MC olycka i allèn

Status
Ej öppen för fler svar.

Ooky

The more the faster the better =)
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
KTM 660
Mitt emot trägårn och strax efter rödljusen i kurvan var det en olycka vid 21.30 tiden, jag å min kompis kom strax efter brandkåren...
Det såg inte bra ut, bakdelen av hojen låg på vägen och den andra delen låg på cykelbanan, den hade åkt in i ett träd och klyvts.

HOPPAS du som körde klarade dig !!!!!!!!!!!!!!!

han åkte iväg till sahlgrenska för upp-koll, verkade doch må relativt bra.
tråkigt slut på annars fin dag

Allén

Ooky skrev:
2207641 Mitt emot trägårn och strax efter rödljusen i kurvan var det en olycka vid 21.30 tiden, jag å min kompis kom strax efter brandkåren...
Det såg inte bra ut, bakdelen av hojen låg på vägen och den andra delen låg på cykelbanan, den hade åkt in i ett träd och klyvts.

HOPPAS du som körde klarade dig !!!!!!!!!!!!!!!

Killen klarade sig ganska bra utan nga värre skador.
En polare till mig var med men låg i högerfilen och blev omkörd av en kasandes och förarlös hoj i vänsterfilen, i mittfilen låg en bil som bara fortsatte och körde över en massa plast o bensin.
Killen fick tydligen ngt av ett gashäng på sin CBR 1000RR och kastades av. Till råga på allt stod det tydligen en massa studenter och applåderade och tjöt av lycka :huvet . Jävla idioter, killen kunde ju fan dött.
Polis, bärgare, brandkår och ambulans kom till platsen. Allt gick tydligen ganska bra o Gött e de!! Synd på hojjen bara som klövs mot ett träd.

Gott att det gick bra! Material kan alltid ersättas och sårad stolthet ger med sig så småningom. Tråkigt att vara utan hoj dock.

hmm Gashäng på en CBR 1000 RR :tomten

men visst tur att han klarade sig

:tummenupp

Gottis skrev:
2209166 hmm Gashäng på en CBR 1000 RR :tomten

men visst tur att han klarade sig

:tummenupp

Ja det låter inte så troligt, handleden kanske låste sig :rolleyes:

men men gott att det gick bra iallfall :)

Gött att det gick bra med honnom och att inga andra kom till skada.....

Alen är väll inte riktigt rätta stället att få "gashäng" på

Jävligt tur med tanke på alla träd mm..

Är det Fly-by-wire på dom?

SmacK skrev:
2209342

Är det Fly-by-wire på dom?

nej bara på nya r6:an :tungan

Jag tycker det låter som ett weeile försök som gick snett vid uppkopplingen mycket gas och fick ett släpp sen ska man väl tillägga att en hoj klyvs inte av laglig hastighet :7peta

MrTombola skrev:
2208207 Till råga på allt stod det tydligen en massa studenter och applåderade och tjöt av lycka :huvet . Jävla idioter, killen kunde ju fan dött.
QUOTE]

Nötter !! :fatta!

Men det var gött att höra att det inte var så illa som vi trodde då.
För det såg ut att ha vart en jävla smäll när hojen delar sig...

de va min polare som åkte av.. men som tur e klarade han sig fint, fick bara ett stukat finger.. hojen däremot gick det inget vidare med då den träffade ett träd o klyvdes.. han sa att gasen hängt sig. tyvärr andra polaren på två dagar som kör omkull när vi har vart ute o kört :(

Showtime skrev:
2209360 de va min polare som åkte av.. men som tur e klarade han sig fint, fick bara ett stukat finger.. hojen däremot gick det inget vidare med då den träffade ett träd o klyvdes.. han sa att gasen hängt sig. tyvärr andra polaren på två dagar som kör omkull när vi har vart ute o kört :(

Dags att lätta lite på gasen kanske???

Showtime skrev:
2209360 de va min polare som åkte av.. men som tur e klarade han sig fint, fick bara ett stukat finger.. hojen däremot gick det inget vidare med då den träffade ett träd o klyvdes.. han sa att gasen hängt sig. tyvärr andra polaren på två dagar som kör omkull när vi har vart ute o kört :(

och nu e det bara två kvar i vårat gäng hel otroligt ..
ne nu blir det en supermotard för min del.
jag tror dom löser in min hoj iallafall ..

b-man skrev:
2210225 Dags att lätta lite på gasen kanske???

Kan bara hålla med verkar som det går lite väl okontrollerat iaf vad jag ha hört nu va jag med ute i lördag men då va det knappt någon som körde men för vissa såg det ut som det gick lite väl fort för utan kontroll.visst jag körde som en kärring i lördags men hellre med marginal och en hel hoj med mig hem ...gasa ordentligt och köra på gränsen det gör jag på Bana :)

..ni som känner att ni kör lite för mycket på gränsen kanske ska och boka in en Sporthojs kurs där ni får lite bra tips hur man utnyttja sin hoj med marginal..med tanke på alla som verkar kracha och sen blir tvungna att få hojen inlöst drabbar ju oss andra med efter som Premierna blir ännu värre på sporthojar

är väl tre Cyklar bara på en vecka här i GBG forumet som skall bli inlösta

Gottis skrev:
2213971 Kan bara hålla med verkar som det går lite väl okontrollerat iaf vad jag ha hört nu va jag med ute i lördag men då va det knappt någon som körde men för vissa såg det ut som det gick lite väl fort för utan kontroll.visst jag körde som en kärring i lördags men hellre med marginal och en hel hoj med mig hem ...gasa ordentligt och köra på gränsen det gör jag på Bana :)

..ni som känner att ni kör lite för mycket på gränsen kanske ska och boka in en Sporthojs kurs där ni får lite bra tips hur man utnyttja sin hoj med marginal..med tanke på alla som verkar kracha och sen blir tvungna att få hojen inlöst drabbar ju oss andra med efter som Premierna blir ännu värre på sporthojar

är väl tre Cyklar bara på en vecka här i GBG forumet som skall bli inlösta
Hahaha moralgottis in da house :tungan

zajtar skrev:
2212900 och nu e det bara två kvar i vårat gäng hel otroligt ..
ne nu blir det en supermotard för min del.
jag tror dom löser in min hoj iallafall ..
Går väl att köra fort på en motard med det hänger nog mer på han som håller i rullen

kosz skrev:
2214046 Hahaha moralgottis in da house :tungan
nä då men jag har ännu inte krachat på gatan....

är bara trött på att läsa om folk som krachar på grund av skit misstag folk som fryser i kurvor och kör rakt fram ...folk som inte kan häva en sladd på grund av att dom har dålig gaskontroll mm "hej jag fick körkort i våras och köpte mig en ny 1000 cc och så körde jag rakfram i en kurva det va nog fel på kurvan :va "

Last edited:
Gottis skrev:
2214064 nä då men jag har ännu inte krachat på gatan....

är bara trött på att läsa om folk som krachar på grund av skit misstag folk som fryser i kurvor och kör rakt fram ...folk som inte kan häva en sladd på grund av att dom har dålig gaskontroll mm "hej jag fick körkort i våras och köpte mig en ny 1000 cc och så körde jag rakfram i en kurva det va nog fel på kurvan :va "
:pannkyss alltid trevligt med folk som bryr sig om andra

Är ju inte alltid fel på hojen eller kurvan, sett en del nötter på 2 hjul som åkt av och sedan skyllt på allt annat än sig själva.
Kompis åkte av utåt Lysekilshållet för ett gäng år sen, han skyllde på rullgrus, att han sedan kom in i kurvan i alldeles för hög hastighet spelade tydligen ingen roll.

Rullgrus är inget kul, men att anpassa hastigheten enligt rådande förhållanden, nä det är omöjligt för vissa. :fatta!

Dock skitsynd för på hojen OCH killen oavsett, jag känner inte killen men han lär ta det lungt ett tag iallafall. :tummenupp

Och jo, jag gasar också men tar det lungt ändå, jo det går att gasa lite på en gammal GSX 400E från -83 :yoparty

Gottis skrev:
2214064 nä då men jag har ännu inte krachat på gatan....

jag ska komma ihåg det du skriver .
för man vet alldrig sj när man väll krachar .

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma