Mc jacka ?

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Var på barkarby och kollade in försäljningen,det var en kille
som bla sålde mc jackor för 1000:-.
Tyvärr så hade man ju inte dom kontanterna på sig men vill gärna
få tag på dessa jackor.

Det var med skydd i (kanske inte av kvalite)men jag tänkte inte
ha den jackan vid körning utan som en fritidsjacka.

Det fanns olika modeler bla marlboro m red bull loggan på och diverse
andra märken.

Någon som kan tipsa mig vart jag kan hitta dessa ?

pm el mail, el svara på tråd
/j

Brukar väl finnas såna jackor på mässor, typ MC-mässan?

Modifier skrev:
få tag på dessa jackor.

andra märken.

/j

Alltså på själva utställningen som var i helgen på flygfältet.....

/j

Jag har för mig att det finns såna jackor i en mc-affär vid Arlanda Outlet, som ligger brevid Eurostop eller va det heter. Nästan säker.

Modifier skrev:
få tag på dessa jackor.

andra märken.

/j

Finns garanterat snyggare jackor än en Mc jacka som fritidsjacka
känns som det är nya inneprylen bland dom coola boysen.
Hur som helst Jackorna finns nog på dom lite större klädbutikerna.

floodi skrev:
Finns garanterat snyggare jackor än en Mc jacka som fritidsjacka
känns som det är nya inneprylen bland dom coola boysen.
Hur som helst Jackorna finns nog på dom lite större klädbutikerna.

Snyggare, ptja, förmodligen... men finns fasen inte mycket som är skönare. Slog till på en jacka för vardagsbruk i London efter att ha konstaterat att skinnställsjackan var den enda sommarjacka jag hade som jag tyckte dög något till.

Och nu har det gått och blivit modernt?! Faaaan... :huvet

Jag måste vara före min tid. Allting jag går omkring i tycks gå och bli modern efter några år. I bästa fall när jag har lagt undan det. Nitarmband och nätbrynja utanpå t-shirt fick man en massa skit för för fem-tio år sedan. Vad hände sedan? Samma människor som gnällde kom i precis samma kläder... :rolleyes:

Alternativtolkningen är att man är så jävla envis att man biter fast i samma grejer tills de blivit moderna igen...

Denna jacka köpte jag på HojRocken i Västervik i år för 500:-.Men den kostade mellan 700-1200Kr i nylon och i skinn 1400-1700kr....billigt tycker jag.Kan inte hjälpa dig va man kan köpa den....min gubbe vill ha en lika dan...men vi kan inte hitta var man kan köpa den.Sorry :confused:

A-star skrev:
Denna jacka köpte jag på HojRocken i Västervik i år för 500:-.Men den kostade mellan 700-1200Kr i nylon och i skinn 1400-1700kr....billigt tycker jag.Kan inte hjälpa dig va man kan köpa den....min gubbe vill ha en lika dan...men vi kan inte hitta var man kan köpa den.Sorry :confused:

Kompisen provade vurpa i en såndär jacka. Den höll fint. :tummenupp

Jo det är nog sant.Men den är nog mer bäst än att åka i T-shirt och shorts som vissa åker i........ :kocko Har inte åkt i den än......har mer säkra kläder att åka i,har den mer som jacka. :tummenupp :hej
Qwerty skrev:
Kompisen provade vurpa i en såndär jacka. Den höll fint. :tummenupp

ft skrev:
nätbrynja utanpå t-shirt fick man en massa skit för för fem-tio år sedan...

Ett riktigt härligt mode. Särskilt när någon liten knubbsäl hade det på sig...och såg ut precis som en kassler. :rofl

Köpte ett delat alpinestars som första ställ, sen kom räjsingen och sen dess kör jag helställ... men jackan är kvar, skön som fan att ha till vardags

bara å ta jackan till skinstället.. döda flugor e väl sexigt?
sen att alla skydden får en å se biffig ut e väl bara ett + :hihi

+ att man kan skylla den konstanta "bad hairday" på att man åker hoj men att hjälmen e vid bågen :)

Flagga skrev:
Ett riktigt härligt mode. Särskilt när någon liten knubbsäl hade det på sig...och såg ut precis som en kassler. :rofl

Haha, jepp! Jag har aldrig riktigt fått det att gå ihop när ultimata svensson-människor som prenumererar på Absolute Music kommer vandrande i T-shirts med punktryck ("Va, har det med punk att göra?!") med nätbrynja över. Detta har inkluderat en kille, 40+, som jag hade som lite av en chef i ett tidigare jobb... :D

A-star skrev:
Jo det är nog sant.Men den är nog mer bäst än att åka i T-shirt och shorts som vissa åker i........ :kocko Har inte åkt i den än......har mer säkra kläder att åka i,har den mer som jacka. :tummenupp :hej

Okey om jag säger såhär. Jackan gjorde sitt jobb precis som det dyraste jumbo dumbo stället skulle utföra uppgiften. Mer säkra kläder vet jag inte vart man skulle kunna hitta? Och hur mäter man det när båda klarar krachen?

A-star skrev:

snygg jacka! lika som min.. :) har vi köpt dom på samma ställe tro... :rolleyes:

Back