Mc däck kontra plåtfälg bil (Bythjul)

Beställde ett framdäck Mitas till min ena hoj en Suzuki 650 V-strom hos Bythjul.. När jag hämtar ut däcket har jag fått en plåtfälg till en bil.Hur kan man förväxla ett mc däck med en plåtfälg?
Bara en siffra som skiljer i artikelnumret ?
Inte konstigare en klicka på nej istället för ja på Brott i handen (det var ett avbrutet ben i handen syntes senare när en när en annan vårdgivare begärde ut röntgenplåtarna)

Det är bara att kontakta byt hjul och tala om att du fått fel.....
har själv råkat ut för från mcdackonline.
Fick ett slick istället för det mönstrade gatdäcket...
Ordnade sig med att jag fick rätt gatdäck och mcdackonline ordnade returfrakt av slickset

Fick ett meddelande för några dagar sedan att däcket jag beställt är väldigt eftertraktat. Kommer att ta några veckor innan däcket anländer. Jag är nöjd som fick en plåtfälg i stället.

Har du kontaktat dom? Dom kanske förväxlade dig med en annan kund så nu står den stackarn där med ett MC-däck och ingen fälg?
Kontaktade dom efter en minut efter att jag hämtat ut paketet och upptäckt felet. Stod i en telefonkö och fick höra i20 min du har plats ett i kön. Tröttnade och bad personalen på DSV att slänga skiten i deras sopcontainer. Du har plats ett i kön, du har plats ett i kön, du har plats ett i kön. Var det kungen som var före mig?

Fick ett meddelande för några dagar sedan att däcket jag beställt är väldigt eftertraktat. Kommer att ta några veckor innan däcket anländer. Jag är nöjd som fick en plåtfälg i stället.
Men när du beställde stod det att det var 3 - 5 dagars leveranstid på Bythjuls hemsida ?

Min minsta tös beställde en balklänning från någon sajt i Kina för några år sedan. Efter ett tag kom paketet och det var en heldräkt i plysch, neongrön, med kaninöron på hoodien sas. Tänk Lisebergskaninerna typ!!

Vi fick oss ett gott skratt ivf allihop!

Finns ju numera punGTeringsfria däck. Kan ju vara ett sådant som dom skickat? Skulle pröva och montera bara för att se om det går.

Annars får man ge dom kjetting i tacket...

Ha iaf läste jag bara inlägget fort och gick omkring flera timmar med blick som en död fisk i en fiskdisk och undra hur det var möjligt :hihi

Som tur hade inte hänt

Fast är det egentligen inte absolut värst med tvärtom? Bildäck på en mc-fälg?

Mc däck på bilfälg existerar ju, framför allt framtill, när man ska tävla rakt fram så att säga. Och bildäck på MC fungerar ju uppenbarligen när man kolla på Youtube. Men jag kan inte riktigt se vitsen med det, om man inte kör 5000 mil per år.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph