MC i Kungälv

Proudfoot skrev:
2369759 Du mena Ekol´s läder olja samma som jag använder till tränsen?

Om det är det du menar så är det bara till att hämnta i stallet..

nej det finns en annan gegga som inte är olja utan mer i konsistensen av fett fast med impregnerande effekt, använde det mycket till westernsadlarna då de kostar en förmögenhet och vägen ton när de blir blöta. vet att sambon lånade det till hans senaste ställ och var helnöjd.

Mcbrud skrev:
2370352 nej det finns en annan gegga som inte är olja utan mer i konsistensen av fett fast med impregnerande effekt, använde det mycket till westernsadlarna då de kostar en förmögenhet och vägen ton när de blir blöta. vet att sambon lånade det till hans senaste ställ och var helnöjd.

Okey då är det låderfettet i den lilla röda burken av ekol antar jag.

Söndagstur + BBQ = Varje söndag på Hojride!

Jepp, nu e det dags igen!

Samlas på klubben i Älvängen 16.00 och åker en vända.
Sen tänder vi grillen vid 19.00.

Alla är himmla välkomna !

Mat, dryck och görgött humör tar vi med oss själva

För vägbeskrivning och info:
http://www.hojridemc.com

Proudfoot skrev:
2370432 Okey då är det låderfettet i den lilla röda burken av ekol antar jag.

inte det heller... ska kolla upp det.. har tyvärr inte kvar något, får åka till tre hästar någon dag.

Mcbrud skrev:
2371968 inte det heller... ska kolla upp det.. har tyvärr inte kvar något, får åka till tre hästar någon dag.

Jag rotade runt lite i stallet och fann nått som heter läderbalsam från ekol i en brun plastburk (minkolja + som vanligt en massa annat)stod på den för läder och MC skinn kläder så jag testade den så får jag se hur resultatet blev..

Skratt :) om du ser en herrlös skurhink förbi sportextra så vet du att det inte var bra för då ligger jag å sprattlar i kärna nånstans... :)

Gottschalk skrev:
2371917 Jepp, nu e det dags igen!

Samlas på klubben i Älvängen 16.00 och åker en vända.
Sen tänder vi grillen vid 19.00.

Alla är himmla välkomna !

Mat, dryck och görgött humör tar vi med oss själva

För vägbeskrivning och info:
http://www.hojridemc.com

Håller vädret upp, så ska jag försöka komma idag! Fast som det ser ut nu, så är det för blött... Kanske dyker upp lagom till grillen om det är OK?

Gottschalk skrev:
2366132 Lite bilder från i söndags :tummenupp
Riktigt fin sväng med mycket kurvor!

Snygga bilder... :tummenupp

Blev det någon körning igår?
Vi höll på hemma med lite återlämning av ställning och grejer så vi hann inte... men nu är två sidor klara på huset så det ska hinnas åka lite hoj, om vädret tillåter... satsar stenhårt på att åka med nu på söndag :yoparty

Proudfoot skrev:
2372700 Jag rotade runt lite i stallet och fann nått som heter läderbalsam från ekol i en brun plastburk (minkolja + som vanligt en massa annat)stod på den för läder och MC skinn kläder så jag testade den så får jag se hur resultatet blev..

Skratt :) om du ser en herrlös skurhink förbi sportextra så vet du att det inte var bra för då ligger jag å sprattlar i kärna nånstans... :)

hahaha.. lovar att hålla utkik och komma till undsättning om jag ser detta!

Mcbrud skrev:
2374537 hahaha.. lovar att hålla utkik och komma till undsättning om jag ser detta!
Härligt att det är någon som tänker på en, till påköpet hästarna gap :skrattaåt garvar när man tuggar lera efter ett avkast. Japp det händer även mej.. :tummenupp

Proudfoot skrev:
2375292 Härligt att det är någon som tänker på en, till påköpet hästarna gap :skrattaåt garvar när man tuggar lera efter ett avkast. Japp det händer även mej.. :tummenupp

ännu roligare är det när man ovetandes sveps av sadeln av en utstickande gren och när man ligger där bakom hästen i gyttkan så vänder denne sig och nosar en i ansiktet frågande, "varför ligger du där?"

Körning från Hojride MC på söndag!!!

Hej,

Nu är det åter igen dags att se om vi kan köra en sväng på söndag.
Vi träffas på Hojride MC (se www.hojridemc.com ) kl 16.00 för en gemensam körning.
För er som sedan vill finns det möjlighet att grilla eller förtära något annat på klubben. Något i matväg finns att köpa i Älvängen eller så kan det tas med och lämnas i klubbstugan innan avfärd :)

Förra gången var vi 9 hojar som var ute och gled en sväng, hade varit roligt om vi blev minst lika många denna gång :tummenupp

Hoppas vi ses

//Lynn

PS... nu finns även biljetter hos mig till festen den 26 augusti :yoparty

Lynn skrev:
2383438 Hej,

Nu är det åter igen dags att se om vi kan köra en sväng på söndag.
Vi träffas på Hojride MC (se www.hojridemc.com ) kl 16.00 för en gemensam körning.
För er som sedan vill finns det möjlighet att grilla eller förtära något annat på klubben. Något i matväg finns att köpa i Älvängen eller så kan det tas med och lämnas i klubbstugan innan avfärd :)

Förra gången var vi 9 hojar som var ute och gled en sväng, hade varit roligt om vi blev minst lika många denna gång :tummenupp

Hoppas vi ses

//Lynn

PS... nu finns även biljetter hos mig till festen den 26 augusti :yoparty

Uj skall försöka komma itid denna gång.

Proudfoot skrev:
2383844 Uj skall försöka komma itid denna gång.

Låter bra...

Får hoppas att inte vädrets makter är emot oss bara... :tummenupp

Lynn skrev:
2384122 Låter bra...

Får hoppas att inte vädrets makter är emot oss bara... :tummenupp

Ja hoppas det samma, har nu haft otur två gånger och kommit in i dom värsta skurarna man kan tänkas sikt lika med noll, jag beställer vackert väder..

Mcbrud skrev:
2383243 ännu roligare är det när man ovetandes sveps av sadeln av en utstickande gren och när man ligger där bakom hästen i gyttkan så vänder denne sig och nosar en i ansiktet frågande, "varför ligger du där?"

Ovetandes ? jag red en kuse i Norrland ett år han tyckte det var kul att testa nya grejer varja dag. Hade man kunnat hästspråket hade han sagt "Där fick jag dej GARV".. Så så sätt är det betryggande med Järnhästen.

Bara en dag kvar på semestern nu... hoppas på SOOOL! :)
Nu har jag fixat mitt "sporthojsgarage" lite också. hehe!

tarmac skrev:
2395340 Bara en dag kvar på semestern nu... hoppas på SOOOL! :)
Nu har jag fixat mitt "sporthojsgarage" lite också. hehe!

Uj uj en annan får försöka hinna bygga ett, har bara två veckor semester kvar, drömmer också om sol så man kan hinna med ett par turer till.

Back