MC-hemligheter

Hemligheter vet jag inte direkt om jag har men jag pratar aldrig om hur fort jag kör, hur många mil det blir per säsong eller hur mycket pengar hojandet kostar mig annat än i väldigt generella termer.

Det är ju ingen annan som har med det att göra eller som behöver veta det så varför skulle jag berätta för dom?

Frugan vet allt medans mamma och pappa vet så lite som möjligt.
Är nog bäst så.
Mamma tror väl fortfarande att hojen inte gör mer än 150 km/t och att jag kanske har kört 120 km/t någon gång.
Varför ska man berätta allt? Eller så ska man ta med mor på en tur hon sent ska glömma ;) (Eller inte!!:huvet)

ttMin hemlighet är väl att jag säger att jag tar det lugnt på vägarna fast jag nästan alltid ligger på gränsen. :)

Plus att det är ju en gammal maskin så den går inte så fort slänger man väl ur sig ibland. :hihi

Last edited:
Har också gemensam ekonomi. Smyger med allt:banana Efter några dagar kommer ekonomichefen och frågar vart de där 2475SEK var till:död

Jag försöker varje gång och hon upptäcker det varje gång. Någon form av jämnviktsförhållande har utvecklats där:tummenupp

Aldrig hört något om hastighet från henne.

klart som fan man smyger lite, har väl bland de billigare hojarna här men det är ju ändå inte poppis att handla roliga saker!
Sen är det ju så att man kör ju alltid enligt hastighetsbegränsningarna när folk beskyller en för att vara fartgalen motorcyklist.
körkortet har jag ändå avslöjat vad det kostat, mest för att man blir förbannad på att någon bestämt att de skall behöva vara så jävla dyrt...
sen talar man ju inte högt om toppfarter och var dessa uppnåtts, går heller inte in i detalj på vad som är lagligt och inte vad gäller ljuddämpare osv.. :P

Som för så många andra gäller det att inte berätta för mamma hur lagligt man egentligen kör. Varför oroa den stackars människan mer än nödvändigt? Övriga i ens närhet skulle bara skratta om man ens skulle försöka frisera sanningen. :)

klart som fan man smyger lite, har väl bland de billigare hojarna här men det är ju ändå inte poppis att handla roliga saker!
Sen är det ju så att man kör ju alltid enligt hastighetsbegränsningarna när folk beskyller en för att vara fartgalen motorcyklist.
körkortet har jag ändå avslöjat vad det kostat, mest för att man blir förbannad på att någon bestämt att de skall behöva vara så jävla dyrt...
sen talar man ju inte högt om toppfarter och var dessa uppnåtts, går heller inte in i detalj på vad som är lagligt och inte vad gäller ljuddämpare osv.. :P

Samma här - folk lever i konstiga fantasivärldar om att det kostar "minsann 25000 kr minst" att ta en behörighet, tex A. Det gör det inte om man är lite intresserad och aktiv, jag blir också lite provocerad av att folk som inte har behörigheten tror sig veta vad den kostar.

Så gällande det lägger jag fram sanningen... om jag kommer ihåg rätt. :)

Har inte berättat att jag kört förbi en poliskontroll i alldeles för hög hastighet och sedan inte stannat.
Till mitt försvar så uppfattade jag inte att de stod där och jag gjorde en omkörning. Hoje i fråga var skriven på min far så det hade ju kunnat bli liiiite jobbigt.
Berättade heller aldrig hur fort min moped gick och att mycket av "nödvändig service" som betaldes av min godtrogna mor egentligen gick till trimning och annat kraffs.:crash

Ja, i sanningens namn så undanhåller jag ganska mycket angående hojen.

"Jag bytte den rakt av mot min gamla", fast den kostade 15000 kr mer.

"Den kostar lika mycket att försäkra som min gamla", fast den kostar några tusen mer.

Och alla delar och diverse utrustning har jag inte nämnt alls. Tur att sambon är såpass ointresserad, så hon inte ens ser skillnaden på hojen nu, jämfört med när jag köpte den. :)

Sen har det blivit i princip ett helt nytt garage med en hel del tillbehör som kan TÄNKAS behövas. :)

Plus att det är ju en gammal maskin så den går inte så fort slänger man väl ur sig ibland. :hihi

Ja den ja!
"De här gamla är ju inte så snabba, du vet." (Typ snabbast i världen på Lili & Sussis tid, drar dubbla laglig motorvägsfart...)
"Motorcyklar är ju snåla och är bra för miljön, jajjamen!" (Drar mer än bilen, ingen katalysator, äter däck till frukost...) :hihi

Hur man kan vilja ha gemensam ekonomi är över mitt förstånd. :va

Även jag höll tyst om mitt körkort för päronen. Deras miner när man gled upp med en CBR på gården! :lol
Efter att farsan stirrat på hojen i några minuter:

Farsan: Hur många hk har den?
Jag: Vad tror du?
Farsan: Hur många kubik?
Jag: 600cc
Farsan: Tja runt 60-70 hk då?
Jag: 110
Farsan: 110!!!??? Är du galen??!!

:hihi

Föräldrarna vet att jag brukar säga att man fraktar arslet med bil och har roligt på hoj. Och de har nog tillräckligt med fantasi för att förstå ungefär vad jag menar med det. Men de är nog ganska så lyckligt ovetande om hur det verkligen ser ut, och det som de inte vet något om mår de inte heller dåligt av.

Första gången brorsbarnen o jag kollade ghostrider kommer morsan förbi och undrar om det är jag som kör?
-Hmm, näe, jag kunde önska men nej, det är han som varit i media och så du vet, ghostrider..

Nästa gång vi kollade några egna rullar, morsan: -Är det han ghostryttarn igen?
-Hrrm, jo just, så är det :D

Telefon ringer, morsan,.
-Du, jag passerade dingköping i går och fast jag körde 130 så kom en hoj i vägren och wheelade förbi, det var väl inte du va?
-Nää, jag är ju på lanzarote..
-Visst ja..... MEN DU SKA INTE KÖRA PÅ DET VISET..!
Inte så höga tankar om en där inte :krama

Det är nog lugnast att inte berätta allt, hehe

Dottern, 7 år: - Pappa varför sover du i sängen med handskar?
Så nu är det ingen hemlighet längre att jag köpt nya skinnhandskar i alla fall.

Dottern, 7 år: - Pappa varför sover du i sängen med handskar?
Så nu är det ingen hemlighet längre att jag köpt nya skinnhandskar i alla fall.
Tur att hon missade att du försökte få till fingerkrökningen över "gasrullen" då :D

Är det fler än jag som sitter på hemligheter kring MC-åkandet? Här kommer min bikt:

Hemligt för min fru:
1. Kostnaden för att ta körkort, uppgiven summa 6000-7000:-, verklig summa över 13 000:-
2. Att jag blev påkörd av en bil i en korsning tre veckor efter att jag tagit körkort. Officiell version, MC:n stod parkerad, blev påbackad och välte.
3. Mitt hastighetsrekord på E6:an.

Hemligt för min arbetsgivare:
1. Att jag tog mina körlektioner på arbetstid under förevändning att jag var på kundmöten mm. Uppkörningen plockade jag dock ut en semesterdag.

Guuud vad jag skäms.... Jag är en dålig människa.

Jag tycker att det gör dej bara mänsklig!:):tummenupp

Kom på min värsta hojlögn, min gamla ZZR var sjukt ramsne - det sa jag aldrig till någon, alls. Inte när jag sålde den heller - å andra sidan sa ju inte den jag köpte den av något heller så...

Körde med den i tre år och det gick fint, även om den ibland var som en kåt ål i högerkurvor. :rodnar

Det var en mycket bitter upptäckt att jag som är så jävla noggrann med mina fordon och fordonsköp lyckats gå på en sådan nit, att köpa ett upplagat lik från Tyskland. Den var ju så fin när jag tittade på den, familj och vänner skulle skrattat ihjäl sig om dom fick reda på hur det låg till.

Nu har jag biktat mitt innersta!

Back