mb har klippt sig och skaffat ett jobb

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Grattis till doktorandtjänsten och ha det så trevligt i Umeå. :tummenupp

En fråga från en bakteriepulande umebo:
Vilken institution?

HönaPower skrev:
Det enda negativa med Umeå är väl att våren kommer i augusti....
Ingen större skillnad så sett jämfört med Östersund, där jag bott nu de sista 5 åren.

Wunder skrev:
En fråga från en bakteriepulande umebo:
Vilken institution?
Det är institutionen för ekologi och geovetenskap. Utan att gå in på några detaljer kan man säga att det indirekt handlar om sötvattensbakteriernas roll för växthusgasbalanser, så det är inte det molekylnivåperspektivet som du är van vid.

mb skrev:
Det är institutionen för ekologi och geovetenskap. Utan att gå in på några detaljer kan man säga att det indirekt handlar om sötvattensbakteriernas roll för växthusgasbalanser, så det är inte det molekylnivåperspektivet som du är van vid.

:va

Jag tyckte International Business Program vid samma universitet hade en invecklad beskrivning men den blev plötsligt glasklar..

zoddri skrev:
:va

Jag tyckte International Business Program vid samma universitet hade en invecklad beskrivning men den blev plötsligt glasklar..
Samhällsvetarna kan ju köra sitt race, så tar vi naturvetare hand om den riktiga vetenskapen ;)

mb skrev:
Samhällsvetarna kan ju köra sitt race, så tar vi naturvetare hand om den riktiga vetenskapen ;)

Det där trodde jag inte om dig. :7peta Tycker det verkar märkligt att man vill bli galen vetenskapsman.

Jaja. Jag vet att det är ditt drömjobb, så grattis.

mb skrev:
OK, tror jag sett den doktorandtjänsten utannonserats, verkade vara ett intressant forskningsområde.

Macho Woman skrev:
Det där trodde jag inte om dig. :7peta Tycker det verkar märkligt att man vill bli galen vetenskapsman.

Jaja. Jag vet att det är ditt drömjobb, så grattis.
Tack så mycket :)

Jaja... samhällsvetenskap i all ära, men det är nog inte min grej. Passar bättre i rollen som galen naturmupp i stripigt hår som irrar kring i trasiga labrockar med bubblande provrör :D

Välkommen hörrudu.
Det finns en del vägar, om man letar.
Bara att ringa så tar vi en öl och kollar kartor.
Sen är univeritetsområdet sådär härligt fyllt med blondiner, brunetter, rödhåriga och mycket annat om det känns intressant.

Blip skrev:
Inte vatten som i vattenkraft? (mitt gebit :)
Det här projektet kommer nog mest att beröra oreglerade vattensystem, men några av de blivande kollegorna jobbar en del med effekterna av vattenkraften. Man tror bland annat att regleringsmagasin bidrar till ökade koldioxidemissioner eftersom de innebär en skiftning till en mer heterotrof karaktäs på sjön. Fotosyntetiserande landytor översvämmas och lager av torv plus uppdämd vegetation bryts ner av bakterier som respirerar tillbaka stora mängder koldioxid till atmosfären.

Mech skrev:
Välkommen hörrudu.
Det finns en del vägar, om man letar.
Bara att ringa så tar vi en öl och kollar kartor.
Sen är univeritetsområdet sådär härligt fyllt med blondiner, brunetter, rödhåriga och mycket annat om det känns intressant.
Det låter bra det :Rockbanan

Tänkte väl att det inte var illa med hojåkningsmöjligheterna där borta.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år