Mc-mekanikern

The cordman

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
996:a
Lämnade in min Firestorm för byte av den berömda kamkedjesträckaren, hör till saken att jag hade kört motorn i lås.
Bara detta gjorde mig otroligt trött, men va fan, kosta vad det kosta vill den måste ju gå annars har jag ju ingen glädje av den.

Nu till det som är otroligt tröttande: Jag lämnade in hojen den 6 juni!!!! har ännu ej fått tillbaka den. :mad:
De först veckorna var jag en frekvent besökare hos den sk mc-mekanikern som snackade om reservdelar och leverenstider, men inte verkade få tummen ur och fixa hojen.
När i stort sett sommaren hade gått ringde jag själv till Generalagenten och kollade hur lång tid reservdelarna skulle ta från Belgien, ca en vecka! :huvet

Nu undrar ni säkert, var finner man en sådan skitmekaniker?
Svar: åk till VSS-mc i Växjö

det var värst :va
jag tycker att du ska plocka hem hojen och
lämna den hos en riktig mekaniker :tummenupp

Vill man ha nåt gjort får man göra det själv. Så mycket lata människor där ute!
Tråkigt det som hänt, köp ny motor på skroten istället om du nu fått ventilsallad eller dyl.

VSS MC? Det är inte någon auktoriserad Honda handlare, det kan ju ha med saken att göra?
Vad är det för delar som skulle beställas?

The cordman skrev:
Lämnade in min Firestorm för byte av den berömda kamkedjesträckaren, hör till saken att jag hade kört motorn i lås.
Bara detta gjorde mig otroligt trött, men va fan, kosta vad det kosta vill den måste ju gå annars har jag ju ingen glädje av den.

Nu till det som är otroligt tröttande: Jag lämnade in hojen den 6 juni!!!! har ännu ej fått tillbaka den. :mad:
De först veckorna var jag en frekvent besökare hos den sk mc-mekanikern som snackade om reservdelar och leverenstider, men inte verkade få tummen ur och fixa hojen.
När i stort sett sommaren hade gått ringde jag själv till Generalagenten och kollade hur lång tid reservdelarna skulle ta från Belgien, ca en vecka! :huvet

Nu undrar ni säkert, var finner man en sådan skitmekaniker?
Svar: åk till VSS-mc i Växjö

Snacka med verkstadschefen och KRÄV att få den färdig inom 2-3v och en REJÄL ersättning

vss? aldrig hört, ligger d på smedjegatan?

Vi lagerhåller ett stort antal delar till MC från de flesta tillbehörsfirmor. Det vi inte har hemma kan vi beställa hem med snabb leverans. Är något riktigt bråttom kan vi ordna expressleverans mot en smärre avgift.
Vi har delar till så gott som alla MC-fabrikat, även till äldre årsmodeller.

Nä det kan det ju ej vara!

Bifogat

• index.jpg
    index.jpg
    18.1 KB · Visningar: 146
Strongliquid skrev:
vad menas med "...kört motorn i lås. " ?

Ja, har man kört så att kamkedjesträckarn har gått sönder, och något har lossnat så motorn inte går att snurra, då är nog rätt mycket skrot :( I synnerhet om man stog på lite när det hände också...

Men det verkar ju inte vara någon direkt vettig firma heller! Hota med ARN!

[COLOR=Red]VSS motor AB[/COLOR] på Blästergatan i Växjö.
Två ventiler, två styrningar, två ventilskaftstätningar, en kamkedjesträckare samt en topplockspackning. Detta är mig veterligen de delar som skulle bytas. Kostnadsförslag någon?

ARN skall få en påringning i morgon,

The cordman skrev:
[COLOR=Red]VSS motor AB[/COLOR] på Blästergatan i Växjö.
Två ventiler, två styrningar, två ventilskaftstätningar, en kamkedjesträckare samt en topplockspackning. Detta är mig veterligen de delar som skulle bytas. Kostnadsförslag någon?

ARN skall få en påringning i morgon,

Årsmodell?
Insugs ventiler eller avgas?
styrningar: 174:-/st
tätningar: 67:-/st
Kamkedjesträckare: 535:-/st
Topppack: 306:-/st

Men att lämna sin Honda till en firma som har följande rubrik på sin hemsida: * Vi säljer mopeder och skotrar från Gilera, Piaggio och Vespa :confused:

Det känns ju lite som att be om krångel :fatta!

Sören skrev:
Men att lämna sin Honda till en firma som har följande rubrik på sin hemsida: * Vi säljer mopeder och skotrar från Gilera, Piaggio och Vespa :confused:

Det känns ju lite som att be om krångel :fatta!

Du har nog en liten poäng där! :hihi Fast dom borde ju alldeles oavsett vad dom säljer har lite servicekänsla?

Två avgasventiler tror jag det var! årsmodell -98

Planen i korta drag är följande,
* hämta ut hojen när fjollen ringer och säger att den är klar.
* Be honom skicka specad faktura.
* I ett jättelångt brev bestrida ovan nämnda faktura.
* Vänta på kallelse till tiget.

Vad tror juristerna på forumet om det?

The cordman skrev:

Tror inte du får ut hojen utan betalning, just my 2cent

Mr. Dante skrev:
styrningar: 174:-/st
tätningar: 67:-/st
Kamkedjesträckare: 535:-/st
Topppack: 306:-/st
Hmm... Det känns som att kostnaderna för arbetet kan springa iväg lite mera än materialkostnaderna. Eller är jag helt ute och seglar om jag säger det?

The cordman skrev:

Jag är inte jurist, men med största sannolikhet lär du ju få betala för utfört arbete samt reservdelar.
Varför inte försöka lösa problemet med att slå näven i bordet och prata vett med dom.
Vad det gäller leverans tid på reservdelar så är det ju lätt för en generalagent att haspla ur sig att det bara tar en vecka från Belgien.

Hade jag vart du så hade jag nog hämtat hojen om dom inte gjort den klar ännu, och lämnat den till nån som står för vad dom lovar.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back