Mc-minnen från sommaren!

Bästa minnet från den här sommaren är när jag va ut själv en ljummen sommarkväll och smiskade motarden på favoritvägen. Allt var perfekt, hojen gick som ett troll, det va varmt och skönt och fästet i däcken helt suveränt.

Vägen är ungefär 3 mil lång och består enbart av kurva efter kurva med perfekt asfalt. Körde fram och tillbaka flera gånger och hastigheten ökade hela tiden, tillslut så gick det grymt fort (för att va mig iaf). Har ett speciellt favoritparti på den här vägen som påminner om en gocartbana, skillnaden är bara den att samtidigt som vägen nästan slår knut på sig själv så är den dessutom full av branta backar. Går inte att beskriva riktigt, men framhjulet är i luften mer eller mindre hela tiden och det är fri sikt så man kan gasa som en tok :yoparty

Körde samma väg tillsammans med en polare några dagar senare, och jag rastade honom och hans GSX-R 1000 rejält :tungan

28+ i skuggan, juli, köra r1a på ett 5km långt militarflygfält och få 285 på mätarn, mmmm :banana
när vi for hem känndes rg:n som en standard mt5a :) :3freak

Sena nätter med PMC-gänget. Känslan av att se Mattias ryggtavla i 7,3 sekunder innan han försvunnit i 220 bakom någon kurva. Lyckan över att vara i livet. Olyckan över att bli påkörd. Körning på Kinnekulle Ring. Inköp av Hayabusan. Tokkörning på Gotland med Kain. Dagsetapp på 90 mil för att hälsa på nya flickvännen. Första åket för säsongen (3 mars).

Oj, inser att jag har 1000 minnen till. Roligt!

Bästa minnet, hrrm...
Inte de 60 mil jag la på Autobahn på en dag iallafall...
Däremot festandet på MotoGp, Sachsenring, alla hojturer med polarna, lyckokänslan när man kör hårt själv och sen kommer fram till en korsning efter nån mil på fin väg och andas ut och släpper koncentrationen, känner hur man lever...

Mitt bästa är nog de svängar jag och lunken gjorde ned till Tungelstavägen, där vi körde några varv, och sedan så fortsatte vi ned till Trosa via Mörkö. Skagenrörabaguetten i Trosa är grym. :Bugar

Det var nice.

/J

mina bästa minnen är dessa

första kvällen med min gixxer. det är den första sporthoj jag ägt. jag tänkte att jag skulle ta det lungt men efter bara några minuter lödde jag runt som en missil överallt. vansinnet hade börjat :D
kommer ihåg att jag satt med ett enormt smile hela kvällen sen för att det hade varit så förbannat kul.

ett annat är när jag drog snuten med hojen. det var inte så spännande för jag hängde av dom fort, men det kändes härligt terroristigt.

ytterligare ett är när jag och en kompis var ute och smiskade crossar i två timmar i en liten by på landet. fy fan va vi öste. fullt smisk med häng i alla kurvor. vi spann sönder hela byn och det var fruktansvärt kul.

ett sista guldminne var när jag hade köpt min förra cross, honda cr 500 som var trimmad. jag kickade i två kvällar innan jag lyckades få igång den. när jag den tredje kvällen fick igång den blev jag chockad. crossen var helt vansinnig. fy fan vilket drag det var i den. den kvällen glömmer jag aldrig.

Bästa minne, eller minnet jag bäst kommer ihåg är när jag och en annan kompis på en Fireblade åkte och rejsade lite inne i stan. Han låg först och jag efter. Jag hade skjuts på men jag tänkte nu jävlar ska han få :arsele Sa till polaren där bak att hålla i sig och kopplade upp min balde på salngen och körde om polare.

Precis när jag släppte ner hojen så mötte jag snuten :gnissla , kollade till på hastighets mätare den visade 110 knyck inne i stan på 50 väg (jo jag vet inte bra) fortsatte gasa som fan några kilometer och sedan väntade jag in min kompis lite lätt.... Kompis kom som fan och körde om mig med snuten hack i häl... Jag hade lite fart o skjuts så tänkte att snuten skulle följa efter polaren men det gjorde dom inte.... Så stannade och fick en lite utskällning.... men blå nekade till allt så det blev inget.

:banana

RG500-Johannes skrev:
Mitt bästa är nog de svängar jag och lunken gjorde ned till Tungelstavägen, där vi körde några varv, och sedan så fortsatte vi ned till Trosa via Mörkö. Skagenrörabaguetten i Trosa är grym. :Bugar

Det var nice.

/J

Hmm.. Vart köpte du den...???

Bästa sommarhojminne.... INTE när jag fick ställa min hoj utefter vägen lite varstans i stockholm efter NÅGONS :7peta fulmek.

Däremot alla nätter då vi var ute och körde utan någon som helst tanke på att vi skulle upp till jobbet dan efter. Stupade i säng vid 4 snåret på morgonen varje dag i över en vecka.... *drömmer**myser* :kär
När jag skulle köra in mina kolvringar på löjligt, tråkigt varv och jag fick sällskap i 50 mil :kär , fast jag inte kunde varva hojen mer än 7000....

VARFÖR TITTADE JAG I DEN HÄR TRÅDEN!!?!? JAG FÅR ABSTINENS!! JAG VILL HÅÅÅÅNGLA! :4skrika

/FW

1) Semester i Norge, 300 mil med kompisarna. Christiansand - Geiranger - Trollstigen - Kongsvinger - Göteborg. Obeskrivligt.

2) Ny bromsskiva som inte var skev firades med 45 mil på en dag. Start i Göteborg, därefter Skepplanda, Vårgårda, ostlunch på mejeriet i Vårgårda, tankning i Mullsjö, Jönköping och sen via väg 156 och Tranemo, Svenljunga och Kinna/Skene hem till Göteborg igen. Smil på läppen och värk i häcken!

Någon mil öster om Taberg mötte jag två hojar med rejäla nedlägg i kurvorna. Jag följde deras svarta däcksspår genom kurvorna ett tag och undrar fortfarande om det var några på Sporthoj.

Jag ÄLSKAR min TRX och den sommar den just gav mig!

Last edited:
Något jag sent kommet att glömma är sommarens hojtur till lofoten.
En underbar kväll med tropisk natt passarer vi Kiruna vid 2100 och fortsätter mot Abisko för att hitta lämplig tälltplats på vägen, finns inte en möjlighet att tälta efter vägen så plötsligt är vi framme Abisko.

Beslutar oss för att övernatta på långtidsparkeringen under bar himmel, delar på några folköl och lite knäckemackor sedan på med Nordic summer (myggmedel) och ut med termaresten på grusparkeringen, sover inte många minuter p.g.a. att det är tokmycke mygg, eller rättare sagt kolsvart med myggjävlar, och vaknar med eksem i ansiktet eftersom myggmedlet inte ska kombineras med sol och sol var det hela natten, en steghet :mad: :huvet

Ett annat härligt minne är min första bandag på Midlanda, körde i "långsamma gruppen" och redan under första passet blir man omwheelad på målrakan av flera motorcyklar när man själv gasar så att framhjulet lyfter lite lätt

watson skrev:
VARFÖR TITTADE JAG I DEN HÄR TRÅDEN!!?!? JAG FÅR ABSTINENS!! JAG VILL HÅÅÅÅNGLA! :4skrika

/FW
Jag trodde det var hojåka vi pratade om=)

Mitt finaste minne var under hedemoramarknad då jag åkte på min fina, nya hoj och satt mest och mös i sadeln medans jag lyssnade på det härliga mullret som studsade mellan väggarna i staden.
Mycket folk, fina hojar, fina flickor och fina bilar, underbart väder....
Fan vad härligt....

Mina största minnen är nog alle tjejer som tjatat om åktur. Det sprider sig lixom mellan dom på nåt sätt; om en vågar så vill alla andra också åka sen. Vissa vill att man kör lugnt och sansat. Andra vill åka fort..... (:hihi) Någon vill åka häftigt, så då är det bara att vrida till ett par växlar på bakhjulet och se om det blir nån reaktion där bak ;)

Last edited:
Alla gånger jag trodde jag skulle vurpa men inte gjorde det och varje gång jag inte vart tagen av polisen när jag borde var ju rätt trevliga.

Last edited:
1:a Knäskrap i Origo rondellen i Falun :yoparty , Solna-Falun på 1.40 inkl tankning med Wei§müller :tungan . Faan vad det suger med vinter! :huvet

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park