MC-hemligheter

Har inga hemligheter!
Frun frågar inte och jag berättar inte.

Förra säsongen brände jag över 50k på bandagar,bensin och däck bara.
Innan denna säsong har börjat har jag redan bränt över 40K på kåpor, Fjädring, Lack, Diverse vätskor och filter, Ett par uppsättningar slicks och extra fälgar till regndäcken och sedvanlig service på maskin.

Snart dags att börja boka bandagar :rock

528095_3996721575757_1961310532_n.jpg

Men först måste hojen plockas ihop!

Last edited:
Ni tycker ni lurar upp flickvänner å fruar på läktaren. Har ni tänkt på att det hela tiden synkront tillkommer nya skor och handväskor i hallen :rodnar:crash

Hemlighet?
Min sambo har bombat ringen på hoj, men det har inte jag. :gråta
Fast, så värst hemligt är det inte.
Mina föräldrar är inte helt nöjda med att jag kör hoj, men de blev väl lite lättade när min första hoj var en 250 som toppade 160, med lite god vilja. Min nuvarande går väl lite fortare... Fast far kör som en biltjuv så han säger inte så mycket, mor brukade skryta om att hon kört bil i 190, så de är väl mest lite missnöjda och oroade sådär lite till mans...
Sambon, tjaaa... Hon kör hoj hon med, så hon har ett hyfsat hum om vad det kostar. :crash

Har väl ljugit för polarna hur fort hojen egentligen går..
Känns lite pinsamt när värstinghojen BARA går ~175 :rodnar

Uppgiven nettokostnad för säsong -12: Drygt 20ksek

Verklig nettokostnad för säsong -12: Knappt 50ksek

Men det göööööör inget!! :D :banana

Ni tycker ni lurar upp flickvänner å fruar på läktaren. Har ni tänkt på att det hela tiden synkront tillkommer nya skor och handväskor i hallen :rodnar:crash

Detta fenomen kallas för ekonomisk terrorbalans.

(Edit tillägg: Varför skriver inga tjejer om att de håller sina hojkostnader hemliga för gubben?)

Last edited:
Har inga hemligheter, tror inte på det som fenomen helt enkelt. Bloggat helt ärligt om hur rädd jag var i början på alla körlektioner, hur jag satt och grät när ingen försäljare ville sälja någon hoj åt mig, hur rädd jag blev när jag kom ner till Nürburgring och såg banan efter 1,5 års projekt att ta mig dit och nästan bangade ur, hur glad jag blev när jag sen körde, att jag aldrig knäskrapat, knappt lutar i kurvor osv.

Frågade min mor för ett tag sen varför hon aldrig nämnt ett ord om att jag ska vara försiktig eller ens nämnt något om att jag börjat köra hoj och då är jag ärlig och sagt att jag kört som fortast i 245 och låg kring 200 själv genom hela Tyskland. Hennes svar var: "Nej, jag vet att det inte är någon idé, du gör i alla fall som du själv vill på det sätt du vill, det har du alltid gjort" var ju lite överraskande.

Barnen undrar ibland över hojkörningens farlighet, jag har varit ärlig även mot dom och sagt att det är en risk och visst jag kan dö, men dör jag när jag kör hoj så gör jag något jag älskar så de har på sätt och vis accepterat även det. Märkliga barn det där men de är ju mina så det är ju kanske inte så konstigt. Nu ska ju dessutom 9 åringen börja köra cross så då lär jag få ge tillbaka att inte oroa mig.

Har inga hemligheter, tror inte på det som fenomen helt enkelt. Bloggat helt ärligt om hur rädd jag var i början på alla körlektioner, hur jag satt och grät när ingen försäljare ville sälja någon hoj åt mig, hur rädd jag blev när jag kom ner till Nürburgring

Och där träffade du oss :hej

Varför håller alla just körkortet hemligt, främst för sina föräldrar?

Känner likadant. Farsan köpte min första cross åt mig strax innan jag fyllde sju, och sedan dess har jag kört tvåhjuligt. Så jag tror varken han eller morsan blev särskilt förvånade när jag blev 18 och tog MC-kort.
Dessutom var det farsan som hittade min första hoj åt mig. Han tyckte tydligen att en FZR1000 var en lagom hoj att börja med. :rolleyes:

Nu för tiden tror jag att båda mina föräldrar inbillar sig att jag kör snabbare och farligare än jag faktiskt gör, så jag behöver inte ens ljuga om det heller.

Men för allmäna viktigpettrar, som jag inte är intresserad av att diskutera med, så händer det att jag förskönar verkligheten en del bara för att få tyst på dem.

Först tänkte jag att jag inte hade några hemligheter, och det har jag inte för min man eller mina barn. Men sen läste jag andras inlägg och kom på att jag har en hemlighet. Och den är ganska fånig. Jag är inte direkt ung, och jag tog hojkort i somras. Jag har inte berättat det för min gamla mamma (pappa lever inte längre), eller någon annan i min släkt. Att min man alltid har haft motorcyklar vet de, men inte att jag kör själv nu. Jag skäms en aning, men när jag och barnen hälsade på min gamla mamma i somras, så bad jag barnen att inte säga något om att jag kör hoj. De var snälla och lovade att inget säga, och det löftet höll de. Jag har inga planer på att säga något. :rodnar

Först tänkte jag att jag inte hade några hemligheter, och det har jag inte för min man eller mina barn. Men sen läste jag andras inlägg och kom på att jag har en hemlighet. Och den är ganska fånig. Jag är inte direkt ung, och jag tog hojkort i somras. Jag har inte berättat det för min gamla mamma (pappa lever inte längre), eller någon annan i min släkt. Att min man alltid har haft motorcyklar vet de, men inte att jag kör själv nu. Jag skäms en aning, men när jag och barnen hälsade på min gamla mamma i somras, så bad jag barnen att inte säga något om att jag kör hoj. De var snälla och lovade att inget säga, och det löftet höll de. Jag har inga planer på att säga något. :rodnar

att du tjöör hoj är något som du skall vara STOLT över! :) visa upp det, skylta med det och nästan skryt med det! :tummenupp - Återkom med respektive svar! ;)

Back