Mc Jeans

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Gazz = Skinnställ så enkelt är det.
Använder alltid det på alla gazz turer på gata o bana.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
skulle iof bry mig om var dom sitter när jag ramlar och inte sitter på hojjen

Fast med tanke på att du då ramlar från hojen så är du förmodligen i samma ställning vid marktagning som när du satt på hojen...

När jag står upp så hamnar knäskyddens övre kant precis under knäskålen... när jag sitter på hojen så sitter de perfekt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Testade Lindstrands nya igår, Curtis hette dom.
S satt perfekt i längden men kunde jävlar inte knäppa dom.
M satt perfekt i midjan men knäskydden hamnade fan vid fötterna.

Har man fet mage eller för korta ben då? Fuck....
Väger fan inte ens 75 kg och är 175....men byxorna verkar vara gjorda för nån som ser ut som en flaggstång för satan...:mad:

De där såg väl snygga ut men jag är skeptisk till den lilla mobilfickan... dels att vurpa och något i en ficka som sitter så utsatt, sen att man då med största sannolikhet får mobilen snyggt inopererad i låret är nog inte heller skoj... men främst av allt, det ser ut att vara en metallknapp på fickan och den lär inte heller vara så skön vid en eventuell marksyning då själva fickan sitter på ett milt sagt utsatt område.
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Dom var tyvärr slut i min storlek,men dom skulle få in nya modeller till början av sommaren! Det låter ju låvande!! :) Får ta och vänta lite med o beställa då..


Japp, gjorde det också men det hjälpte dessvärre inte.



Dom är sjukt snygga. Vågar dock inte beställa utan att prova...

Hade jag kört HD så hade jag nog skaffat mig ett par "slix" och sen satt på handtag med fransar på hojen :tungan

draggin's nya för 2010 (Slix) e ju heta, alla grabbar borde ha dem ;) jag ska iaf testa dam modellen asap.. :)
 
Last edited:

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Kollade på Beriks jeans idag och blev besviken. Skyddet är nästan obefintligt. På insidan så är det skinnförstärkning som motsvarar storleken av en kalsong...y-front!!
Skulle inte vilja glida på dom direkt..tror ett par vanliga jeans skyddar minst lika bra.

Synd att Mocykle inte finns nere i Skåne, vill inte beställa utan att testa först.
Nu lutar det åt ett par Sartso. Nån som har någon erfarenhet av dessa?
http://www.sartso.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=101
 

gadden31

Kasta aldrig höns i päronträd
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
05 Triumph Speed Triple
Dessa dina för 850 inkl skydd aldrig andvända:tummenupp
 

Bifogat

  • jet1_b.jpg
    jet1_b.jpg
    48.1 KB · Visningar: 213

zeyni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
2005 Triumph Speed Triple
Sartso har börjat säljas i Malmö av http://www.malmbergsmcbod.se/
Ringde dem i eftermiddags, de hade precis fått in första leveransen. Finns tydligen många modeller, och jeansen ska ha ett bra kevlarskydd. Om nån i Malmö har vägarna förbi, kan ni väl prova och ge ett utlåtande angående passform och skyddspotential. Jag funderar på att åka ner dit i april och köpa ett par.

/zeyni
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Dessa dina för 850 inkl skydd aldrig andvända:tummenupp

Inte helt ointressant! Storlek? Vad heter dom?

Sartso har börjat säljas i Malmö av http://www.malmbergsmcbod.se/
Ringde dem i eftermiddags, de hade precis fått in första leveransen. Finns tydligen många modeller, och jeansen ska ha ett bra kevlarskydd. Om nån i Malmö har vägarna förbi, kan ni väl prova och ge ett utlåtande angående passform och skyddspotential. Jag funderar på att åka ner dit i april och köpa ett par.

/zeyni

Provade dom idag, dom såg fina ut. Bra skydd men måste ju kompletteras med knäskydd och hölftskydd. Tror jag köper dom faktiskt.
 
Last edited:

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Där solen inte skiner
Hoj
Suzuki GSX400e
Köpte sartso illusion idag. Dom sitter kanon och det känns som bra kvalitet. Lite långa bara men ska sy upp dom. Köpte skydd också för 99 kr. Angående storlekarna så har jag normalt 30 eller 31 i midjan. Köpte 30 och de sitter sjukt bra.


Edit: som vanligt råkar man logga in på gamla kontot.
 
Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Jag hittade K-Legs i handelsbodens katalog, verkar vara det optimala eller? Så kan man åka i vilka jeans som helst och ändå ha kevlar över hela underkroppen?

Underbyxor tillverkade i 100 % kevlarväv. Om du absolut ska åka i vanliga jeans, är det här byxan du ska ha under. Oerhört slitstark byxa, som kan rädda ditt skinn vid en olycka. Använd den under en vanlig mc-byxa och få maximal säkerhet. Dubbelt tyg i hela plagget. Kan tvättas i maskin.

2000 kr.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har ett par från BMW som jag är mycket nöjd med. har dock inte testat dom i skarpt läge :)
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Vad kostar sartso jeansen på malmbergsmcbod ??

1995 kostade mina och jag tror det gällde alla modeller. Var sugen på snow flake först men den modellen var så klart restad. 1995 är nog ett hyfsat pris om man kollar på tex draggins priser.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Men det verkade inte som om de hade det i Lindstrands modeller?
Iallafall inte i Curtis. Men en annan modell hade storlekar som tex M/S.
Alltså M i midja och S i ben. De passade klockrent. Men som sagt....de var inte så jäkla snygga.

Jorå. Kompisen köpte sådana för bara någon vecka sedan. Men dom hade kommit in i butiken väldigt nyligen. Dom fanns inte i höstas.
Nu vågar jag inte svära på att det var Curtis men det var i vart fall Lindstrands.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Är det några av dessa jeans som är lika bra som skinnstället o vurpa med ?? innebär det inte att man har jacka o byxa som inte går o knäppa ihop ??
verkar Obra så att säga

Icon jeansen har jag ju testat mot asfalten och de funkar tyvär mindre bra..funkar nog lika bra med vanliga jeans då.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top