MC-hemligheter

Tjaa vad ska man säga...
* Hastighetsrekorden med de olika hojarna, verkar vara en given punkt
* Alla kostnader redovisas inte fullt ut, kan dock inte mörka för mycket då vi har gemensam ekonomi.

I övrigt är jag nog ganska ärlig tror jag. :)

Det handlar bara om att lära omgivningen i tid så att de vänjer sig. Vet hon redan från början att du har ett ohälsosamt förhållande till din mc så får hon acceptera det.

-Älskling jag behövde en Öhlinsgaffel du får betala ICA kortet denna månaden.

Att man inte berättar betyder inte att man har hemligheter ....:tummenupp ( man skall INTE ljuga)
Dessutom har jag bara en- och två cylindriga hojar och de är inte så snabba.

Inga hemligheter faktiskt. Är ärlig både mot flickvän och föräldrar. Mamma såg väl inte jättenöjd ut över infon när jag köpte första hojen att den gjorde 190km/h på E6an. Pappa gillade det inte heller men höll det inom sig. Eller iofs, nu när jag tänker på det så hemlighöll jag faktiskt för både mor och far att jag "övningskörde" själv fram och tillbaka till jobbet hela sommaren innan jag tagit körkortet. Blev ett jävla gnäll när jag hintade att jag körde lite grann själv nån enstaka gång. Iofs mycket förståeligt. Dumt dessutom att köra utan körkort när man bor granne med en polisstation och jobbet ligger vägg i vägg med en annan polisstation. Och däremellan ligger E6an, lisebergssträckan. Är väl den vägsnutt där flest hojar blir tagna överhuvudtaget typ..

Min ER6:a står till salu på AVA eftersom jag tycker det är för farligt att åka hoj.

PS. Min tjej är inne på SH med jämna mellanrum. DS.

Känner som jag lurar mig själv hela tiden, vill inte veta sanningen. Alla hoj avgifter..... Så min kvinna vet inte heller allt. Men livsglädjen, den infon bjussar vi/jag gärna på. Snart 5 års mcbloggande. Avslöjat mycket, men inga konstigheter.

Hoj på er och våra hemligheter :D. Toyman.

Hur fort jag kört med hoj är ochså en hemlighet, mest för att det inte är så mycket! På 4 hjul är det dokumenterat!:tummenupp

Tjejen har det aldrig varit några problem med då vi kört mycket tillsammans på varsin hoj :)
Hon vet att det kan rulla på och busas lite men hon var lika glad för det. Inte helt blyg på gasen hon heller.

Mindre poppis när man smäller förbi päronen i 270 på 70-väg.
"-Kör förihelvetesjävlar inte pådedär jävla sättet!!!!:mad::mad:"

Inga hemlisar här inte, tösen föll juh för mig just för att jag körde hoj, (och folk säger att man bara får cheyor av sportisar, pffft!) så här är det öppna kort som gäller. Dock får jag stryk varje gång jag försöker uueeela med henne bakpå :rolleyes:

Massa hemligheter för mig, lite urval.

Den första är att jag ska göra mig av med min Tjej & skaffa en annan, hoppas hon inte blir ledsen på mig.

Mina föräldrar vet inte om:
1: jag brände om dom på E20 i 250+
2: jag gjort slut på Moped/hojdelar/bensin för 250k +

& många fler jag håller tyst om.

Inga hemligheter här inte. Frågar de inget så behöver man ju inte säga något :)

När jag hade haft rc8an några månader frågade en kollega: Hur fort går den nu då?
-Jag vet inte, har inte toppat den...
-Men du har kört i...?
-270km/h.

Det var inte så jag kom hem till sambon efter den rundan och sa: Vet du vad jag har gjort? Jag testade hur hojen känns i höga hastigheter, gissa hur fort jag körde!
Håller däremot inte undan några uppgifter om vad det kostar, har man gemensam ekonomi så funkar det inte att hålla undan något.

Var hemma på middag hos föräldrarna en härlig sommardag förra året.
När middagen började närma sig sitt slut så bytte jag samtalsämne och diskussionen gick i still med detta:

Jag: Igår klarade jag ett prov.
Mamma: Jaha, vadå för prov ett datorprov? (Haft planer på att ta certifikat)
Jag: Nä inte riktigt. Ett körkort
Mamma: Ett datorkörkort?
Jag: Nej ett MC-Körkort
Mamma: Har du tagit ett MC-Körkort på datorn?
Jag: Nej ett riktigt MC-Körkort
Pappa: haha nä du det har du inte gjort.
Jag: Igår hade jag uppkörningen och jag klarade det.
*Mamma skakar på huvudet :mad: *
Pappa: Det tror jag inte på
*Jag tar fram Körprovsprotokollet från uppkörningen och ger det till pappa som granskar det noggrant*
Pappa: Det var som fan :hihi
Mamma: Men hur gick det här till?
Jag: Du vet dom gångerna då du ibland frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag gymmade?
Mamma: mm.
Jag: Det var inte alltid helt sant, jag tränade på något annat :D
Mamma: :va
Jag: Minns ni när ni var hos mig på min födelsedag? Dagen innan gjorde jag första riskutbildningen och dagen efter den andra.

Båda konstaterade att jag minsann hade tagit MC-Körkort och jag har nu utnyttjat hösten och vintern med att få dom över på min sida, vilket jag anser att jag har lyckats med. Farsan tyckte att det hela var bra mer roligt än morsan. Självfallet var dock båda oroliga.

Kul tråd!

okej nu ska jag bikta mig.

My confession!

1. Påkörd bakifrån av hucklefamilj i skruttbil andra dagen efter uppkörningen. Hans lykta och sidokåpa skrot på bilen, min hoj fick endast 1 mm märke på avgasburken. Ramla inte ens av hojen. 1-0 till mig
2. Stoppad av the policia 3 veckor efter uppkörning , gassa ur hojen på tom väg väldigt tidigt en morgon på väg till jobbet,. He he fanns inget körkort att återkalla då jag inte ens hämtat det!
Ville slippa regnet men det kunde jag inte klämma ur mig när jag skämdes där ! Sen asregna det hela vägen till jobbat.
3. Maxat hojen 299KM/h och kört jävel på gata men för päron berättar jag ju att jag kör så lungt o fint.:rodnar:brynad
4. Säkerhetsansvariga kollega följde efter mig på väg till jobbet, Efter det så rök hans bil blått He he.
He he tur han är hojåkare o gillar att gassa.

JAHA, är det något mer du vill bekänna??!!:D:D:D

Inte många hemlisar, alla vet redan att jag kör som en kärring och även om jag berättade hemma hur mycket hojkörandet kostar skulle inte silverfiskarna bry sej särskilt mycket ändå :crash

för mamma ska veta så lite så möjligt så är det så bra så möjligt. Sen ska man inte köra om sina kompisars föräldrar i inspererad fart när ens namn står över hela ryggen :brinnerup :död

Enda hemligheten jag har, för samtliga släktingar, är den inspirerade körningen man ligger inne med :hihi "Det är bara en 25kW så det går inte alls fort..." kan jag slänga ur mig ganska ofta också när någon kritisk släkting bara är allmänt pessimistisk mot mitt hojkörande. Classic.

Last edited:
Mina hemligheter

1 Hur fort jag har kört och hur fort jag brukar köra.
2 Hur mycket hojen kostade, har sagt att den kosta 50 000 men den kostade 70 000, som tur är renoverade vi huset samtidigt som jag köpte hojen så kostnaden kunde döljas som renoveringskostnad.
3 Brukar säga att det bara är idioter som håller på och kör på bakhjulet, men jag är en av dem.
4 Hur många gånger jag verkligen har kört om kull, officiellt 4 men i verkligheten 6 gånger.
5 Hur mycket dessa krascher har kostat.

Min R1:a tror att hon är min älskling, men jag vänsterprasslar min min Husa både vinter och sommar.

Annars så spelar det ingen roll vad jag säger alla tycker jag kör för fort oavsätt vad jag säger, det hjälper inte med alibi eller nånting och pengar det kostar det ska folk skita i.

Back