MC-butik phuket

Rent allmänt så kan man säga som så att u-länder inte tar det där med skyddsutrustning på lika stort allvar som vi i västvärlden. Till och med amerikanarna är säkerhetsmedvetna i jämförelse.

Kan ju säga att jag märker att du antagligen aldrig har vart utanför ditt postnummer.

Kvalitén är riktigt bra, men du får betala för det. Bara för du är i Thailand är inte allting billigt. dock mycket billigare än i Sverige. Håll dig till bangkok dock

I Bangkok finns det ett ställe som är riktigt billigt. Det finns Dianese Alpinestars osv. Dem har också en väldigt stor marknad för kolfiberdetaljer och plastdetaljer till MC's

Jo man får ha över 400cc i Thailand. Det kostar dock. Hemskt vad alla kan så mycket här

Nepp och något man bör ha i åtanke är att OM man är med i en trafikolycka med hoj så är det ALLTID föraren av hojen som är ansvarig.

Nej det är verkligen inte sant. Du har nog blivigt lurad av nån där nere.

Läse i Bangkok news att 350 omkom vid jul o nyår :gnissla

(Thailändare som allvarligt skadar en annan får betala pengar till den skadades reabilitering, sjukvård etc, därav händer det att man backar och kör över för att helt enkelt slippa det :skrämd , fick detta berättat av mig av personer som har bor där.)

Herregud vilket jävla skitsnack. Tror du folk _dödar_ där nere? Skärp dig.

Last edited:
Hemskt vad alla kan så mycket här

Ja, enig !!!... Nu er Thailand jo ikke noget u-land ...

Selvfølgelig koster mc over 400cc penge... det gør de også i Sverige.
Och, selvfølgelig kan man köbe bra utrustning i Thailand. Det koster, .... precis som i sverige !!!.

Jeg har boet der i 2 år, og kommer der 3-4-5 gange per år.... Det er altså ikke noget uland, og folk kører sgu da ikke folk ihjel ... Latterlig påstand.

Ska själv till Thailand/Malaysia, åker på söndag och stannar 6 veckor =)

Ni som varit där, finns det mycket i mc-väg att titta på och handla??

Jag bor i Kuala Lumpur sen två och ett halvt år. Thailand har jag inte koll på tyvärr, men Malaysia kan jag ju svara lite på.
Kan vara kul för vissa att få reda på att vi är många som kör stora hojar här borta. Däremot ser man dem sällan eftersom de allra flesta är söndagskörare som hellre åker på kurviga vägar utanför stan än svettas vid stoppljusen.
Säkerhetstänkandet är inte så illa som man först kan tro, på söndagsturerna ser man många skinnställ och ryggskydd, många väljer också ställ i meshmaterial.
Trafiksäkerhet, körteknink och liknande är inte heller obekant på forumen.
I alla fall... I Malaysia hittar du i bästa fall billiga handskar och möjligen en meshjacka. Istället borde du ta bussen eller flyget ner till Singapore en dag eller två. Resan är billig, och stället är verkligen värt ett besök.
Där nere kan du hitta massvis med mcgrejor, både till dig och hojen.
Kolla på http://www.geocities.com/asianbikers/bikeshops.htm
Lim Ah Boy är bra, Motoworld sägs vara bland de bästa också.
Lim Ah Boy har inte alla grejor i butiken, så det är stor fördel om man vet vad man är ute efter och kanske till och med ringer innnan man kommer ner, glöm inte att pruta innan du köper något!
Paket från Malaysia kan du skicka hem så billigt som tjugo kronor kilot, vet inte detaljer dock.
Kolla också in www.msportbike.com för schema över vad som händer i hojväg på sepang. Har du tur är det bandag medan du är här, och tydligen kan man hyra hoj några timmar och blåsa runt. Jag kör ju egen, så jag har aldrig kollat hur det funkar tyvärr. Formel 1 i slutet på mars också!
Jaha, det blev ju långt. Lycka till

Va lite snålt med mackar när jag körde 125:a på Koh Pangang dock.
De är ju rätt duktiga på att blåsa folk på pengar där också. Hände oss några gånger att de krävde betalt för repor på hojarna som redan fanns där när vi hyrde de.
Sen råkade elstarten pajja på min moppe och den var duktig tjurig att kicka igång. Tänkte att nu kommer de väl att försöka kräma ur en rejäl hacka pengar pga det, men vi sa bara att batteriet var slut sen travade vi därifrån :tummenupp

Jo det där med att dom försöker blåsa folk ska man se upp med. På koh samui såg ett gäng britter som hyrt vattenskotrar, när de kom tillbaka så var det någon list och någon lite plastkåpa som satt löst. Då skulle nissarna ha typ 30 papp för de och britter är ju lite som dom är så dom gormade och skrek :D Sen gick dom till polisen, vet inte hur det slutade.

å för att svara på ursprungsfrågan så finns det iallfall yamaha, honda och suzuki handlare i phuket town!

Har något vagt minne om en bana man kunde köra på i Thailand för inte allt för mycket pengar. Osäker dock om det verkligen var Thailand för det var något som jag 'hittade' när jag väl var hemma igen.

Det som jag har hört om att sy upp mc-kläder hos skräddare är att dom kan ha 80-tals design + att dom är väldigt luftiga dvs du kommer frysa arslet av dig här hemma med grejjerna. Detta borde ju kunna gå att diskutera om så du slipper just dessa 'fel'.

Thailändsk nätbuitk för Alpinestars (handskar)?

Några idéer om nätbutiker i Thailand som skulle kunna skicka till hotellet i Phuket nästa vecka?

Tänkte köpa ett par handskar: Alpinestars GPX

Skickade ett paket på ca 5 kilo hem till Sverige från Langkawi (Malaysia). Bara att gå in på posten så hjälper dom en med detaljer. Tog det billigaste alternativet, alltså båt. Tog tre månader och kostade ca 100"riksdaler" har jag för mig. Nån bra mc-affär vet jag däremot inte.

Hyra motard på Phuket

Jag skall åka till Phuket (Bangtao Beach) i februari. Hade varit kul att hyra en motard där under en dag. Kom precis hem från Rhodos där jag hyrde en Yamaha XT660 SM med öppna Remuspipor under en dag för 75 Euro. Körde 400km utan hjälm, hur härligt som helst. Motorcykel skall köras utan hjälm, i kortbyxor, t-shirt och flipp-flops.

Hade varit kul att hyra t.ex. en KTM 990 SM under en dag på Phuket. Någon som vet vart man skall vända sig?

Kom precis hem från Rhodos där jag hyrde en Yamaha XT660 SM med öppna Remuspipor under en dag för 75 Euro. Körde 400km utan hjälm, hur härligt som helst. Motorcykel skall köras utan hjälm, i kortbyxor, t-shirt och flipp-flops.

jag jobbade en hel sommar (2001) på Rhodos, du anar inte så många jag sett med stora köttsår över halva/hela kroppen efter vurpor, fått bada i jod för att inte få infektioner.

du vet ju själv hur alla kör där nere, så det är nog fan mer tur än något annat att du inte råkat ut för något under dessa 400 km

hjälm är iaf ett minimum tycker jag

Bangtao

Jag skall åka till Phuket (Bangtao Beach) i februari. Hade varit kul att hyra en motard där under en dag. Kom precis hem från Rhodos där jag hyrde en Yamaha XT660 SM med öppna Remuspipor under en dag för 75 Euro. Körde 400km utan hjälm, hur härligt som helst. Motorcykel skall köras utan hjälm, i kortbyxor, t-shirt och flipp-flops.

Hade varit kul att hyra t.ex. en KTM 990 SM under en dag på Phuket. Någon som vet vart man skall vända sig?

Mmm.Bangtao beach.Hoppas bara inte min frukostrestaurang blivit skövlad av hotellkomplex.Å att min massös finns kvar på stranden.Phukets bästa massös...Klämde o tryckte på min arm så att mina domningar försvann.Skitduktig är hon.
Hyra hoj kan du göra på Handlebars bar i Patong.Iofs bara HDs tror jag.
Dom har även en rundtur m fest på kvällen.
Du får googla fram deras hemsida.
Hälsa Bangtao

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back