Ska kolla på en Kawasaki GPX 600R från 1990 i helgen. Och fudnerade lite på då vad jag bör kolla/testa? Skrev ner lite saker som jag fick tips om att kolla..men sen har jag ingen info om vad styrlager och svinglager är och hur man kollar detta? Gärna mer saker om ni vet nått mer man bör checka. Detta är vad jag skrivt hittils.
Checklista MC:
- Batteriet, genom att sätta på den på tomgång och sedan gasa och då se att ljuset avtar när man släpper gas.
- Bromsar, ska ta direkt. Kolla även bromskivorna så att de är tjocka och att klossen tar över hela skivan.
- Drivpaket: Kuggarna på drevet. Dom får inte vara "slipade" å typ se ut som en.. hajfena eller va man ska säga. sen ska du testa att dra i kedjan bakåt. Det ska inte glappa alltför mycket mellan kedja/drev.
- Fjädring – inte läcker om dem.
- Styrlager
- Svinglager
mvh Henke
Checklista MC:
- Batteriet, genom att sätta på den på tomgång och sedan gasa och då se att ljuset avtar när man släpper gas.
- Bromsar, ska ta direkt. Kolla även bromskivorna så att de är tjocka och att klossen tar över hela skivan.
- Drivpaket: Kuggarna på drevet. Dom får inte vara "slipade" å typ se ut som en.. hajfena eller va man ska säga. sen ska du testa att dra i kedjan bakåt. Det ska inte glappa alltför mycket mellan kedja/drev.
- Fjädring – inte läcker om dem.
- Styrlager
- Svinglager
mvh Henke