MC olycka i allèn

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har inga teorier om vad som hände och då jag ej var på plats så tänker jag inte spekulera i det heller.

Vad det än var som orsakade olyckan, gashäng, hal vägbana eller missbedömning så får vi vara glada att det slutade utan allt för allvarliga skador för det kunde ha slutat mycket värre...

En av mina vänner var en av de första på plats för att kolla hur det gick med föraren. Hon tillsammans med en kompis promenerade längs den gångväg som löper längs allén dvs på andra sidan trädet...

Precis innan kraschen hade de ökat på takten för att de tyckte det var kyligt. I samma ögonblick som hojen går av vägen passerar de i höjd med det omtalade trädet. En del av hojen landade precis framför dem och den andra bakom dem.

Jag vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt om de gått något saktare eller fortare.

Vad det än var som hände så hade alla inblandade änglavakt den kvällen.

Försöker inte vara en moraltant för att det händer att även jag kör lite för fort. Men vi är inte ensamma på och kring vägarna, ett misstag kan få oerhörda konsekvenser både för den som kör och andra speciellt i tätbebyggt område.

Ta det lugnt!

/BW

Monster tjejen skrev:
2217068 Räknas rondeller inte in i gata då eller? :corn

lilla tjenen va vet du va du med och någon annan lr va jag minns så va jag själv sen..ska vi prata lite om lelle träffen förra året då lr och vissa skrap märken på en viss r1:a 04 som är blå

ja när jag la mig i två km i timmen i rullgruset vid rondellen i götene räknas inte riktigt med vält olyckor va en total miss av mej som tur va det ju bara krach pucken som fick sig en nöt

..sen om jag inte minns fel så va det någon som skulle pösörskrapa i en rondell förra året och la sig där

:7peta

Farfar du ska nog inte säga för mycket :pannkyss slut på prat stunden tycker jag

zajtar skrev:
2217056 jag ska komma ihåg det du skriver .
för man vet alldrig sj när man väll krachar .

inget personlig till dej allså men man får ju hålla med om att det är väldigt mycket som händer nu...

Hultan skrev:
2217186 :rofl :rofl

Han vurpar aldrig, han är guuuud på hojen, han har licens vettu! :rolleyes:

hultan du har svårt att ta nede lag va
:confused: får man höra anledning varför du inte kör hoj längre

ps Hultan lilla hur gick det till när din växelpinne gick av va nått med jula Rondellen och pösörskrapa rondeller..så du ska nog inet säga så mycket om rondeller gubben lilla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=77163

Black-Wolf skrev:
2217219
Försöker inte vara en moraltant för att det händer att även jag kör lite för fort. Men vi är inte ensamma på och kring vägarna, ett misstag kan få oerhörda konsekvenser både för den som kör och andra speciellt i tätbebyggt område.

Ta det lugnt!

/BW

Bra ord det där

Last edited:
Gottis skrev:
2217995 lilla tjenen va vet du va du med och någon annan lr va jag minn så va jag själv sen..ska vi prata lite om lelle träffen förra året då lr och ett visst alchol intag och vissa skrap märken på en viss r1:a 04 som är blå

ja när jag la mig i två km i timmen i rullgruset vid rondellen i götene räknas inte riktigt med vält olyckor..sen om jag inte minns fel så va det någon som skulle pösörskrapa i en rondell förra året och la sig där

:7peta

Farfar du ska nog inet säga för mycket :pannkyss

Ja du gamle vise gubbe
Dra inte in farfar i detta..... :pannkyss

Vi har alla gjort misstag men skillnaden är att vissa står för det och andra inte!

Och har farfar någon gång sagt att han inte har vält sin hoj???
Kassta inte skit på honom nu för det är mig du pratar med... han har väl inte kasstat skit här på dig??

Men du är bäst Mr. sporthojs-instruktör :Bugar

Lås

Tycker det är dags att låsa denna tråd det lär inte komma nåt bra ur denna tråd mer. :huvet

GRUPPKRAM HÄR KANSKE :pannkyss

Om alla la lika mycket energi på att va vänliga mot varandra som på att tjafsa så hade vi haft grymt mycket bättre sammanhållning i gbg :tummenupp

Last edited:
Gottis

Det är väl så att du ibland med dina inlägg inbjuder till mothugg.
Din tanke med smc är god men jag tycker att du kan sluta hänga ut folk på sh.... för ingen vet ju faktist vad som hände..

Precis som med det jag skrev till dig ..
Det jag ville med mitt inlägg om rondellen var att du skulle få insyn i hur det känns för alla andra som du sågar i dina inlägg om ditten och datten hur dom har kört

Så kramas vi.... :pannkyss

Gottis skrev:

va du hugger ifrån dig? :va

har kört med dig en gång (känner inte dig ens) och då var det mycket svajiga wheelies över på mötande vägbana i +150kmh osv (lek på almännväg heltenkelt), kanske inte ska vara så snabb att dömma ut alla andra?

bara en liten notis, inget jag vill starta debatt med, avsultar med att det är väl bra att du numera håller dig på bana :)

Ge mig en bra motivering via PM så låser ja upp tråden igen...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...