MC olycka i Helsingborg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vore det inte för att jag passerade olycksplatsen där en polisman höll på med att ställa en motorcykel mot räcket med fronten mot färdriktningen hade jag inte skrivit det här inlägget. Fick uppfattningen att det var en Honda från 90-talets mitt, men det kan lika gärna vara något annat. Det var mörkt ute och polisbilens blåljus var allt som lyste upp olycksplatsen när jag passerade i motorvägtempo vid 22.30 tiden från Hyllingehållet på väg in mot Helsingborg. Väl inne i stan kom jag ifatt en ambulans. Den såg inte ut att ha särskilt bråttom, om det är ett gott tecken eller inte kan jag inte avgöra. Den stannade vid ett rödljus och jag fick en skymt av patienten. Tillräckligt för ett signalement. Om detta var föraren till motorcykeln kan jag inte svara på till 100%, men jag tror att sannolikheten är rätt stor. Svårt att avgöra men föraren verkade inte vara vid medvetande. Hoppas att allt gick bra trots allt för honom.

http://hd.se/helsingborg/2006/07/12/just_nu_trafikolycka_med

Aldrig roligt, låt oss hoppas på det bästa.

EDIT: Är det där som det är betongväg istället för asfalt? Fan vad läskig den vägen är f.ö... :död

Jag hoppas han har jävligt ont och får sig en rejäl minnesbeta.
Finns det ingen som kan hypnotisera honom och hans kompisar att så här ont får ni när ni bara tänker tanken på att sno från någon annan igen. :3freak

Vad fan skulle han på den då när han inte redade ut det??????
Somliga straffar Gud genast... :fatta!

Jag hoppas han klarar sig men får riktigt riktigt ont. Så han får tänka om nästa gång.

wonderwizard skrev:
2301779 Han skulle åkt dit i stället för att klota

Uppgifterna att motorcykeln verkar var stulen har tillkommit under morgonkvisten. Han åkte dit fast inte på det sätt du önskade. Håller du inte med om att det straff han nu fick i och med olyckan är hårdare än att endast bli ertappad av polisen på en stulen motorcykel? Någon from av ytterligare straff kan han troligen förvänta sig om han överlevt. I nuläget verkar det vara oklart hur skadad han är. Om han är allvarligt skadad är nog det straff som väntar inte det första han tänker på. En så pass ung man kan man inte önska skador för livet. Hoppas fortfarande att han återhämnar sig, lär sig något av denna händelse och går vidare i livet förhoppningsvis som en mer insiktsfull människa.

Harmon Rabb skrev:
2301927 Uppgifterna att motorcykeln verkar var stulen har tillkommit under morgonkvisten. Han åkte dit fast inte på det sätt du önskade. Håller du inte med om att det straff han nu fick i och med olyckan är hårdare än att endast bli ertappad av polisen på en stulen motorcykel? Någon from av ytterligare straff kan han troligen förvänta sig om han överlevt. I nuläget verkar det vara oklart hur skadad han är. Om han är allvarligt skadad är nog det straff som väntar inte det första han tänker på. En så pass ung man kan man inte önska skador för livet. Hoppas fortfarande att han återhämnar sig, lär sig något av denna händelse och går vidare i livet förhoppningsvis som en mer insiktsfull människa.

Väl skrivet, håller med dig!

Om och jag säger OM det nu är så att hojen var stulen får man hoppas att gärningsmannen/föraren klarar livhanken vilket den lilla info som finns ändå tyder på. Om nu hojen inte var hans kan gott få lära sig läxan den lite hårdare vägen!

Liknande trådar om kraschande hojtjyvar har ju spårat ur tidigare...

Hmmm... Hannez, har du inte sett den här tråden än?! :tungan

Harmon Rabb skrev:
En så pass ung man kan man inte önska skador för livet. Hoppas fortfarande att han återhämnar sig, lär sig något av denna händelse och går vidare i livet förhoppningsvis som en mer insiktsfull människa.

Hej
Jag har två tankar och åsikter här.

Den första är att om någon som aldrig stulit från någon tvingas leva med värk hela livet så kan jag utan att skämmas önska någon som stjäl från andra liknande problem.

Den andre tanken är naturligtvis att man aldrig vill att någon annan ska behöva lida även om de gjort någon korkade saker i ungdomlig dumhet. Han blir kanske också vuxen och får sina saker stulna. Då jäklar ska han få kännas hur det är.

Någon som vet hur det gått?

:va
Jag funderar på det där att du kunde se honom. Det betyder att de har tagit av hjälmen redan i ambulansen.
Är inte det VÄLDIGT ovanligt? Om han nu inte var så skadat att han inte andades, då tar de ju av hjälmen.
Eller..... kanske han körde utan? för det kan man ju tänka sig om hojen var stulen.

Spekulerar mest.

Tjuv eller inte så ska man inte önska någon olycka och smärta. Det resonemanget håller väll tills någon nallar min hoj.. :gnissla

Harmon Rabb skrev:
2301927En så pass ung man kan man inte önska skador för livet. Hoppas fortfarande att han återhämnar sig, lär sig något av denna händelse och går vidare i livet förhoppningsvis som en mer insiktsfull människa.

:tummenupp

Somliga straffa djävulen direkt..

Antag att mannen/kvinnan som kör inte är en snorunge som har snott sin första hoj utan att det är en inbiten hojtjyv, och att han/hon har snott X antal hojar redan.....

Då önskar jag denne IDIOT all sveda och värk och eventuell halvkroppsförlamning. Att tjyven sen valde att singelvolta in i mitträcket utan att blanda in andra är ju bara att tacka för..

Får tillägga att det är jäävligt synd om denne vars hoj idioten stal...

Om allt ovanstående visar sig vara fel så hoppas jag att knutten klarade sig..

Jag tycker att jag ofta läser om hojtjuvar som klotat. Man undrar ju hur det kommer sig. Är dom flesta hojtjuvar utan a-kort eller är dom sjukt stressade eller vad pysslar dom med? Nu vet jag ju dock inte vad som hänt denna kille egentligen eller om hans ens snott hojen. Bara en liten tanke. :rolleyes:

Hojen är bara....

Hojen är bara misstänkt vara stulen och ni har redan dömt ut killen som klota.

Men visst jag är inte sen o dömma jag heller,är alltihopa grönt så hoppas jag killen klara sig bara med mindre blessyrer.

Är det däremot så att den vissar sig vara stulen hoj så hoppas jag killen blir påmind resten av livet att skilja på mitt och ditt.
Jag önskar honom inte död eller invaliditet men känningar iallafall som gör honom påmind att dumheter inte lönar sig.

R1 racer skrev:
2303020 Hojen är bara misstänkt vara stulen och ni har redan dömt ut killen som klota.

Men visst jag är inte sen o dömma jag heller,är alltihopa grönt så hoppas jag killen klara sig bara med mindre blessyrer.

Är det däremot så att den vissar sig vara stulen hoj så hoppas jag killen blir påmind resten av livet att skilja på mitt och ditt.
Jag önskar honom inte död eller invaliditet men känningar iallafall som gör honom påmind att dumheter inte lönar sig.

Hmm... Läs igen.. :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...