MC olycka i Helsingborg

R1 racer skrev:
2303063 Japp och det står det samma :3freak :7peta

Motorcykeln misstänks vara stulen.

Misstänks och fastställd stulen är väl två skilda saker eller :va

Jo, du har rätt.... i sak.

I mitt inlägg kan oxå läsas "Om allt ovanstående visar sig vara fel så hoppas jag att knutten klarade sig.."

OM, jag säger OM det var så att det var en äcklig tjyv... Då kan han gott ha sig en halvkroppsförlamning...

Jag vill inte heller önska en människa invaliditet, men om nu det var så att hojen ÄR stulen, så hade olyckan aldrig hänt om han hållt fingrarna i styr.

jag hoppas han vaknar på sjukan, inser att han lever men är mörbultad & fruktansvärt ångerfull

(hoppas kan man ju alltid)

Mikeyboomboom skrev:
2303103 Jo, du har rätt.... i sak.

I mitt inlägg kan oxå läsas "Om allt ovanstående visar sig vara fel så hoppas jag att knutten klarade sig.."

OM, jag säger OM det var så att det var en äcklig tjyv... Då kan han gott ha sig en halvkroppsförlamning...

mjo det önskar du väl din egen son också om det varit han som
snott en hoj och kraschat, fast iofs då är han väl inte en sån där äcklig tjyv...

Däremot att slå sig ordentligt men bli fullt återställd gör mig inget, men att
önska någon en halvkroppsförlamning för matriella ting som är försäkrade...
Dags att vakna upp från dom tankebanorna :fatta! :pannkyss

ZZZzzzZZz

cleaner skrev:
2303499 mjo det önskar du väl din egen son också om det varit han som
snott en hoj och kraschat, fast iofs då är han väl inte en sån där äcklig tjyv...

Däremot att slå sig ordentligt men bli fullt återställd gör mig inget, men att
önska någon en halvkroppsförlamning för matriella ting som är försäkrade...
Dags att vakna upp från dom tankebanorna :fatta! :pannkyss

Jajaja.... Om det var min mormors kusin så hade jag kanske inte önskat denne en rejäl halvkroppsförlamning... MEN, nu var det ju inte det.. Och vad vet du om hur jag har råd och försäkra min hoj??

Sluta nu vara så sjåpiga, hade Tjyven gett fan i att sno hojen så hade han/hon sluppit vurpa och sluppit bryta ryggen..

Jag är klarvaken och tankebanan :banana är fortfarande kvar!?

imaster skrev:
2301541EDIT: Är det där som det är betongväg istället för asfalt? Fan vad läskig den vägen är f.ö... :död

Lyfter tråden lite för att svara på din fråga. Olycksplatsen ligger efter avfarten mot Malmö/Ängelholm och efter den långa kurvan som fortsätter mot Hyllingepåfarten. Där består vägbanan av betong precis som du påpekar i ditt inlägg. Motorcykeln som jag minns det ställdes mot räcket precis där det tar slut. Är du på plats förstår du säkert vart jag menar.

PutteLiten skrev:
2302091 :va
Spekulerar mest.

Vi bör nog inte spekulera allt för djupt. Jag kan bara konstatera vad jag såg och det var att han inte hade någon hjälm på sig i ambulansen. Därav det tydliga signalementet. Jag kunde inte se några synliga skador på patientens ansikte vilket borde inneburit att han använt hjälm. Hans skyddsutrustning om han hade använt någon var också avlägsnad. Jag kunde endast se någon form av underställ vilket i själva verket bestod av en tunn grå tröja med långa armar om jag inte minns helt fel. Vad han hade för byxor kan jag inte redogöra för då det var utanför mitt synfält.

Nu får tråden leva sitt eget liv. Finns troligen inget mer för mig att tillföra ämnet eller händelsen som sådan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT