Mc-minnen från sommaren!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu när det är kallt, grått och trist så sitter jag och tänker tillbaka på den sköna sommaren som varit...

Skönaste/starkaste mcminnet jag har är en varm dag i september, slutade runt 5 tiden från jobbet och tänkte att jag skulle dra en repa på favoritvägen som ligger rätt nära mitt hem. Början av den så är det en lång fin raka och vid sidan om den är det en cykel/gångbana som ligger lite högre så man ser väldigt väl. Svänger ut från avtagsvägen, full rulle... Framhjulet stegrade sig fint men släppte ner, i med tvåan och snärtar till med kopplingen och får till en otroligt underbar wheelie. Vrider huvudet mot cykelvägen och ser att morsan står där och ser ruggigt sur ut! Varvstoppet går i och framhjulet slinke ner... Fortsätter en skön tur på vägen sen tar jag den hem igen. Underbart! När jag kliver innanför dörren så skriker morsan "Jag vet att det var du på motorcykeln MEN jag ska inte säga något denna gången, du vet nog vad jag tycker." Det var en bra dag.

Andra goa dagar var när jag besökte Stockholm och var med när en av Rollers bakhjulsskola spelades in. Samt Bandag på Gelleråsen.

Nästa sommar blir det mer bankörning och mer långturer. :)

Dela med er av era minnen från sommaren nu när den vidrigt äckliga hösten är här!

Last edited:
Tyvärr så får jag bara upp tackar av min vurpa när jag försöker tänka tillbaka på sommaren.

*jonne - bilburen nästa sommar*

Har ett par riktigt goa minnen från sommaren.. många av av dom e när jag o Ikon e ute o leker mellan jkpg o gränna.. helt jävla underbara.. brukar tänka tbx på dom när jag få de tungt.. en helt underbar känsla.. o de e även den känslan som gör att jag vill fortsätta köra hoj även nu efter min krasch.. hoppas bara på att man läker ihop någelunda nu..

jag diggade min fängelse tid i södra cali.. de var speciellt. Har många schyst åk som jag länge kommer att komma ihåg. Körde t.ex på röda mattan vid den s.k "sneak previewn" för BikerBoyz (jag vet att filmen var gay, men jag såg en hel del kändisar... ink Pamela Andersson.. å dåvarande pojkväl kid rock.. Korta svarthåriga tjejen i Charmed, några till..). Körde rutten upp till "the rock store" ovanför Los Angeles.. dit Jay Leno varit ofta med sina åk. Han var dock inte där den dagen. Träffade dem flesta kända stuntarna i Cali (darius, jt holt ,lvx snubbar..m.fl).

Minnen från alla krascher... minnen från när snuten tar en. T.ex en gång blev jag stannad av en s.k Sheriff i helikopter. Dem hovvrade precis ovanför mig ... fast först följde dem mig bakom medans jag körde på bakhjulet. Blev klockad vid 110mph. ajdå....

:(

goodstuff, handlade inte om det.. utan att jag inte kunde få nått heller.. så jag pös å hoppades på de bästa.. :p

Swedie skrev:
goodstuff, handlade inte om det.. utan att jag inte kunde få nått heller.. så jag pös å hoppades på de bästa.. :p

Så då fick du smaka lite :banana i amerikanst fängelse? :hihi

Kom inte och säg att jag inte varnade dig bara.

hagster skrev:
Har du fortfarande säsongsbiljetter till FBKs matcher? Såg på när färjestad piskade brynäs ikväll, rätt underhållande match faktiskt.

Har säsongsbiljetter men är en lus som inte har sett en enda match hitills. Skamligt. :brinnerup
Du kan få köpa min ståplatsbiljett till följande matcher eftersom jag ska ut och jobba i två veckor. 70+porto per match. Eller om du känner någon som vill ha.

18/11 LHF
22/11 TIK
27/11 HV71
29/11 DIF

haha nä.. tappade dock tvålen ett par gånger! :D fast det är inte som det visas på TV. iaf inte det s.k prison jag satt på.

Swedie skrev:
haha nä.. tappade dock tvålen ett par gånger! :D fast det är inte som det visas på TV. iaf inte det s.k prison jag satt på.

Tappa tvålen medvetet? Din fuling.... :Bugar
Du lär ju inte suttit granne med death row i varje fall.

Goodstuff skrev:
Tappa tvålen medvetet? Din fuling.... :Bugar
Du lär ju inte suttit granne med death row i varje fall.
nä.. inte i tung kriminellavdelningen. dock fick två stycken på moppe nog att det var blodigt överallt. vakterna tog sen killen som slogs mest, för den andra var ju ända inte medveten, till isolering.

Swedie skrev:
nä.. inte i tung kriminellavdelningen. dock fick två stycken på moppe nog att det var blodigt överallt. vakterna tog sen killen som slogs mest, för den andra var ju ända inte medveten, till isolering.

Hur länge fick du skaka galler då?

Tillbaka till ämnet...

Ett av de starkaste minnena är faktiskt den absolut
första turen för året. Efter att bara harvat runt på
en gammal 77'a, GS 750, så var intrycken från en modern
sporthoj överväldigande.
Bakhjul på gaspådrag, huvva vad händer.
Bromsar som... ja man behövde inte använda båda händerna direkt.
Finns en längre redogörelse på BP

Det andra är en bandag med Miinin på Gelleråsen.
Med det gamla härket fixade jag aldrig knäskrap.
Nu, på banan, med nya plastraketen så gick det till slut.
Som när jag trodde att jag kom in lite för fort i depåböjen,
vilket visade sig vara helt rätt fart, och knät släpade i
ca 20-30m då kände jag mig som en liten pojke igen.
En pojke som just fått sin första puss av tjejen han gillar. :banana
Det var omvända förhållandet i familjen den eftermiddagen,
det var jag som ringde dottern (9år) och berättade uppspelt
att "nu har pappa äntligen fått i dom där plastgrejerna i marken"

Sen B-Racet på Sviestad var inte helt fel det heller, fast jag var
långsammare än vad jag ska klara av.

Så till nästa år blir det ingen sporthoj på gatan, för dyr försäkring.
Så gamla Bettan får tjänstgöra på gatan och nya bara på banan.

Mitt bästa minne. Vårt bröllop:

Bifogat

• bröllop.jpg
    bröllop.jpg
    16.9 KB · Visningar: 184
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...