MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Bästa minnet från den här sommaren är när jag va ut själv en ljummen sommarkväll och smiskade motarden på favoritvägen. Allt var perfekt, hojen gick som ett troll, det va varmt och skönt och fästet i däcken helt suveränt.
Vägen är ungefär 3 mil lång och består enbart av kurva efter kurva med perfekt asfalt. Körde fram och tillbaka flera gånger och hastigheten ökade hela tiden, tillslut så gick det grymt fort (för att va mig iaf). Har ett speciellt favoritparti på den här vägen som påminner om en gocartbana, skillnaden är bara den att samtidigt som vägen nästan slår knut på sig själv så är den dessutom full av branta backar. Går inte att beskriva riktigt, men framhjulet är i luften mer eller mindre hela tiden och det är fri sikt så man kan gasa som en tok
Körde samma väg tillsammans med en polare några dagar senare, och jag rastade honom och hans GSX-R 1000 rejält
Vägen är ungefär 3 mil lång och består enbart av kurva efter kurva med perfekt asfalt. Körde fram och tillbaka flera gånger och hastigheten ökade hela tiden, tillslut så gick det grymt fort (för att va mig iaf). Har ett speciellt favoritparti på den här vägen som påminner om en gocartbana, skillnaden är bara den att samtidigt som vägen nästan slår knut på sig själv så är den dessutom full av branta backar. Går inte att beskriva riktigt, men framhjulet är i luften mer eller mindre hela tiden och det är fri sikt så man kan gasa som en tok

Körde samma väg tillsammans med en polare några dagar senare, och jag rastade honom och hans GSX-R 1000 rejält
