Mr Helmut skrev:vet inte om jag är galet ute nu med de känns rätt
annars tror jag inte man har mycket kul med en skoter motor på, vänta sju år för att komma till hundra?
edit
antar du har 12v i motorn då funkar det ju sålänge du inte plockar ur mer än den alstrar(laddar) hört folk som bränt generatorn i båtar pga för kraftig stereo, själv åkte jag runt med en stereo på ca 1000w 2 sommrar dock fick jag ladda varje dag men min generator klarade 120w tror jag det var. Den höll!
Annars montera en startmotor med anpassad rulle på axeln så du kan driva remen.
Startmotorn ligger inte emot hela tiden utan skjuts ut då du kör i gång den alltså skulle du kunna få den att ligga brevid så du kör vanligt sen då du stannat kan du använda dig av den.
Annars skiter du i backen
Lycka till
en ide hur man kan få remen att gå åt andra hållet
Nu börjat de likna nått här
Man måste ju kunna ta ut mer än generatorn laddar, annars skulle de räcka med att dra på helljusen så skulle 120w va borta
. Men om du kunde köra 1000W på din bil så borde vi klara oss, vi ska bara ha lampor och ev sätesvärme och nån liten sak. Men iofs har bilbatterier typ 5 gånger så många ampere. Men nu har ja fått lite att gå efter iallafall! Angående motorn tror jag att du kan ha lite fel, Motorn är på 55hk/70nm och bilens totalvikt kommer ligga strax över 300kg vilket är ca 185häst per ton. så 0-100 ska nog gå endå
men den byggs inte som racing bygge.Sen är det inte så att den här scootermotorn är helt vanlig, det är en slags tiptronic låda. Så man kan växla manuellt utan koppling (5 växlar) med hjälp av knappar eller paddlar som vi ska bygga. På scootern med motor i toppar ca 190 km/h.Eftersom jag inte har motorn är så vet ja inte förutsättningarna, men en startmotor på axeln där verkar väldigt bra. Den måste tyvär ha back, annars får man inte registrera in den. Vi vill ju kunna köra på vanlig väg.
Tack

sen är de ju ganska klurigt att tex parkera utan back

men pappa har rätt många kontakter genom jobbet och så, det stora problemet blir att gjuta karossen i glasfiber
Pappa vill bara ha nått att göra och så vill han formge en bil, typ de