Köpte hojen i februari, helt original i princip. Började strippa ner o beställa eftermarknads-produkter från Düskland, fick grejorna efter 2-3 veckor o sen kollades det passform o montering innan lackering. Lagom till första körbara vädret, så strulade det med lackeringsfirman, fick vänta 2 veckor extra än utlovat..
Väl ihopsatt, så blev det ca 50 mil första veckan i maj, ny hoj o lära sig hur den uppförde sig i kurvor osv..
Det lovade gott, o det var dags för första körningen med grabbarna.
Fick ihop ca 30 mil på en underbar dagstripp, nu skulle vi bara käka lite o sen var det dags att köra hem. Helt plötsligt driver inte hojen längre, lägger i växel o släpper kopplingen, men hojen rör sig inte en meter
Blev till o ställa hojen, hem o fixa skåpbil o sen köra hem den.. Visade sig sen att kopplingen bränt/smält ihop, j-vligt underligt även om det slirats en del på kopplingen den dagen. Hojen hade trots allt då bara gått ca 280 mil.
Well, efter diverse flängande runt verkstäder, sattes det på ny koppling o nu skulle det köras igen!
Men sen kom det en utbildning mellan, o hojen fick i princip stå i 2-3 veckor.
Utbildningen klar, nu skulle det ju självklart köras!
Hann med ca 100 mil till, sen blev det elknas.... Kollade o fixade vad jag kunde själv, men hittade inget fel. Fick lite hjälp men det hittades ändå inte.
Garanti kvar på hojen= ändå värdelöst, fullbokat till v 33, det var då v 26..
Gick en vecka eller två, fick hjälp genom polares polare, hittade problemet o nu j-vlar skulle det köras igen
Fick till en underbar dagskörning på ca 25 mil, semestern närmade sig o jag skulle köra bana för första gången helgen efter, kunde bli en bra sommar trots allt..
Kvällen efter spelar jag nån slags korpfotboll med polarna, vädret hur skönt som helst, o det enda jag tänker på var egentligen att köra hoj.
Spelar sista ca 5 minuterna av matchen, går upp i en luftduell, får en knuff o tappar liksom balansen o landar snett. Jag hör o känner att det knakar till i vänsterbenet/foten, ligger nu på marken. Tittar upp o ser att min fot sitter på något konstigt sätt bredvid benet, fast snett neråt..
Säger tydligen till polarna helt lugnt o sansat att ringa ambulans, o lägger mig sen ner igen.
Ungefär härifrån o 3-4 dagar fram är det en dimma, med en j-vla smärta som gör att jag i princip är drogad hela tiden.
Domen: 8 skruvar o en platta efter operation, 3 frakturer o ledbanden avslitna. Gips i 8-10 veckor o lång rehab..
Nu är detta ca 7 veckor sen, gipset togs av i tisdags, o läkningen har gått bättre än väntat. Har en operation kvar om 2 veckor, då en del av skruvarna ska bort.
Jag var sjukt bitter de första veckorna, o tyckte att det var nog mest synd om mig i hela världen..
Men sen har det hänt en del tragiska olyckor med folk man känt till här på SH, o helt plötsligt tyckte jag inte alls synd om mig själv längre.
Och det kommer ju faktiskt en sommar nästa år också, o har jag/vi tur så blir det en bra höst med hyfsat fint väder, o kanske kanske hinner jag med ett par sköna mil till
Kör försiktigt resten av säsongen pojkar o flickor...