MB 310 som racebuss?

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Har funderat lite på att köpa en billigare buss (10-15k) och jag har fastnat lite för MB 310, så är det nån som har en sån och är villig att dela med sig av sina erfarenheter? Lastutrymme, bensinförbrukning mm.

Nej det har jag inte men jag har en polare som har en husbilsinredd dieselmercabuss som tidigare använts till Gokart. En helgs snickrande så är det klart för rejs. Tror han skulle ha 17.

Själv har jag en Dodge- van. Säljes nybesiktigad from nästa vecka.

Har en MB 310, funkar som den vill, drar sisådär, bensinare, rostig och låter jävulskt mycket i kupén, lastar mycket... Funkar för mig, va berädd på lite mekk bara.

Har också en MB 310 -85 med baklyft S+V hjul markis mm. lite rostig men går kanon. endast 9700mil.(ny motor vid 4500mil) Den är din för 9-lappar

Säger det igen, köpa stor buss, köp en diesel.. Med tanke på farhågorna kring sommarens soppapriser, så är en bensinare som drar 1.5l-2l/milen inte sådär jätteroligt att åka till banorna med.

oFFkeFF skrev:
Säger det igen, köpa stor buss, köp en diesel.. Med tanke på farhågorna kring sommarens soppapriser, så är en bensinare som drar 1.5l-2l/milen inte sådär jätteroligt att åka till banorna med.

Men hur är det med dieselskatten då? Är inte den rätt saftig?
Diesel är billigare i drift alltså?

slowmotion skrev:
regga som lätt lastbil = låg fordonsskatt :tummenupp
Jo, har iofs C-kortet så, vilka pengar är det man snackar om per år ungefär om man reggar den som lätt lastbil?

R1der skrev:
Jo, har iofs C-kortet så, vilka pengar är det man snackar om per år ungefär om man reggar den som lätt lastbil?

lätt lastbil = b-kort
mb sprinter -02 har ca 1400 i fordonsskatt

Teddy skrev:
Ja precis, men det är varken lyxmek eller mysmek, det är är spökmek. Grus i tanken och dasspapper i motorn. :3freak

Det är det som är pluset med jänkarna. Mycket gods och stora grejer borgar för god livslängd på prülarna. Jag bytade ett knutkors och en bussning på hela förra säsongen och jag tillbringade inte många helger hemma.

oFFkeFF skrev:
Alla skåpbilar är ju lätt lastbil-reggade.
Ok, hade fått för mig att man registrerade om dom för att få ner skatten men att man då behövde c-kortet. Är de vissa som registrerar om dom som tunga lastbilar eller har jag fått allt om bakfoten? :confused:
Eller är det så att dom som har minibussar som är avsedda för passagerare registrerar om dom till lätta lastbilar...hmm...så var det kanske.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026