Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Den lärdomen jag tar med mig av den här tråden är att man inte självmant bör dokumentera sina överträdelser....
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
heter du kruth bara för att du har kort stubin????:D:D:D:D:D:D

hota anonymt på internet is the new shit din lilla räka!! :dummer

mvh

Skulle vara lite komiskt om hans nick är Kruth för att personen ifråga heter Jörgen Kruth... Inte direkt definitionen på räka...
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Har inget med moralpredikande att göra, men om man väljer att köra som en vettvilling så bör man iaf ha förstånd att förstå att man är en vettvilling och inte försöka att skylla på en massa andra faktorer om man torskar eller klotar.

Kör man över hastighetsgränsen själv men ändå raljerar över andra som kör som "vettvillingar" bör man ta sig en funderare på om man själv ses som en vettvilling av andra trafikanter, och då fundera om det här med att kasta sten i glashus.

Ja för mig är iaf gränsen glasklar. Hastigheten i förhållande till resten av trafiken samt hur omgivningarna ser ut är klart avgörande.
200 blås på Huddingevägen är ett glasklart fall på extrem hastighet i förhållande till omgivningen

Jasså där går din gräns, medan andra kanske tycker att 85-90 km/h på Huddingevägen är extremåkning. Du kan inte gasta över att alla som kör snabbare än dig själv är vettvillingar, samtidigt som du själv bryter mot hastighetsgränserna men anser dig köra "kontrollerat" vilket är helt ok.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Kör man över hastighetsgränsen själv men ändå raljerar över andra som kör som "vettvillingar" bör man ta sig en funderare på om man själv ses som en vettvilling av andra trafikanter, och då fundera om det här med att kasta sten i glashus.



Jasså där går din gräns, medan andra kanske tycker att 85-90 km/h på Huddingevägen är extremåkning. Du kan inte gasta över att alla som kör snabbare än dig själv är vettvillingar, samtidigt som du själv bryter mot hastighetsgränserna men anser dig köra "kontrollerat" vilket är helt ok.

Nr1. Jag gastar inte över något, jag försöker att diskutera ett ämne.
Nr2. Uppenbarligen så vill du inte ens försöka att förstå mitt resonemang då du vänder på resonemanget på ett mycket barnsligt sätt, så du och jag kanske bara ska vara överens om att vi inte är överens.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Inte har jag skyllt på någon iaf?

Nej det håller jag helt och hållet med om!
Men ofta och även i denna tråd så snackas det om vad ANDRA gjorde för att orsaka smällen och det är ju ett lite underligt perspektiv på det hela.
Och jag lägger ingen som helst värdering i just din händelse utan är bara intresserad av debatten runt omkring. Du verkar ha klarat dig fint och ingen annan skadades så.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kör man över hastighetsgränsen själv men ändå raljerar över andra som kör som "vettvillingar" bör man ta sig en funderare på om man själv ses som en vettvilling av andra trafikanter, och då fundera om det här med att kasta sten i glashus.

Jasså där går din gräns, medan andra kanske tycker att 85-90 km/h på Huddingevägen är extremåkning. Du kan inte gasta över att alla som kör snabbare än dig själv är vettvillingar, samtidigt som du själv bryter mot hastighetsgränserna men anser dig köra "kontrollerat" vilket är helt ok.
Men nu gör ju Du som tidigare viftade med pekpinnen Dig själv skyldig till argumentationsfelet tu quoque ("Du också")?

1 - Straffansvar för vårdslöshet är personligt.
2 - En person är fri att tycka att vettlös körning inte hör hemma på vägen.
3 - Att denna person själv då vrider på rullen då och då enligt sitt eget riskmedvetande, väl medveten om att personen själv ansvarar för eventuella konsekvenser inför ordningsmakt och samhälle har väl inget med pkt 2 att göra?

Det har alltså inget att göra med att vettvillingen kör för fort i f t vad som är skyltat. Det har allt att göra med att vettvillingen uppenbarligen framför sitt fordon utan någon som helst rimlig riskanalys i f t medtrafikanter, omgivning och sin egen förmåga.

Ser Du skillnaden?
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
2 - En person är fri att tycka att vettlös körning inte hör hemma på vägen.
3 - Att denna person själv då vrider på rullen då och då enligt sitt eget riskmedvetande, väl medveten om att personen själv ansvarar för eventuella konsekvenser inför ordningsmakt och samhälle har väl inget med pkt 2 att göra?

Ptja, visst kan en mördare kan gå o gasta mördare åt andra mördare, men det ter sig lite hycklande.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptja, visst kan en mördare kan gå o gasta mördare åt andra mördare, men det ter sig lite hycklande.
Mmm, det händer faktiskt - se hur indignerade Amerikanerna blir över en självmordsbombare i f t en smart bomb... ;)

För övrigt tangerar nog jämförelsen vad retorikerna kallar "svag liknelse". Men nu skiter vi i det och har i stället en trevlig helg, kollar på MotoGP och ser till att kaloribalansen ligger på den positiva sidan! :)
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
något jag reflekterar över är om man kan vägarna häruppe såpass bra att man känner sig bekväm i de hastigheterna, varför har man inte i bakhuvudet att det är nästan regel att folk ifrån den påfarten från höger svänger över och ska lägga sig i den filen för att svänger vänster längre fram till en stor genomfartsled? Istället ser man bara raksträckan och drar fullt? Ska man köra i 200 får man tänka i 200 också :)
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Skulle vara lite komiskt om hans nick är Kruth för att personen ifråga heter Jörgen Kruth... Inte direkt definitionen på räka...

jo jag hade det i tanken med... slagen mot huvet genom åren har väl gett hjärnskador vilket resulterat i ett aggressivt beteende... alt. steroiderna... :dummer

Med vänlig hälsning
 

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Fan vad alla snackar hastighet som om det som står på skyltarna har något värde. En 60 ton lastbil som kör 80 knyck på vintern med vingling last är waaaay farligare än en motorcykel i 200 blås på samma landsväg på sommaren. Det ena är lagligt det andra inte :död
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Undrar hur jag hade reagerat om det var min prinsessa som körde bilen som du körde in i, hade jag kunnat acceptera det och låtit det mesiga svenska rättssystemet ha sin mesiga gång?
Jag undrar.

Men varför skulle ett omoget mentalt kalhygge som du/ni reflektera över det?
Låt oss hoppas ,för bådas skull,att vi aldrig behöver få ett svar på den frågan.

Extremkörning hör hemma på bana och/eller avspärrat område.
Det är andra mäns fruar,barn och kära som rör sig ute i trafiken som ni tar er rätten att riskera livet på med era dumheter.
Kanske är dom inkompetenta bilförare, kanske sitter dom fastspända i en barnstol eller bara rent generellt åker med som passagerare.
Men oavsett så är det ALLTID en bättre bil/mc förares ansvar att tänka på andras säkerhet före sin egen adrealinkick.

Men som sagt,vi får väl hoppas att jag aldrig behöver uppleva den ilskan och/eller sorgen över att få någon som jag älskar skadad av en idioter som er.

Varför är man överhuvudtaget med på ett forum för snabbare hojar om man tycker medlemmarna som kör dessa hojar i högre fart nu är idioter där faktum kvarstår i fallet att det inte var någon annan än hojföraren själv på motorväg och inte inne i något samhälle som skadades vilket jag förmodar att man utgår från i diskussionen om man nu inte tillhör de konspiratoriska och inbillar sig t ex att det var ett UFO som bländade föraren av denna hoj i högre fart som sedan körde rakt in i en oljetanker där några tusen avled av smällen !!??. :dummer

Och ja, jag har mist annhöriga i trafiken så jag vet hur smärtan och saknaden känns mer eller mindre varje dag.Så nu vet du det med.
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Varför är man överhuvudtaget med på ett forum för snabbare hojar om man tycker medlemmarna som kör dessa hojar i högre fart nu är idioter där faktum kvarstår i fallet att det inte var någon annan än hojföraren själv på motorväg och inte inne i något samhälle som skadades vilket jag förmodar att man utgår från i diskussionen om man nu inte tillhör de konspiratoriska och inbillar sig t ex att det var ett UFO som bländade föraren av denna hoj i högre fart som sedan körde rakt in i en oljetanker där några tusen avled av smällen !!??. :dummer

Och ja, jag har mist annhöriga i trafiken så jag vet hur smärtan och saknaden känns mer eller mindre varje dag.Så nu vet du det med.

Huddingevägen är en 70-väg i tätbebyggt område med massor av rödljus, korsningar och övergångsställen och långt ifrån en motorväg.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har inte läst hela tråden, men rubriken känns som hämtad från Gäster med gester.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Fattar fortfarande inte vad ni bråkar om. Killen körde fort. Tog sitt staff. Ingen skadad.
Kul att köra fort ju och ja det är på var och ens ansvar att köra i trafik. Det ansvaret är man ansedd klara av att hantera om man har körkort.
Vore ju som sagt kul med en lokal bana som man kan köra fort på. Men det saknas tyvärr i Sthlms närområde och då spårar det ju ur på allmän väg ibland.
Det betyder ju inte att det är moraliskt försvarbart att köra fort på allmän väg men endel skiter i det och gör som dom vill. På eget ansvar med vetskap om att man kan skada andra och hamna i fängelse.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fattar fortfarande inte vad ni bråkar om. Killen körde fort. Tog sitt staff. Ingen skadad.
Kul att köra fort ju och ja det är på var och ens ansvar att köra i trafik. Det ansvaret är man ansedd klara av att hantera om man har körkort.
Vore ju som sagt kul med en lokal bana som man kan köra fort på. Men det saknas tyvärr i Sthlms närområde och då spårar det ju ur på allmän väg ibland.
Det betyder ju inte att det är moraliskt försvarbart att köra fort på allmän väg men endel skiter i det och gör som dom vill. På eget ansvar med vetskap om att man kan skada andra och hamna i fängelse.

Hade ni inte en bana vid Arlanda?
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Jag har inte läst hela tråden, men rubriken känns som hämtad från Gäster med gester.

x1pDYMN.png
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top