MC-butik phuket

På koh samui finns det grejer :tummenupp

n719300490_553098_8341.jpg

n719300490_531795_4743.jpg

linkoping_oskar2005_12_27_9_41_1.JPG

I slutet och till vänster på den gatan så hittar man ett ställe som hyr ut kawasaki 250 minimotarder som är jäkligt roliga. kostar 300 baht per dygn. :tummenupp
Samma ställe svetsar även coola Alien och rovdjuret statyer av skrot

dom såg jag med när jag va phuket!!!!! coolr som fan!

Skitfräna, måste väga bra med kilon dom största. Mycket drev, kedjor och bromsbelägg i dom.

Bifogat

• CIMG0308.jpg
    CIMG0308.jpg
    130.3 KB · Visningar: 188
Jag har inte varit där, men skulle åka dit så skulle jag nog inte våga köpa något mera mc-relaterat än möjligtvis en t-shirt. :gnissla

Rent allmänt så kan man säga som så att u-länder inte tar det där med skyddsutrustning på lika stort allvar som vi i västvärlden. Till och med amerikanarna är säkerhetsmedvetna i jämförelse.

Dessutom så är stora hojar ganska ovanligt trots att det finns många motordrivna tvåhjulingar i sydost-asien. Upp till ca 250cc är det vanligast förekommande. Kanske att det finns några något större hojar, men sporthojar på kring litern i slagvolym är det tunnsått med. Så om man har en större hoj än en Honda Cub så ska man inte vara så säker på att det går att få tag på några häftiga delar heller.

Mycket tro och inget veta......... allt finns att köpa men om man tjänar något på det är en annan sak.

Last edited:
Mycket tro och inget veta......... allt finns att köpa men om man tjänar något på det är en annan sak.

Och man får bege sig nånastans mindre turistinvaderat än phuket =) Som för en thai att åka till Malmö en vecka för att vända hem och säga att det inte fanns några fjäll i sverige :D

Hello här är lite fakta å länkar om båge i thailand har lite kontakter där som jag köper grejer å servar hos...
Jojo det finns många sport hojar där själv åker jag båge där aa helt underbar så långa raksträcker ögat kan nå å då menar jag det lååånga..
Det finns mycket butiker där (om vet dar man ska leta) å dom flesta seriösa affärer köper in alla sina grejer från japan å du får ha så många cc du vill på bågen.
Är du efter en motorcyckel där så är priserna dessamma som här i sverige ungefär....second hand yamaha R1 98-01 kan du få för ca 170,000 till 240,000 baht men har offtast gått långt å om man skulle köpa en motorcyckel å tycker miltalen på bågen är mycket så får man tänka på att det är motorcyckel vänligt väder året om.
Titta in på den här sidan www.devil-bike.com om du har båge i thailand å vill träffa andra skulle vara kul att träffa andra svenskar där.. Det är träff varja söndag.
Själv ska jag dit i sommar å åka båge.. har själv en R1 2004 i thailand...ha det bra hej hej om ni vill veta om nått mer så är det bara å fråga.
Jo föresten om ni vill räkna ut hur vad delarana eller motorcyckeln kostar så är 1 krona ca 4.9 baht

www.devil-bike.com
http://www.redbaronbkk.com/
http://www.asiabikes.com/info.htm
http://www.tpmotorcycle.com/default.htm

Kanon, fast nu var det mc affärer i Phuket det talades om, hade du några såna tips då?

tjena, när jag var där nu i vinter så insåg jag hur billigt allt var och blev fundersam på vad en utombordsmotor till båten skulle kosta lätt beggad där nere?? Nån som vet var man kan kolla efter sånt ( på nätet helst då eftersom att jag inte ska tillbaka förrens nästa vinter )

Det finns ju en del "roliga" märken man kan köpa.

Visst påminner loggan om Shoei...... :D

/issi

Bifogat

• Thailand 5 -08 087.jpg
    Thailand 5 -08 087.jpg
    96.9 KB · Visningar: 78
tjena, när jag var där nu i vinter så insåg jag hur billigt allt var och blev fundersam på vad en utombordsmotor till båten skulle kosta lätt beggad där nere?? Nån som vet var man kan kolla efter sånt ( på nätet helst då eftersom att jag inte ska tillbaka förrens nästa vinter )

Det kan ikke betale sig. Der kommer en "luxury tax" på 40% oven i prisen, plus du skal betale told, moms och transport til Sverige.

Kom hem 1 dec från 2mån semester i thailand.
- Koh Phangan
- Koh Lanta
- Bangkok
- Hua Hin
- Phuket
- Satun
- Koh Phi Phi
- Krabi
- Koh Samui
Vad vill ni veta?
Hojar av ALLA slag och även bilar och 4-hjulingar finns att hyra i de större städerna
Sporthojar,HD,chopper,motard,scooters,4-hjulingar.:yoparty
Annars finns det mopeder scooters (100-150cc 4t 100-130km/h) ÖVERALLT att hyra i thailand UTOM PHI PHI och railey beach (finns inga vägar):D

Ko samui har absolut inga regler för nånting när det gäller trafikkörning!!!:D
I resterande thailand måste föraren ha körkort och hjälm!!
Tro mig fick böter. no driving license he he:gnissla

Kör lungt a ja visst.
Kör du inte aggressivt kommer du ingenstans.:D

Lev livet och drick mycket CHANG/SINGHA:yoparty

Bilden från Bangkok vid en rödljus korsning

Bifogat

• 10688710_29355920.jpg
    10688710_29355920.jpg
    69.1 KB · Visningar: 125
Last edited:
Undrar hur ofta de får serva sina motorfordon och byta filter och så...
soppan som de pumpa upp från faten så ju helt för jäklig ut. :va

Tanka gör man på macken:yoparty
Mopederna är ändo döda när det ska servas.:tummenupp
Gissa hur många trafikolykor det är om dagen?:D

Va lite snålt med mackar när jag körde 125:a på Koh Pangang dock.
De är ju rätt duktiga på att blåsa folk på pengar där också. Hände oss några gånger att de krävde betalt för repor på hojarna som redan fanns där när vi hyrde de.
Sen råkade elstarten pajja på min moppe och den var duktig tjurig att kicka igång. Tänkte att nu kommer de väl att försöka kräma ur en rejäl hacka pengar pga det, men vi sa bara att batteriet var slut sen travade vi därifrån :tummenupp

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar