mb har klippt sig och skaffat ett jobb

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Så var det dags att samla ihop sitt pick och pack och flytta upp till Umeå. Jag ska hänga som doktorand vid universitetet och laborera med bakterier. Hoppas att det är en trevlig stad att bo i med fina hojvägar.

mb skrev:
Så var det dags att samla ihop sitt pick och pack och flytta upp till Umeå. Jag ska hänga som doktorand vid universitetet och laborera med bakterier. Hoppas att det är en trevlig stad att bo i med fina hojvägar.

Välkommen till stan :tummenupp

mb skrev:

Fin stad ja :tummenupp Men hojvägarna är väl sådär.

Edit: Grattis till tjänsten!!

Last edited:
Grattis!

Jag har faktiskt också klippt mig och skaffat mig ett jobb. :hihi

Hoppas du kommer trivas i Umeå. :)
Säkert mycket fina vägar där. Eller?

RQ

mb skrev:

Så det blev doktorand av dig. Grattulerar hjärtinnerligt. :banana

Tre tips.
1. Jobba hårt från början.
2. Fortsätt med det.
3. Spurta på slutet.

Skär även ner på SH surfandet så kommer det nog att bli en avhandling i slutet på de fyra åren.

benrangel skrev:
Så det blev doktorand av dig. Grattulerar hjärtinnerligt. :banana

Tre tips.
1. Jobba hårt från början.
2. Fortsätt med det.
3. Spurta på slutet.

Skär även ner på SH surfandet så kommer det nog att bli en avhandling i slutet på de fyra åren.
Tackar så mycket :hjälm

De första tre punkterna är inga problem, men det här med SH-surfandet kan bli tufft :tomten

Det bästa med att klippa sig och skaffa ett jobb är att när man väl fått ett jobb så kan man skita i att klippa sig igen.....

Grattis :tummenupp

Ume är för övrigt fint, särskilt på sommarn.

mb skrev:

Grattis till nya jobbet.
Så det är slut med att inventera skogar ?

Chrille skrev:
Det bästa med att klippa sig och skaffa ett jobb är att när man väl fått ett jobb så kan man skita i att klippa sig igen.....
Du har varit anställd ganska länge på ditt jobb va? :tungan

Chrille skrev:
Hehe, jaså det är så det fungerar. Det rök ett par, tre dm innan intervjun :hihi

Mark skrev:
Du har varit anställd ganska länge på ditt jobb va? :tungan

Jepp. Ville ju bli konstruktör och grejer så när jag sluta skolan så rök manen och mormor kunde inte hålla tillbaka tårarna när hon fick se vad fin jag var...
Tre år senare satt jag som konsult i Norge och jobbade och slogs av tanken att 'nu är jag etablerad och kan det här så varför ska jag klippa mig?....'

Det var 95 jag klippte mig och 98 jag slutade igen. Om mormor gråter nu för tiden så är det inte för att jag är fin iaf......men konstruktör/konsult är jag fortfarande :)

Chrille skrev:
Jepp. Ville ju bli konstruktör och grejer så när jag sluta skolan så rök manen och mormor kunde inte hålla tillbaka tårarna när hon fick se vad fin jag var...
Tre år senare satt jag som konsult i Norge och jobbade och slogs av tanken att 'nu är jag etablerad och kan det här så varför ska jag klippa mig?....'

Det var 95 jag klippte mig och 98 jag slutade igen. Om mormor gråter nu för tiden så är det inte för att jag är fin iaf......men konstruktör/konsult är jag fortfarande :)

Klipper du inte ens topparna? :trixie

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...