MC minnen från sommaren 2008

Gotland Ring, utan tvekan. Av misstag hade inte vi informerats att banan var reserverad, men vi fick köra ändå mellan varven till subventionerat pris. 2-3 hojar på banan åt gången! Körningen på Gotlands gator var också helt underbart! Långa, kurviga vägpartier som bara ber om mer. Dock gav sig en fågel attan på att begå självmord med mig som hjälpmedel.

Andra höjdare är utan tvekan när allt stämt på onsdagskörningarna. Eller racet efter Mälaren Runt bakom en polisbil, det var också kul, fast på ett annat sätt. =)

gotland.jpg

En tur på 3 mil i juni och en tur på 12 mil i juli(började väldigt bra med otroligt fint väder och slutade med att jag åkte bärgningsbil med hojen :) Den turen gick till ett livligt och sommrigt Arkösund :) )

Minnena av tre veckors åkning i Europa med 16-åriga dottern bakpå framkallar bara goda, glada leenden!
Återkom efter 652 mil, 13 övernattningsplatser (blandat camping och små gasthaus) och No Problems.
Två av veckorna tillbringades i Italien; landet som känns som mitt andra hem.
Väder? En stark värmebölja i Italien blev precis på gränsen för vår förmåga men varför klaga på det? Regn har vi fått också - sammanlagt fem timmar på tre veckor varav merparten kom under nedkörningen genom Sverige.
Vansinnigt god mat, lite kultur, salta bad och upplevelser nog för en hel bok gjorde resan till ett fint minne.
Vi reste som jag är van; utan större planering. En natts boende (den första) bokad i förväg men i övrigt gick det hela tiden på inspiration och ingivelse. En småskalig Europa- och en bra Italien-karta räckte bra som navigationshjälpmedel.
Dyrt? Yes, eftersom vi satsade lite extra det här året - kanske det sista som dottern vill åka med gamla pappsen...
Åsså rekommenderas verkligen att ha semester även på väg till och från resmålen - kan inte se resan genom Tyskland o Österrike som ren transport...

Bifogat

• SH01.JPG
    SH01.JPG
    85.5 KB · Visningar: 85
Ca 30 mil på Gixxern innan jag sålde den. Ca 85-90 mil på nya hojen hittills och hoppas på en fin höst

Sommar

En kanon sommar och hösten blir väl bra som vanligt...
Jag å gumman slängde på tank å packväskor på suzukin för en liten tur från sthlm-trelleborg nattfärja till rostock sen igenom tyskland på en dag, österrike 7 dagar & ca 200 mil med kanonväder och underbara alpvägar sen dags att börja färden hem, varvade autobahn med lite småvägar så tyskland tog 2 dagar på hemresan,,,nattfärjan till trelleborg och så den otroligt tråkiga vägen till sthlm med ett ruskigt regn precis hela vägen,, totalt nästan 500 mil på 10 dagar.. kanon resa,, nästa år hoppas jag att man kan vara borta några dagar till...
Just nu ser jag fram emot en fin höst så de kan bli lite körning..
Ta de lungt därute i trafiken..
// Tony

Bästa minnet är väl 080805 när jag rullade ut ur garaget med hojen för första gången och fick ut och köra med nytaget körkort. Hunnit med ca 175 mil och ska planera in nästa sommars äventyr, ses 2009....

Bästa: Gotland ring, första gången på bana med hojen, grymt roligt.

Sämsta: Gotland ring, det var roligt så länge det varade. Kraschade och fick åka pling plongtaxi till visby lasaret.

Min säsong inleddes med att meka meka meka och nu har den tagit ett uppehåll för ännu lite mekande :gnissla har bara blivit 700 mil vilket känns trist på sätt och vis :(

Köpte hojen i februari, helt original i princip. Började strippa ner o beställa eftermarknads-produkter från Düskland, fick grejorna efter 2-3 veckor o sen kollades det passform o montering innan lackering. Lagom till första körbara vädret, så strulade det med lackeringsfirman, fick vänta 2 veckor extra än utlovat..
Väl ihopsatt, så blev det ca 50 mil första veckan i maj, ny hoj o lära sig hur den uppförde sig i kurvor osv..
Det lovade gott, o det var dags för första körningen med grabbarna.
Fick ihop ca 30 mil på en underbar dagstripp, nu skulle vi bara käka lite o sen var det dags att köra hem. Helt plötsligt driver inte hojen längre, lägger i växel o släpper kopplingen, men hojen rör sig inte en meter:huvet
Blev till o ställa hojen, hem o fixa skåpbil o sen köra hem den.. Visade sig sen att kopplingen bränt/smält ihop, j-vligt underligt även om det slirats en del på kopplingen den dagen. Hojen hade trots allt då bara gått ca 280 mil.

Well, efter diverse flängande runt verkstäder, sattes det på ny koppling o nu skulle det köras igen!
Men sen kom det en utbildning mellan, o hojen fick i princip stå i 2-3 veckor.
Utbildningen klar, nu skulle det ju självklart köras!

Hann med ca 100 mil till, sen blev det elknas.... Kollade o fixade vad jag kunde själv, men hittade inget fel. Fick lite hjälp men det hittades ändå inte.
Garanti kvar på hojen= ändå värdelöst, fullbokat till v 33, det var då v 26..
Gick en vecka eller två, fick hjälp genom polares polare, hittade problemet o nu j-vlar skulle det köras igen:yoparty
Fick till en underbar dagskörning på ca 25 mil, semestern närmade sig o jag skulle köra bana för första gången helgen efter, kunde bli en bra sommar trots allt..

Kvällen efter spelar jag nån slags korpfotboll med polarna, vädret hur skönt som helst, o det enda jag tänker på var egentligen att köra hoj.
Spelar sista ca 5 minuterna av matchen, går upp i en luftduell, får en knuff o tappar liksom balansen o landar snett. Jag hör o känner att det knakar till i vänsterbenet/foten, ligger nu på marken. Tittar upp o ser att min fot sitter på något konstigt sätt bredvid benet, fast snett neråt..
Säger tydligen till polarna helt lugnt o sansat att ringa ambulans, o lägger mig sen ner igen.
Ungefär härifrån o 3-4 dagar fram är det en dimma, med en j-vla smärta som gör att jag i princip är drogad hela tiden.
Domen: 8 skruvar o en platta efter operation, 3 frakturer o ledbanden avslitna. Gips i 8-10 veckor o lång rehab..

Nu är detta ca 7 veckor sen, gipset togs av i tisdags, o läkningen har gått bättre än väntat. Har en operation kvar om 2 veckor, då en del av skruvarna ska bort.

Jag var sjukt bitter de första veckorna, o tyckte att det var nog mest synd om mig i hela världen..

Men sen har det hänt en del tragiska olyckor med folk man känt till här på SH, o helt plötsligt tyckte jag inte alls synd om mig själv längre.

Och det kommer ju faktiskt en sommar nästa år också, o har jag/vi tur så blir det en bra höst med hyfsat fint väder, o kanske kanske hinner jag med ett par sköna mil till:)

Kör försiktigt resten av säsongen pojkar o flickor...

Last edited:
En sväng till Rjukan i Norge i början på Juni med lite jobbar kompisar.
En tur till Altenberg i Tyskland med gumman, passade då även på att besöka Prag som bara låg 10mil bort. Åkte genom hela Danmark på vägen ner men tog färjan från Rostock till Gedser på vägen hem.
Har även hunnit med att lägga omkull hojen så just nu väntar jag på lite nya delar (gångfart så det blev bara skönhetsfel), samt har gått ihop med damen här hemma och införskaffat en Maruder 800 -99.
Har även snyggat till hondan det här året med nya rör, pc, hugger och k&n filter, går som en klocka men ryter som en best :)

mitt bästa mc minne

kom nu.....
ser på första sidan på dn idag 23/8-8 läser om att de har ngt om motorcyklar i motordelen...

Tar ut den drar på dass o ska skita, ser då dessa bilder

http://www.dn.se/content/1/c6/81/86/06/mc2.jpg
http://www.dn.se/content/1/c6/81/86/06/mc1.jpg

haha på bilden mc 1 hans hjälm ser jävligt sne ut o vad gör magnum pi på mc... Värsta mustachen liksom....

bild två inte dålig mage även om han ligger på tanken på kawan lär han ju inte vara dynamisk för ett öre....

aja mitt sensommar minne :tummenupp

ChristianSTHLM; Eller racet efter Mälaren Runt bakom en polisbil skrev:
Ja,de e såna små höjpunkter man minns :)
Själv har jag både ramlat av och hållt mig på hjulen denna sommar :rolleyes:

Fick kortet den 17juni, den 25 va det dax att köpa helt ny hoj, har inte körd så mycket men det har blivit till nån tur till Danmark, Göteborg och lite annat smått och gått Hittills har jag körd en bit över 300mil räknar med att köra minst lika mycket innan vintern!

Rörken som alltid :) det e sååå himla kul med den lilla slingriga gocartbanan och alla trevliga roliga människor :) synd att det blev ambulanshelikopter därifrån sist bara :(

Gelleråsen var också kanon började med lite regn men blev sen kanonväder :) _Hade hur kul som helst med kompisarna och bäst av allt var att jag inte ramlade :) :banana:banana:banana + att jag lyckades hitta min prins där hihi :)

Årets skit e Midlanda 5 juni blev påkörd å nu e min vänster arm fucked for life :( Så om ngn har tips på hur man kan koppla utan vä hand skrik till!

sen ett riktigt glatt minne till e Midlanda i början på aug :) fick åka runt banan bakpå pojkvännen och det gick så himla bra mkt över förväntan!!! tom pojken gillade att köra runt på mig å ville inte åka ensam efter det :)

Å nu kommer Gelleråsen igen nästa vecka bara hoppas att det blir lyckat :)

Bästa: Gotland ring, första gången på bana med hojen, grymt roligt.

Sämsta: Gotland ring, det var roligt så länge det varade. Kraschade och fick åka pling plongtaxi till visby lasaret.

Funkade det bra att köra med motarden på GR?

Bästa: incognito på Barkaby, tjejens uppenbarelse med hur kul det är att köra på bana.

Sämsta: inte kunnat köra så mycket som jag hoppats.

mitt bästa mc minne

kom nu.....
ser på första sidan på dn idag 23/8-8 läser om att de har ngt om motorcyklar i motordelen...

Tar ut den drar på dass o ska skita, ser då dessa bilder

http://www.dn.se/content/1/c6/81/86/06/mc2.jpg
http://www.dn.se/content/1/c6/81/86/06/mc1.jpg

haha på bilden mc 1 hans hjälm ser jävligt sne ut o vad gör magnum pi på mc... Värsta mustachen liksom....

bild två inte dålig mage även om han ligger på tanken på kawan lär han ju inte vara dynamisk för ett öre....

aja mitt sensommar minne :tummenupp

Kör sporthoj med öppenhjälm? :va

Bästa är att jag lyckades få sålt min SXV och köpte en Hornet. Hur nöjd som helst. Fast ännu bättre om det varit en Street triple. :gnissla

\Masonit

Fick mitt sommar minne idag när ja körde Växjö-Kalmar i regn.....

Först fick ja framhjulsläpp i Eriksmåla rondellen, sen krockade ja med nån liten jävla gråsparv lr nåt och avslutade dagen med att nästan köra in i vajerräcket utanför Smedby när jag körde om en bil och det började spinna...:gnissla

Jag minns att jag ännu inte fått mina motorcyklar detta året.

Kört runt 100mil på min ZX7R iaf.
Snart helt tappat mc-intresset.....

Tragiskt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...