Mc Jeans

Gazz = Skinnställ så enkelt är det.
Använder alltid det på alla gazz turer på gata o bana.

Last edited:
skulle iof bry mig om var dom sitter när jag ramlar och inte sitter på hojjen

Fast med tanke på att du då ramlar från hojen så är du förmodligen i samma ställning vid marktagning som när du satt på hojen...

När jag står upp så hamnar knäskyddens övre kant precis under knäskålen... när jag sitter på hojen så sitter de perfekt.

Testade Lindstrands nya igår, Curtis hette dom.
S satt perfekt i längden men kunde jävlar inte knäppa dom.
M satt perfekt i midjan men knäskydden hamnade fan vid fötterna.

Har man fet mage eller för korta ben då? Fuck....
Väger fan inte ens 75 kg och är 175....men byxorna verkar vara gjorda för nån som ser ut som en flaggstång för satan...:mad:

De där såg väl snygga ut men jag är skeptisk till den lilla mobilfickan... dels att vurpa och något i en ficka som sitter så utsatt, sen att man då med största sannolikhet får mobilen snyggt inopererad i låret är nog inte heller skoj... men främst av allt, det ser ut att vara en metallknapp på fickan och den lär inte heller vara så skön vid en eventuell marksyning då själva fickan sitter på ett milt sagt utsatt område.

Dom var tyvärr slut i min storlek,men dom skulle få in nya modeller till början av sommaren! Det låter ju låvande!! (: Får ta och vänta lite med o beställa då..

Japp, gjorde det också men det hjälpte dessvärre inte.

Dom är sjukt snygga. Vågar dock inte beställa utan att prova...

Hade jag kört HD så hade jag nog skaffat mig ett par "slix" och sen satt på handtag med fransar på hojen :tungan

draggin's nya för 2010 (Slix) e ju heta, alla grabbar borde ha dem ;) jag ska iaf testa dam modellen asap.. :)

Last edited:
Kollade på Beriks jeans idag och blev besviken. Skyddet är nästan obefintligt. På insidan så är det skinnförstärkning som motsvarar storleken av en kalsong...y-front!!
Skulle inte vilja glida på dom direkt..tror ett par vanliga jeans skyddar minst lika bra.

Synd att Mocykle inte finns nere i Skåne, vill inte beställa utan att testa först.
Nu lutar det åt ett par Sartso. Nån som har någon erfarenhet av dessa?
http://www.sartso.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=101

Dessa dina för 850 inkl skydd aldrig andvända:tummenupp

Bifogat

• jet1_b.jpg
    jet1_b.jpg
    48.1 KB · Visningar: 213
Sartso har börjat säljas i Malmö av http://www.malmbergsmcbod.se/
Ringde dem i eftermiddags, de hade precis fått in första leveransen. Finns tydligen många modeller, och jeansen ska ha ett bra kevlarskydd. Om nån i Malmö har vägarna förbi, kan ni väl prova och ge ett utlåtande angående passform och skyddspotential. Jag funderar på att åka ner dit i april och köpa ett par.

/zeyni

Dessa dina för 850 inkl skydd aldrig andvända:tummenupp

Inte helt ointressant! Storlek? Vad heter dom?

Sartso har börjat säljas i Malmö av http://www.malmbergsmcbod.se/
Ringde dem i eftermiddags, de hade precis fått in första leveransen. Finns tydligen många modeller, och jeansen ska ha ett bra kevlarskydd. Om nån i Malmö har vägarna förbi, kan ni väl prova och ge ett utlåtande angående passform och skyddspotential. Jag funderar på att åka ner dit i april och köpa ett par.

/zeyni

Provade dom idag, dom såg fina ut. Bra skydd men måste ju kompletteras med knäskydd och hölftskydd. Tror jag köper dom faktiskt.

Last edited:
Köpte sartso illusion idag. Dom sitter kanon och det känns som bra kvalitet. Lite långa bara men ska sy upp dom. Köpte skydd också för 99 kr. Angående storlekarna så har jag normalt 30 eller 31 i midjan. Köpte 30 och de sitter sjukt bra.

Edit: som vanligt råkar man logga in på gamla kontot.

Last edited:
Jag hittade K-Legs i handelsbodens katalog, verkar vara det optimala eller? Så kan man åka i vilka jeans som helst och ändå ha kevlar över hela underkroppen?

Underbyxor tillverkade i 100 % kevlarväv. Om du absolut ska åka i vanliga jeans, är det här byxan du ska ha under. Oerhört slitstark byxa, som kan rädda ditt skinn vid en olycka. Använd den under en vanlig mc-byxa och få maximal säkerhet. Dubbelt tyg i hela plagget. Kan tvättas i maskin.

2000 kr.

Jag har ett par från BMW som jag är mycket nöjd med. har dock inte testat dom i skarpt läge :)

Vad kostar sartso jeansen på malmbergsmcbod ??

1995 kostade mina och jag tror det gällde alla modeller. Var sugen på snow flake först men den modellen var så klart restad. 1995 är nog ett hyfsat pris om man kollar på tex draggins priser.

Men det verkade inte som om de hade det i Lindstrands modeller?
Iallafall inte i Curtis. Men en annan modell hade storlekar som tex M/S.
Alltså M i midja och S i ben. De passade klockrent. Men som sagt....de var inte så jäkla snygga.

Jorå. Kompisen köpte sådana för bara någon vecka sedan. Men dom hade kommit in i butiken väldigt nyligen. Dom fanns inte i höstas.
Nu vågar jag inte svära på att det var Curtis men det var i vart fall Lindstrands.

Är det några av dessa jeans som är lika bra som skinnstället o vurpa med ?? innebär det inte att man har jacka o byxa som inte går o knäppa ihop ??
verkar Obra så att säga

Icon jeansen har jag ju testat mot asfalten och de funkar tyvär mindre bra..funkar nog lika bra med vanliga jeans då.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!