskapskrets (dom flesta har samma erfarenheter) är antagligen ett för litet statistiskt underlag, men jag skulle gärna stanna och blåsa oftare. Min far blev för några år sedan överkörd på ett övergångsställe, bilföraren behövde inte blåsa... Jag voltade med en bil för 2,5 år sedan, visserligen pga ett skuret hjullager och blixthalka

, men jag såg aldrig till nån polis, trots att jag ringde 112 och berättade att vi hade voltat men att vi hade klarat oss, ifall någon annan skulle ringa och berätta om olyckan.
Jag ser även hellre riktiga poliser som har fartkontroller, dom kan stoppa fler än dom som kör för fort, tex fellastade bilar/släp, bilar utan lyse i mörker, folk utan bilbälten, folk som kör rattonyktra osv. Dessutom tror jag att en arg polis som uttrycker sina inre tankar om en fortkörning dämpar fortkörningsviljan i framtiden betydligt mycket mer än att få hem ett foto på sig själv och ett inbetalningskort!
Men jag kan ju ha fel...