Mc-musik

jag kör med de klassiska gula öronpropparna, så går det om man kör med vad som i princip är ett grenrör med en aluminumpip de sista centimetrarna.

Nä man skall köra fullt ut å låta motorn stå för musiken, sen kan man lyssna på musik i anläggningen hemma istället.

ärligt: är det så vettigt att lyssna på provocerande musik när man kör sporthoj? är inte hörseln dessutom rätt bra att ha för att upptäcka något knas me hojen/omgivningen?

ellerjavetinte...

Hör du nåt när du kör MC? :va

Då tror jag bestämt att du kör för sakta.

Här riskerar man att få sig en riktig läxa va de gäller musik & hojkörning....men ja har faktiskt kombinerat allt som ja har på mp3:an...

Lite Jean Paul, Audioslave, Eminem, P.Diddy, 3 doors down.....samt massa annat...snart kompleteras det me sorgsen Jugge-musik från back-in-da-day...

Budskap: de som håller mig skärpt samt håller mina nivåer av adrenalin och noradrenalin uppe.

Hör du nåt när du kör MC? :va

Då tror jag bestämt att du kör för sakta.

du få ursäkta men jag är rätt ny på det här med att köra sporthoj, så än så länge så startar jag från noll och arbetar mig gradvis upp till hastigheten jag anser lämplig för omständigheterna(vilket ibland kan vara så galet sakta som 30 eller mindre!!)..

men vem vet, en dag kanske jag kan bli lika duktig som du och hålla 300 blås från det ögonblicket jag sätter mig på hojen tills dess att jag stänger av den... :tummenupp

du få ursäkta men jag är rätt ny på det här med att köra sporthoj, så än så länge så startar jag från noll och arbetar mig gradvis upp till hastigheten jag anser lämplig för omständigheterna(vilket ibland kan vara så galet sakta som 30 eller mindre!!)..

men vem vet, en dag kanske jag kan bli lika duktig som du och hålla 300 blås från det ögonblicket jag sätter mig på hojen tills dess att jag stänger av den... :tummenupp

Kolla vad jag har för hoj, vad den har för toppfart och ta inte allt som skrivs på internet för allvarligt. :tummenupp

Däremot måste du ha en jäääkla bra hjälm om du hör mycket annat än vindbrus och ev avgassystem när du sitter på hojen. Lite musik gör det bara roligare, särskilt på långturer. Min Shoei Raid II kunde jag höra trafik och annat skoj upp till 70 ungefär och crosshjälmen jag har nu är bara brus hela tiden. Får se till att byta blås så jag hör hojen också... :va

Brukar själv inte ha musik när jag kör hoj men kan rekommendera

Papa Roach-Last resort
Nickelback-Animals
Gary Moore-Out in the fields
Yello-The race :yoparty

Min självklara musik är:

Lasse Stefanz - 40 Ljuva År
Vikingarna - Bästa (med Stefan Borsch & Christer Sjögren)
Ole Ivars - Jag trodde änglarna fanns
Sven-ingvars - Guld & Glöd - Mer Hits Än Någonsin
Thorleifs - Guldkorn

Andra bra samlings skivor
20 Dansbandsklassiker
Sverigetoppen - Dansbandslåtar 2006

Musiken passar min körstil....

motorcykelsäsongen är snart inne och då behöver man ju lite annat ljud än luftbrus som susar runt hjälmen när man åker...skulle vilja att vi hjälps åt att skriva ned lite tips på "MC-MUSIK"/"MC-ROCK" dvs, sånt som vi lyssnar på när vi åker hoj! eller är på något annat roligt ställe...hoppas vi kan hjälpas åt att skriva ned iallafall ett hundratal st :)
jag har själv några tips till er som gillar mc-musik:

(f) = rekomenderas

Bad Religion - 21st Century Digital Boy
Billy Idol - Rebel Yell
Catch 22 - What Goes Around Comes Around
Maryslim - All I Want (f)
Maryslim - Reason To Live (f)
Sator - I Wanna Go Home
Sparzanza - Kings On Kerosene (f)
The Wonderfools - Last Night On Earth

-TACKSAM FÖR MÅNGA SVAR-
// Jompa =4)

Låt som mig o vilja kära snabbt "Mona lisas Overdrive " med lucky your deftones från matrix 2 soundtrack... med andra ord biljaktscenen där trinity kör en ducati 998 grymt som fan

då har du fått måndagsex. Har gått igenom panasonichs och sonys motsv och blev bara totalbesviken. sony var ok men pana lät som de gjorde på tidigt 90-tal.

kolla du så att lurarna du provade inte var från tidigt 90-tal?

Last edited:
My Chemical Romance - Famous Last Words
Rise Against, Hela albumet "The Sufferer & The Witness"
Linkin Park, Hela albumet "Hybrid Theory"
Muse.. Mååånga låtar med dom.
Papa Roach - Forever
Breaking Benjamin - Breath
The Disco Boys - For You (Grymt skön låt!:yoparty)
System Of A Down, Hela albumet "Mezmerize"
Sen finns det ju självklart massa fler, men dom här är bättre än dom flesta.
:)

Blandat men t.ex.
Red Barchetta - Rush
Ghost Rider - Rush
Magic Carpet Ride - Steppenwolf
Kickstart my heart - Motly crue

Skrämmande här är att det tydligen inte är många som är medvetna om vilken stor betydelse hörseln har i trafiken. för att uppfatta faror. reaktion. etc.
Mitt råd är att inte ha musik i hjälmen p.g.a detta
Och kom inte med den dumma kommentaren att i så fall ska man inte lyssna på musik i bilen heller. för det är inte samma sak.

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...