MC minnen från sommaren 2008

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Tjenixen!
Tänkte vi skulle skriva ner roliga och tragiska mc upplevelser vi fått i sommar eftersom det tyvärr känns som sommaren är slut.
Bara regn o kallt och snart kommer snön :confused: :gnissla :huvet

OBS denna tråd skall vara kul eller tragisk se nedan, inga dödsolycker dvs

Börjar med min sommar:

Fått motorras 2 ggr. Gick på 20 000 kr att fixa totalt:huvet , var utan hojen i 6 veckor under den bästa perioden också (halva juni, hela juli)
Första dagen på semestern åker jag och kompis iväg för att fika på rosenhill och köra lite hoj, på vägen så börjar motorn knacka som en hackspett :lagerkrasch

Lämnar in den och de byter lager osv, :lagersprack igen

köper beg motor och nu verkar det funka dock men fan vad lite mc åka det har blivit i sommar! :tummenner

Å sommaren 2008 skulle bli den bästa hade jag och kompisen sagt
Dessutom har hans hoj gått sönder nu när min är klar, så har det visserligen varit i 3 sommarar nu, när min funkar är hans trasig o tvärtom

Last edited:
Min sommar, hittills:

Fick tummen ur och körde på bana. (Tuvängen och Rörken.) Det nyttigaste jag gjort med MC! Oskulden på båda knäpuckarna blev tagen på Rörken samma kväll, hurra.:banana Insåg att jag är nog snabbare runt banan utan skrap...

Åkte på semester med frugan. På varsin hoj. Kalasväder till 70%. Turen gick under 10 dagar Stockholm-Norrköping-Gällstad-Växjö-Öland-Stockholm. Makligt tempo, riskerade inte körkortet många gånger. Enda missödet var att ena hojen behövde nytt bakdäck i Gällstad. Det fixades snabbt med rabatt (ca. 2100:- omlagt och klart. Battlax 021 blev det.) på Stibix i Borås, ringde dem vid 08:00, åkte från dem vid 10:00 . Har bara gott att säga!!!:tummenupp

Det har däremot blivit litet dyrt i drift/tillbehör sommar. Totalt 2 par dyra stövlar, en hjälm, ett slipon, två bakdäck och en ventiljustering utöver vanlig "liten service". Ser ut som om minst ett nytt drivpaket tillkommer innan vintergaragering.

Sist, men inte minst blev vi fotade ett otal gånger längs med Bulten. Tack för det Conseal, Helios, DonJ och ni andra! Man har ju litet svårt att fota sig själv när man åker. :)

Säsongen är inte slut än.

Det bästa med denna sommar var nog SHK på Midlanda, strålande sol, glatt folk och en himla massa rolig körning.
Jag har klockat ca 800mil på hojen denna sommar, bara rolig körning. I år har jag klarat mig från missöden, än...

Min sommar hittills:

Blev av med kortet 15:e juni. Får tillbaka det den 16:e september... Så då kan ja få köra lite igen

Min första sommar på hoj!
Tog korten 30 April och har sedan dess rullat drygt 700 mil, helt underbart! =)

En trevlig resa uppåt Sverige v24 på nästan 200 mil, och en annan trevlig resa till Nürburgring och Moseldalen i Tyskland v33 på dryga 250 mil! Mellan dessa två gjorde jag min första bankörning på Falkenberg, som uppvärmning för ringen. I övrigt lite åkning på diverse fina vägar i området. Har väl blivit runt 700 mil totalt.. Helt ok mc-sommar! :)

Första långturen med hojen: Stockholm - Växjö och tillbaka nästa dagen. Det regnade hela vägen hem från Växjö till Södertälje! Jag var SÅ blöt och kallt!

Men kul var det ändå!

Iberiska halvön runt. På MC såklart :tummenupp
Kalasresa. Jävligt varmt bara. Satte ner foten i Marocko och vände hemåt igen.

Bifogat

• Spain.jpg
    Spain.jpg
    82.3 KB · Visningar: 214
I år har jag gått SMC kurs och åkt bana i Sviestad. Tack var det fick jag lägre försäkring och eftersom jag fick mer smak att åka på bana kände att det var läge att byta till en vassare hoj. Lyckades bara bara slipa fotpinnarna med gamla hojen, tyvärr är knäpuckarna intakta, än så länge :tungan

Efter mycket letande så hittade jag min nuvarande hoj, en svart zx-6r (ninja) 2008, byte in min gamla zzr 600-03. Därefter så drog jag ner till Göteborg med nya hojen och hann bara uppleva en bra vecka med fint väder, sen kom det förbaskade vädret med sitt regnande fram och tillbaka, hade dock tur med vädret när jag skulle åka hem. Sen efter det har det inte varit många fina dagar... Regn regn regn :gnissla

För mig har sommaren har varit hyfsad kan man säga, bortsett från vädret då...

Svårt att toppa det där:D

Det är lite mitt problem. Jag började ju min MC-karriär med att korsa Asien på hoj. Sen dess har resorna blivit kortare och kortare. Förra året hann vi med alla länder i Östeuropa. I år blev det "bara" Spanien runt...

Nästa år.. Ja.. Det blir väl Gotland eller nåt, och året därefter Säffle tur/retur.
Det går utför.

Kikar på en RIKTIGT lång resa, men den ligger 2 år bort..... och då blir det förmodligen med en 4x4 husbil.

Norge -08

Bifogat

• PICT0031.jpg
    PICT0031.jpg
    183.4 KB · Visningar: 145
Min sommar hittills, körkort i augusti, ny hoj i april, nu har den rullat nästan 1500 mil, med nästan bara rolig körning (om man bortser från allt tjatande på manöverbanan)...

Roligast i sommar har nog iaf körningen på Rörberg varit.

Tog mitt kort mitt på semstern och köpte mig min Thunderace veckan innan. Har hunnit med 250-300mil och en bankörning på Sviesta. Bästa ja gjort hittillss!

Det blev en liten sväng ner till alperna!! trivs bra på vägarna i norra italien:)
Det är värt varje krona:D så nu är det dags för planering av nästa års resa:D

Sommaren började jävligt bra med SMC-kurs på Kinnekulle vilket va väldigt givande. Sedan åkte man till Gotland å va på Lelleträffen för andra året på raken och detta kommer nog att bli tradition med polarna. Annars lite småresor hit å dit fram tills den 16:e juli då farbror blå tog kortet så nu får man vänta tills 16:e september innan man kan köra igen.... längtar....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti