Mc Mässan 2024

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Av bilderna att döma så var bara CF Moto och Husqvarna där, och Bilsport och MC i en tom monter.
Du sitter hemma och gissar?

På mässan, i verkligheten, fanns där:
Honda
Kawasaki
Suzuki
Indian
H-D
Ducati
Triumph
Husqvarna
KTM
BMW
och säkert fler som jag inte minns.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Var där igår, märks såklart att vissa inte var där och att mässan i sin helhet blivit mindre.
Men mkt folk även tidigt på fredagen och det är väl kaos i dag lördag. Visar iaf att intresset för mässor lever vidare. Även om mässan inte lever upp till allas förväntningar är iaf jag supernöjd att jag gick.

Även kul att Suzuki fått ett modellprogram som är attraktivt.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Några bilder
 

Bifogat

  • IMG_4271.jpeg
    IMG_4271.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 65
  • IMG_4268.jpeg
    IMG_4268.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 66
  • IMG_4267.jpeg
    IMG_4267.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 67
  • IMG_4266.jpeg
    IMG_4266.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 66
  • IMG_4264.jpeg
    IMG_4264.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 63
  • IMG_4262.jpeg
    IMG_4262.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 63
  • IMG_4260.jpeg
    IMG_4260.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 61
  • IMG_4258.jpeg
    IMG_4258.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 60
  • IMG_4259.jpeg
    IMG_4259.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 62
  • IMG_4270.jpeg
    IMG_4270.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 64

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Mina mäss-favoriter:
Kawasaki Z650, särskilt den röda var svår att slita sig från.
Z900RS SE, otroligt läcker!
Z1000SX Gick igång på hur tajt Kawa lyckats få väskorna att sitta emot hojen, inte den där
5-10 cm-glipan som är fallet på många andra. Mycket elegant!

Triumph Speed Twin 1200
Thruxton Final Edition

Och även om ingen av dem är några favoriter så var både BMW F900GS och Ducce DesertX snyggare och mindre i verkligheten än på bild, så okej då.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oj då, vilka var det förutom Yamaha?

Jag saknade mest Piaggio-gruppen. Aprilia och Guzzi.
Lill-RS i all ära men för min del kan nog Stelvio vara 2024'as mest intressanta hoj. Har inte fått chansen att klämma på någon Mandello heller ännu, som fortfarande är intressant.
Eller Tuareg heller för den delen.

Av bilderna att döma så var bara CF Moto och Husqvarna där, och Bilsport och MC i en tom monter.

KTM/Husqvarna var ju faktiskt inte med, bara någon handlare som, åtminstone till en början inte tyckte att man skulle sitta och klämma och känna. Förståeligt kanske om de ska säljas till fullpris, men missar ju lite hela poängen.
990 fanns ju där, och kanske annars variti Intressant, trots att den är ful som stryk, minst sagt.

MV har ju alltid varit lite roliga, men de har redan tidigare haft ganska sorglig närvaro när de varit på plats.

Gott om folk var det dock, lite för mycket för att ta sig runt och tryna ordentligt, så de kan ju inte påstå att det saknas intresse.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Detta är nog sista året jag engagerar mig i mässan. När man kollat in allt på 1 timme och flera märken inte ens är där så känns det som att mässdöden närmar sig.
Jag hoppas jag har fel.
Där har vi förklaringen till att Stockholmsmässan ska läggas ner och bli bostäder !
Utan utställare går det inte ihop ekonomiskt för Stockholmsmässan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Där har vi förklaringen till att Stockholmsmässan ska läggas ner och bli bostäder !
Utan utställare går det inte ihop ekonomiskt för Stockholmsmässan.

Jg pratade med en utställare inom ett annat område, utställarpriserna har gått upp enormt över hela landet, kvar blir bara dom som klarar sig med minimimått på montrarna och säljer vargtishor...

Här verkar ju publiken finnas kvar och betala inträde, mässarrangören själv kanske säljer korv och kaffe dessutom, då kanske man skulle kunna tänka sig att se över monterpriserna för att se till att det blir några mässor...

Annars blir det bara ambulerande skitmässor en lördag hos den lokala handlaren i ett tält ute på gården där dom bjuder på kokt korv i bröd
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jg pratade med en utställare inom ett annat område, utställarpriserna har gått upp enormt över hela landet, kvar blir bara dom som klarar sig med minimimått på montrarna och säljer vargtishor...

Här verkar ju publiken finnas kvar och betala inträde, mässarrangören själv kanske säljer korv och kaffe dessutom, då kanske man skulle kunna tänka sig att se över monterpriserna för att se till att det blir några mässor...

Annars blir det bara ambulerande skitmässor en lördag hos den lokala handlaren i ett tält ute på gården där dom bjuder på kokt korv i bröd
Hej, dom är ganska bra, bara det erbjuds provkörning av brett utbud, och inte så mycket köande.
 

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
City
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Annars blir det bara ambulerande skitmässor en lördag hos den lokala handlaren i ett tält ute på gården där dom bjuder på kokt korv i bröd

Att bli bjuden på korv med bröd låter väldigt trevligt efter att på mässan idag ha betalat 155:- för en skitliten macka och 125:- för en öl till den ?
 

Bifogat

  • IMG_5143.jpeg
    IMG_5143.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 39

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jg pratade med en utställare inom ett annat område, utställarpriserna har gått upp enormt över hela landet, kvar blir bara dom som klarar sig med minimimått på montrarna och säljer vargtishor...

Här verkar ju publiken finnas kvar och betala inträde, mässarrangören själv kanske säljer korv och kaffe dessutom, då kanske man skulle kunna tänka sig att se över monterpriserna för att se till att det blir några mässor...

Annars blir det bara ambulerande skitmässor en lördag hos den lokala handlaren i ett tält ute på gården där dom bjuder på kokt korv i bröd
Halmstad kan bli bra i år! Kvadratmeterpriset tydligen 1/3-del av det i Tjockholm. Dessutom är det ju liksom här på Bästkusten och södra Sverige det finns ett gediget intresse och inte bara massa tangentbordsknackare som inte orkar masa sig till en mässa. Själv tycker jag den i Köln är kul! Besökt ett flertal gånger. Men snart så blir det Halmstad!
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top