Ska själv till Thailand/Malaysia, åker på söndag och stannar 6 veckor =)
Ni som varit där, finns det mycket i mc-väg att titta på och handla??
Jag bor i Kuala Lumpur sen två och ett halvt år. Thailand har jag inte koll på tyvärr, men Malaysia kan jag ju svara lite på.
Kan vara kul för vissa att få reda på att vi är många som kör stora hojar här borta. Däremot ser man dem sällan eftersom de allra flesta är söndagskörare som hellre åker på kurviga vägar utanför stan än svettas vid stoppljusen.
Säkerhetstänkandet är inte så illa som man först kan tro, på söndagsturerna ser man många skinnställ och ryggskydd, många väljer också ställ i meshmaterial.
Trafiksäkerhet, körteknink och liknande är inte heller obekant på forumen.
I alla fall... I Malaysia hittar du i bästa fall billiga handskar och möjligen en meshjacka. Istället borde du ta bussen eller flyget ner till Singapore en dag eller två. Resan är billig, och stället är verkligen värt ett besök.
Där nere kan du hitta massvis med mcgrejor, både till dig och hojen.
Kolla på
http://www.geocities.com/asianbikers/bikeshops.htm
Lim Ah Boy är bra, Motoworld sägs vara bland de bästa också.
Lim Ah Boy har inte alla grejor i butiken, så det är stor fördel om man vet vad man är ute efter och kanske till och med ringer innnan man kommer ner, glöm inte att pruta innan du köper något!
Paket från Malaysia kan du skicka hem så billigt som tjugo kronor kilot, vet inte detaljer dock.
Kolla också in
www.msportbike.com för schema över vad som händer i hojväg på sepang. Har du tur är det bandag medan du är här, och tydligen kan man hyra hoj några timmar och blåsa runt. Jag kör ju egen, så jag har aldrig kollat hur det funkar tyvärr. Formel 1 i slutet på mars också!
Jaha, det blev ju långt. Lycka till