...MC att skrämma barnen med...?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det där är nog inte riktigt slutprodukten...

Du ser mera här:

Synd bara att de gör som alla andra nya elhojstillverkare, köper en navmotor från Kina. Mera ofjädrad massa med gyrokrafter blir aldrig bra.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu är jag inte speciellt bra på spanska, men hemsidan verkade ju inte säga speciellt mycket om tekniken, det var bara flashig/irriterande grafik. Den där lunchlådan dom lyfte ut ur skåpet, var det batteriet? Och är det navmotor både fram och bak, eller både bromsskiva och trumbroms fram? :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu är jag inte speciellt bra på spanska, men hemsidan verkade ju inte säga speciellt mycket om tekniken, det var bara flashig/irriterande grafik. Den där lunchlådan dom lyfte ut ur skåpet, var det batteriet? Och är det navmotor både fram och bak, eller både bromsskiva och trumbroms fram? :va
Det är väl en "option" att kunna välja mellan, bakhjulsdrift, framhjulsdrift eller tvåhjulsdrift ? Men vad vet jag ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Lite kul att de lät mannen som ritade Volvo 740 rita "tanken" till denna hoj.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
"...Om ni inte är snälla, barn! kommer pappa att köpa en Boss Hoss!"

"iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih....!" *Ljudet av barn som förskräckt skriker och gråter omvartannat, då de inser att pappa ändå aldrig haft mycket till förstånd.*

1619369564873.png


"...Och en BMW K1," tillägger pappa, för att riktigt fullborda nöjesmassakern...

1619369666554.png

 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
"...Om ni inte är snälla, barn! kommer pappa att köpa en Boss Hoss!"

"iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih....!" *Ljudet av barn som förskräckt skriker och gråter omvartannat, då de inser att pappa ändå aldrig haft mycket till förstånd.*

View attachment 460246

Jag älskar BossHoss för att det är en så vansinnig idé. Är fullt nöjd med att bara ha sett en sån en gång och känner inget behov av att äga en men..
Det är bara så dumt. Montera en ram runt en V8a och kalla det motorcykel :D
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Djupt orättmätigt har denna skira skapelse, Münch Mammut, verkat hamna i glömska? Hög tid att återupprätta den düska stil-ikonens plats bland de riktigt stora formgivarbragderna från förr (som vi ju alla vet var bättre, ändå... på nåt vis)


1620590424675.png
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Djupt orättmätigt har denna skira skapelse, Münch Mammut, verkat hamna i glömska? Hög tid att återupprätta den düska stil-ikonens plats bland de riktigt stora formgivarbragderna från förr (som vi ju alla vet var bättre, ändå... på nåt vis)


View attachment 460664

...måste nog motvilligt erkänna att det här spanska försöket OX nog bräcker även BMW C1 i designskolans lingonserie... *slår fan lock för ögonen*

View attachment 460218

Notera gärna att dessa båda stilgiganter delar designgreppet "ekrat fram, gjutet bak" .

Måste säga att jag står och väger mellan 40 DCOE och E-modellens mekaniska insprutning.
Jag har hört båda. Råmandet från trattarna är obeskrivligt, men å andra sidan är urverksgången med Kugelfischerinsprutningen makakös. Hojen går så hårt och exakt på tomgång, och man hör tydligt insprutarna öppna och stänga.

Jag tar nog en av varje, tack.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
...måste nog motvilligt erkänna att det här spanska försöket OX nog bräcker även BMW C1 i designskolans lingonserie... *slår fan lock för ögonen*

View attachment 460218

Se det som den första hemmagjorda "Scramblerbobbercaféracern" som går på el!

Ser ut som om de utgått från en slaktad XS400. Budget = svag till måttlig... (dvs jävligt låg/obefintlig).
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ingen har väl köpt en GS för utseendet? Hoppas jag.

Det är ju ett statement att man skiter i design, fokuserar på funktion och man ser ju inte så mycket av hojen när man kör...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top