MC Mässa 2014

Vad snackar vi i storlek och antal utställare?
Frågan är egentligen, är det värt att åka moppe 60 mil för att närvara?

Vad snackar vi i storlek och antal utställare?
Frågan är egentligen, är det värt att åka moppe 60 mil för att närvara?

Det vore kul om du kom. Det är en utomhusmässa och jag tror inte du kommer bli besviken men den är inte i närheten så stor som mässan i Göteborg. Däremot kommer man kunna provköra hojar och en del annat skoj. Antal utställare siktar vi på 20-30 st ungefär. Håll utkik på www.mcmassa.se när det börjar närma sig så kommer det finnas mer info.

www.mcmassa.se

Som lite hängiven mässbesökare och trots 100 mil dit så.....kommer självklart!

Utomhusmässorna "mitt i sommaren" tycker jag är mycket bättre än dom stora vintermässorna. Halva nöjet står ju dessutom utanför "portarna"

Innan jag tog kortet 2012, så missade jag en MC-mässa här i Sthlm med några timmar pga magsjuka, Det va från HondaCity i Upplandsväsby som gav mig infon.. med det pratades friskt om en s.k "wheelie-machine" - har sett filmer på YTuben och måste medge att det ser jävligt roligt ut att prova att leka av sig under högst kontrollerade former!

Asdyr, omöjlig att få tag i och igen Asdyr.. Men kanske nått att locka med?:yoparty

Wheelie-machinen verkar inte finnas längre. På deras hemsida står det bara om 2009 www.kbnmotorsport.se
Någon som har något annat bra tips på stuntare eller liknande eller som vet mer om wheelie-machinen?

Vi kommer att finnas på MC-Hörnan den 22/3 på deras invigning och informera om MC MÄSSA 2014.
www.mc-hornan.se

Vi är nu uppe i över 10 hojmärken som ni kommer att kunna provköra den 17 maj.
Inom några veckor kommer listan upp på www.mcmassa.se

Har du en udda hoj du vill visa upp?
Vi har plats för ca 10-15 roliga hojar, det kan vara veteraner, racehojar, ombyggda eller vad som helst. Kom med förslag.

Bara en dryg vecka kvar nu.
En liten aptitretare :)
Förutom våfflor kommer vi ha kanongod mat från Deli-butiken i Enskede som kommer med sin häftiga SWAT-Food Truck och säljer Pulled pork samt från Sörmlands jakt och vilt som säljer vilkebab samt hamburgare och korv.

Bifogat

• 2014-04-15 19.12.34.jpg
    2014-04-15 19.12.34.jpg
    252.3 KB · Visningar: 66
  • 2014-05-05 09.22.43.jpg
    2014-05-05 09.22.43.jpg
    90.8 KB · Visningar: 68
Hoppas att mässan blir välbesökt! Ser fram emot detta. Skojigt initiativ. :)

Jag (och sambon om hon hinner) ska hålla ett litet föredrag om vår hojresa till Mongoliet 2012 klockan 15.00 i klubbhuset. Ca 45 minuter långt. Lite historier, bilder och även allmänna tips inför långresor. Vi svarar gärna på frågor. Det ska bli trevligt. Kom gärna förbi och lyssna om ni har tid och lust.

//Jan

Back